De nieuwe Yamaha Xmax 300

Werkplaats uurtarief maakt ook een grootgedeelte uit van de prijs. Ik heb de net nog een Yamahadealer gebeld, en die rekent al zo'n 740 euro voor een 20k beurt.

eip.
Ben wel benieuwd wat er op het lijstje staat wat ze dan gedaan hebben. Het plastic eraf halen is zo gepiept. Veel kan ik gelukkig zelf, voor bijvoorbeeld de kleppen en riem zou ik hem heen brengen. Nou ja over een half jaar is het pas zover. Kan ik nog even sparen.
 
Vanmorgen de 10.000 aangetikt. En nog een foto shoot gemaakt. Wat een heerlijk weertje om te rijden!
20200316_072457.jpg

20200316_072618.jpg
 
Ik rijd voornamelijk woon-werk en gebruik niet zoveel de navigatie.Maar als ik dat nodig heb gebruik ik mijn smartphone daarvoor (Google Maps).
Via Ali heb ik een setje gekocht om mijn spiegels naar voren te zetten. Die is voorbereid om een 1"bal te monteren (is van RAM Mount). Daar zit een koppelstukje aan en vervolgens een QuadLock 1"bal mount. Zie ook de afbeeldingen. Tijdens het rijden laadt mijn smartphone bij via de USB-C stekker en sigaretten-aansteker in dashboardkastje.
20200316_185849.jpg

20200316_185912.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Het leuke aan navigatie op de motor is optie "kronkelwegen" of "spannende route" waarbij de tomtom een leuke motorroute maakt.

Of je download routes op je pc of tablet waarna je m in the cloud naar je TomTom stuurt.
Dan gaat de TomTom die hele route narijden....zo leuk.

Reuze handig voor mooie dagen, weekendjes of vakanties.
Maakt t rijden zoveel leuker.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ik vind dat de verlichting van mn koplamp iets te hoor staat(soms flitsen tegenliggers wel eens), waar zit de stel schroef? Ik denk ergens aan de onderkant van de koplamp, maar heb m nog niet gevonden. Weet iemand dit?
 
Eerste bevindingen.
Blok loopt veel rustiger dan de 400(wist ik)
Ik zal dan ook niemand aanraden om voor die paar pk meer de 400 te nemen.
Eerste keer remmen schrok ik wel,vertraging tov. de 400 met zijn 3 schijven was minimaal(en nieuwigheid natuurlijk).
Achter het hoge Givi scherm heerst windstilte,heerlijk.
Het gebulder rondom je hoofd met het standaard scherm is verschrikkelijk.
Verbruik ligt volgens de meter rond de 1:30,merk wel dat ie met het hoge scherm iets meer verbruikt.
Manouvreren met de hand gaat een stuk gemakkelijker dan met zijn grotere broer.
Oliecontrole via kijkglas is een stuk gemakkelijker dan de peilstok van de 400.
Ik vind dat de verlichting van mn koplamp iets te hoor staat(soms flitsen tegenliggers wel eens), waar zit de stel schroef? Ik denk ergens aan de onderkant van de koplamp, maar heb m nog niet gevonden. Weet iemand dit?
Heb ik eerder al gevraagd of het groot licht is af te stellen,blijkbaar weet niemand het.
 
Eerste bevindingen.
Blok loopt veel rustiger dan de 400(wist ik)
Ik zal dan ook niemand aanraden om voor die paar pk meer de 400 te nemen.
Eerste keer remmen schrok ik wel,vertraging tov. de 400 met zijn 3 schijven was minimaal(en nieuwigheid natuurlijk).
Achter het hoge Givi scherm heerst windstilte,heerlijk.
Het gebulder rondom je hoofd met het standaard scherm is verschrikkelijk.
Verbruik ligt volgens de meter rond de 1:30,merk wel dat ie met het hoge scherm iets meer verbruikt.
Manouvreren met de hand gaat een stuk gemakkelijker dan met zijn grotere broer.
Oliecontrole via kijkglas is een stuk gemakkelijker dan de peilstok van de 400.

Heb ik eerder al gevraagd of het groot licht is af te stellen,blijkbaar weet niemand het.
Ik ga er dadelijk onder liggen. Volgens de dealer moet je aan de onderkant ergens met een lange schroevendraaier er bij kunnen. Ik zal als het me lukt een foto plaatsen van de schroef
 
Achter het hoge Givi scherm heerst windstilte,heerlijk.
Het gebulder rondom je hoofd met het standaard scherm is verschrikkelijk.
Heb ik eerder al gevraagd of het groot licht is af te stellen,blijkbaar weet niemand het.

Kun je over het scherm heen kijken, of is ie daar te hoog voor.

eip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan