De nieuwe Yamaha Xmax 300

Remolie vervangen, luchtfilter, bougie. Wielen demonteer ik zelf en laat de banden wisselen. Remblokken vervangen doe ik ook zelf.
Dan heb je het meeste wel gehad toch.
Klepspeling controle en nieuwe riem monteren dat laat ik doen.
ik wou dat ik dat kon :P vooral de wielen demonteren
 
Wel wel. Na vier jaar een nieuwe batterij moeten steken. Blijkt het nog een specialleke te zijn ook. Moet een type 8 zijn blijkbaar, rest van het Yamaha gamma is een type 7 (ken er zelf niks van) en door de Corona moeilijk te verkrijgen. Enfin, kan weer rijden....
 
Wel wel. Na vier jaar een nieuwe batterij moeten steken. Blijkt het nog een specialleke te zijn ook. Moet een type 8 zijn blijkbaar, rest van het Yamaha gamma is een type 7 (ken er zelf niks van) en door de Corona moeilijk te verkrijgen. Enfin, kan weer rijden....
Type 7, type 8: merkwaardige manier om een batterij te definiëren. Normaal is dat zoiets als 12V/10Ah.
 
Wel wel. Na vier jaar een nieuwe batterij moeten steken. Blijkt het nog een specialleke te zijn ook. Moet een type 8 zijn blijkbaar, rest van het Yamaha gamma is een type 7 (ken er zelf niks van) en door de Corona moeilijk te verkrijgen. Enfin, kan weer rijden....
Dat is wel balen zeg. Gebruik je de scooter vaak en hoeveel heeft ie nu gelopen in die 4 jaar? Zelf gebruik ik de scooter ongeveer 3 tot 4 keer per week.
 
Dat is wel balen zeg. Gebruik je de scooter vaak en hoeveel heeft ie nu gelopen in die 4 jaar? Zelf gebruik ik de scooter ongeveer 3 tot 4 keer per week.
Enkel naar het werk, 1 of 2 keer per week. Mijn grote nadeel is dat ik de veerboot moet nemen. Op die 22km enkele rit moet ik die 3 keer stilleggen en weer starten natuurlijk 8-) Staan 9000km op nu.
Rondrijden kan ook, heb ik geen veerboot nodig. Is 33km enkele rit maar zijn allemaal hoofdwegen en dat doe ik niet zo graag.
 
Weet iemand waar ik de aanhaalmomenten kan vinden van o.a. de schommelarm [achterbrug rechts], remklauwen wielasbouten etc.?
ik heb gegoogeld maar kan nergens iets vinden.
 
Weet iemand waar ik de aanhaalmomenten kan vinden van o.a. de schommelarm [achterbrug rechts], remklauwen wielasbouten etc.?
ik heb gegoogeld maar kan nergens iets vinden.
Als je je dealer belt, dan weet je het gelijk. Maar je scooter is nog splinter nieuw, dus hoef je de boel nog niet los te halen, of ga je een andere achterband monteren.

Groeten eip.
 
Enkel naar het werk, 1 of 2 keer per week. Mijn grote nadeel is dat ik de veerboot moet nemen. Op die 22km enkele rit moet ik die 3 keer stilleggen en weer starten natuurlijk 8-) Staan 9000km op nu.
Rondrijden kan ook, heb ik geen veerboot nodig. Is 33km enkele rit maar zijn allemaal hoofdwegen en dat doe ik niet zo graag.
Dat je de motor op een traject van 22km 3 keer moet stilleggen en herstarten mag geen probleem zijn voor een batterij van 4 jaar oud.
 
Ah kijk. Wist ik niet. Ben geen techneut, meer het type Bob De Bouwer.....
Je hebt nu een nieuwe batterij maar het zou kunnen dat die niet beter is dan de vorige.
Wat wel nuttig kan zijn is om je een druppellader aan te schaffen.

Ik heb zo een CTEK lader die ik voor de langere stilstanden in de winter gebruik. Het interessante eraan is dat wordt aangegeven hoeveel je batterij gevuld is. De druppellader vult de batterij verder druppelsgewijs bij tot die vol is.

Ik weet niet wat jij met je scooter doet in de winter maar als die ook langere tijd stilstaat, wekenlang, dan is een druppellader echt nuttig.
Bovendien kan je ook buiten de winter nagaan wat de vulgraad van je batterij is en moest het zo zijn dat het regelmatig starten je batterij toch geleidelijk aan ontlaadt dan kan je bijladen en gaat die batterij geen 4 jaar mee maar 10 jaar of meer.

(Ik heb een CTEK ding gekocht maar en er zullen nog wel andere fabrikanten gelijkaardige toestellen aanbieden)
 
Je hebt nu een nieuwe batterij maar het zou kunnen dat die niet beter is dan de vorige.
Wat wel nuttig kan zijn is om je een druppellader aan te schaffen.

Ik heb zo een CTEK lader die ik voor de langere stilstanden in de winter gebruik. Het interessante eraan is dat wordt aangegeven hoeveel je batterij gevuld is. De druppellader vult de batterij verder druppelsgewijs bij tot die vol is.

Ik weet niet wat jij met je scooter doet in de winter maar als die ook langere tijd stilstaat, wekenlang, dan is een druppellader echt nuttig.
Bovendien kan je ook buiten de winter nagaan wat de vulgraad van je batterij is en moest het zo zijn dat het regelmatig starten je batterij toch geleidelijk aan ontlaadt dan kan je bijladen en gaat die batterij geen 4 jaar mee maar 10 jaar of meer.

(Ik heb een CTEK ding gekocht maar en er zullen nog wel andere fabrikanten gelijkaardige toestellen aanbieden)
Druppellader heb ik. Tijdens de winter probeer ik er ook regelmatig eens mee te rijden, na een veertien dagen stilstaan sluit ik die op de druppellader aan....
 
@eip
Luchtfilter en uitlaat worden erg vies [onder het zand], omdat er geen achter spatbord over het wiel zit.
Ik heb op Ali een achter spatbord besteld die met drie bouten van de schommelarm bevestigd wordt [zover ik kan zien.
Het betreft deze:
1629879040719.png
 
Nog iemand hier in het bezit van een Xmax in de kleur Tech Camo? Met welk middel is deze matte kleur het beste te wassen?
 
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe X-Max 300 Tech Max in tech Camo.
1e 100km zitten erop en zijn met een glimlach gereden!!!
Nu hopen op wat keuze met uitlaatjes… Klinkt nu nog als een stofzuiger…
 

Bijlagen

  • 96D0A059-3681-4060-8774-6B9E423BE232.jpeg
    96D0A059-3681-4060-8774-6B9E423BE232.jpeg
    153,3 KB · Weergaven: 34
Eigenlijk Beverly 400s besteld, maar levertijd bleek onbekend. Daarom voor deze gekozen en nog geen spijt van.
“Nog geen spijt van” en je krijgt ervoor geen spijt van. Met Yamaha ( en ook Honda) kies je voor betrouwbaarheid. Dat is bij Piaggio vaak een dingetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan