De nieuwe Yamaha Xmax 300

Zou het 1,5 meter zijn? ;)
skft-d7b39a0af5362ac15a267d2bede27155.jpg
 
Gisteren nog even goedkoop getankt. Had 432 km gereden op 11,6 liter. wel even vermelden: net nieuwe olie 5W30 in het blokje, bandjes lekker vol, en nieuwe olie in eindoverbrenging 75W90. Daarbij had ik 98 E5 in de tank gegooid. En natuurlijk niet te hard rijden 70 tot 80 ongeveer (lekker toeren). al met al lukt het dan om 1 op 37 te rijden. :)
 
Gisteren nog even goedkoop getankt. Had 432 km gereden op 11,6 liter. wel even vermelden: net nieuwe olie 5W30 in het blokje, bandjes lekker vol, en nieuwe olie in eindoverbrenging 75W90. Daarbij had ik 98 E5 in de tank gegooid. En natuurlijk niet te hard rijden 70 tot 80 ongeveer (lekker toeren). al met al lukt het dan om 1 op 37 te rijden. :)
De nieuwe olie heb je dat zelf gedaan of de dealer?Ik ben al blij als ik de 1 op 26 haal
 
Nieuwe olie doe ik zelf altijd. Ik koop meestal twee filters online dan heb ik één keer verzendkosten. Verder is olie wisselen niet zo moeilijk voor mij.
Normaal zit ik ongeveer op 3 l/100 km gemiddeld.
Vrijdag de winterbanden er af en zomerbanden er weer op. Wielen demonteer ik zelf.
 
Een vraag hoe reset ik de service indicator , naar dat ik olie heb ververst.
Heb al op Google gekeken maar dat vond ik vrij onduidelijk.
Alvast bedankt
 
Helaas wil het niet lukken, trip meter gaat naar 0 km maar olie service blijf knipperen .
Doe iets verkeerd maar wat.
Met de trip knop eerst oil selecteren. Dan 3 sec de trip ingedrukt houden. Dan gaat oil knipperen. Vervolgens trip 15 sec ingedrukt houden dan gaat ie naar nul.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
12,03 L. 50 km/u gemiddeld, 462 km. Nieuw record 1 op 38,4. Dan moet je niet te hard rijden...

Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik ben ook geen racer maar kom zelfs niet in de buurt van die cijfers.

Laatste tankbeurt was 11,44L. Ongeveer 380Km gereden als ik het mij nog goed herinner.

@ikrijgoedkoop: Ter aanvulling: Dan knippert het laatste segment van de brandstof aanduiding al een tijdje?? Hoe lang rij je dan nog door eens het begint te knipperen??
 
Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik ben ook geen racer maar kom zelfs niet in de buurt van die cijfers.

Laatste tankbeurt was 11,44L. Ongeveer 380Km gereden als ik het mij nog goed herinner.

@ikrijgoedkoop: Ter aanvulling: Dan knippert het laatste segment van de brandstof aanduiding al een tijdje?? Hoe lang rij je dan nog door eens het begint te knipperen??
Zo durf ik niet rijden ik tank als ik nog 2 blokjes heb bang om er zonder te komen. En dan kan ik 7 a 8l tanken
 
Ik tank bij het laatste blokje. Is altijd tussen de 9 en 10 liter. Inhoud tank is 13 liter waaronder 2.4 liter reserve.
 
Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik ben ook geen racer maar kom zelfs niet in de buurt van die cijfers.

Laatste tankbeurt was 11,44L. Ongeveer 380Km gereden als ik het mij nog goed herinner.

@ikrijgoedkoop: Ter aanvulling: Dan knippert het laatste segment van de brandstof aanduiding al een tijdje?? Hoe lang rij je dan nog door eens het begint te knipperen??
Zoals Harryktm aangeeft heb je nog 2.4 l als de reserve aanduiding begint te knipperen. Bij een gemiddeld verbruik van 3 l/100 km kun je dan nog bijna 80 km rijden. Je kan dan echt rustig aan naar de pomp rijden en hem dan weer vol gooien. Het mooie bij de xmax is ook dat er vanaf het moment dat de reserve aangesproken wordt een aparte teller stand meeloopt. Dan weet je ook hoelang je van die resterende 2.4 l gebruik maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan