De nieuwe Yamaha Xmax 300

Als ik het goed zie is het enige verschil met de aftermarket uitlaten tussen de e4 en e5 de aansluiting voor de lambasonde.
Dit betekend dat elke uitlaat voor de e4 zou moeten passen, enkel een gaatje boren en aansluiting voor lambda sonde erop lassen.
Of zie ik dit verkeerd? iemand ervaring ermee?
 
Als ik het goed zie is het enige verschil met de aftermarket uitlaten tussen de e4 en e5 de aansluiting voor de lambasonde.
Dit betekend dat elke uitlaat voor de e4 zou moeten passen, enkel een gaatje boren en aansluiting voor lambda sonde erop lassen.
Of zie ik dit verkeerd? iemand ervaring ermee?
ik heb eerlijk gezegd geen idee maar een lambadsonde heeft vast een ander functie toch ?
 
dus je kan denk ik niet zomaar een gat maken en het erin stoppen toch
Nah weet het niet zeker maar je kunt de gok wagen.... Alleen weet ik wel dat als je een euro4 uitlaat op euro5 blok monteert dat het illegaal is maar dat wist je wel.

Maat van mij heeft ook een Tmax 560, en knalde er de euro4 Termignioni onder voor de Tmax 530. Had alleen geen rekening gehouden met een overijverige agent... Resultaat: WOK melding en nu probeert ie mijn uitlaat te 'lenen' om hem door de keuring te krijgen wat uiteraard NIET gaat gebeuren. Eigen schuld, dikke bult...
 
Heren,

Iemand enig idee waar ik nieuwe remblokken kan kopen voor xmax 300 2020 model?
Ze zijn nergens op voorraad...
 
Heren,

Iemand enig idee waar ik nieuwe remblokken kan kopen voor xmax 300 2020 model?
Ze zijn nergens op voorraad...
Ik had ze bij Goedhart gekocht, daar zijn ze pas vanaf 3 jan 2022 leverbaar. Achteraf ben ik blij dat ik deze zomer een setje extra heb gekocht. Ik kan dus nog even vooruit. Maar dit is wel een drama als je nieuwe nodig hebt. Ik hoop dat je wat kunt vinden dat ze snel leveren.
 
F74A0C50-2453-4AA5-BCDA-D3321751963D.jpeg

Even voorstellen :)
Dit is mijn X-max 300 uit 2017, heb doorgaans de tijd een Akra er op gedaan een ander zadel, een rugsteun en heb m van de week weg gebracht voor de 20.000KM beurt waarbij ik er een sport luchtfilter in laat monteren en een malossi vario mattic systeem dus ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen
A71D4910-E6C6-4B3C-A0C7-ECFD3F3763B0.jpeg
B328401C-E576-4BA5-B35A-9C70E4C484E7.jpeg
FF2A7A5F-15B5-4136-9B2D-4DDA88DF4437.jpeg
 

Bijlagen

  • 58E75B09-E3C8-4005-95AF-B86BED6B818B.jpeg
    58E75B09-E3C8-4005-95AF-B86BED6B818B.jpeg
    173 KB · Weergaven: 14
De 2021 is de eerste met e5 restricties en dus de lambdasonde in de uitlaat. Ik heb mensen gezien die er een gat in boren en een stukje inlassen voor het schroefdraad voor de sonde. Ik zou gewoon even wachten. Leovince heeft de nieuwe sets al aangekondigd voor de 2021 e5 dan zal de rest zsm ook wel komen.

 
Heren.

Hoeveel hebben jullie betaald voor de 10k onderhoudsbeurt? Ben net gebeld dat ik mijn motor kan ophalen. Kosten € 290... ik vindt het best veel eerlijk gezegd..
 
Vandaag de 30.000 km bereikt. Het wordt wel weer tijd om wat aan de Xmax te sleutelen: winterbandjes er op, olieverversen en tijd voor een nieuwe riem. Dat had al bij 20.000 gemoeten. Ik heb het risico genomen om er nog 10.000 mee door te rijden aangezien de riem nu iets meer dan twee jaar oud is en ik heb er rustig mee gereden (doorgaans max 100 op de teller).
20211108_171350.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan