De nieuwe Yamaha Xmax 300

Ik zet de transponder ook nooit uit. Volgens mij één keer per jaar de batterij vervangen. In het dashboard zie je wel een oranje lampje knipperen als vervanging nodig is.

ik zet hem ook nooit uit. Ik heb hem nu 5 jaar, en pas 2 keer de batterij hoeven te vervangen.
 
Ben sinds kort in bezit van een x max met een telefoonhouder. Onder het dekseltje is het leeg, volgens mij kan je daar een usb aansluiting plaatsen. Weet iemand welke en of daar een plug en plag aansluiting zit, gaat om de volgende houder zie: Yamaha Universele USB Steun Black X-Max 125/300/400 (17-)
 

Bijlagen

  • yamaha_universele_steun_b74_f81a0_00_00_db00.jpg
    yamaha_universele_steun_b74_f81a0_00_00_db00.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 11
Wellicht simpele vraag maar hoe houden jullie je Xmax schoon? Kan je er gewoon mee naar de wasstraat en met een niet hoge drukspuit schoonmaken? Spons erbij? Doen jullie een zadelhoes om je hoes?
 
Wellicht simpele vraag maar hoe houden jullie je Xmax schoon? Kan je er gewoon mee naar de wasstraat en met een niet hoge drukspuit schoonmaken? Spons erbij? Doen jullie een zadelhoes om je hoes?
Bij de SuperSelfWash met hogedruk en borstel ... geen hoes om zadel ... werkt prima en geen gedoe met emmertjes en slangen
 
Wellicht simpele vraag maar hoe houden jullie je Xmax schoon? Kan je er gewoon mee naar de wasstraat en met een niet hoge drukspuit schoonmaken? Spons erbij? Doen jullie een zadelhoes om je hoes?
Ik was de XMax met de autoproducten. Geen zadelhoes, geen hogedrukspuit maar de tuinslang... Is zelfs gepolierd en staat in de wax, mat is ie dus niet meer maar blinkend :-)
 
Goedendag. Even een vraag.
Ik ben een beetje aan het oriënteren naar een x-max maar wordt er veel gerommeld met de km stand of valt dat mee.
Omdat het digitaal is of is dat beveiligd?
 
Niemand?
Niemand weet of ik met een gerust hart zn x-max op marktplaats kan kopen of toch dealer onderhouden met km geschiedenis?
 
Niemand?
Niemand weet of ik met een gerust hart zn x-max op marktplaats kan kopen of toch dealer onderhouden met km geschiedenis?
Bij enige twijfel zou ik voor een dealer gaan…maar dat is persoonlijk. Wil niet zeggen dat de verkopers op marktplaats oplichters zijn.
 
Als een motor geen onderhoud geschiedenis heeft, zou ik er niet eens gaan kijken. Is het boekje netjes ingevuld, dan kan je ook altijd nog even contact opnemen met het bedrijf waar de motor voor onderhoud is geweest.
 
Dat kan maar als hij bij een dealer staat weet je zeker niet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. Als je hem particulier koopt kan je nog een beetje met vragen een inschatting maken adh van de persoon die hem verkoopt.
En particulier scheelt het aardig wat geld als dat bij de dealer staat.
Lastig
 
Dat kan maar als hij bij een dealer staat weet je zeker niet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. Als je hem particulier koopt kan je nog een beetje met vragen een inschatting maken adh van de persoon die hem verkoopt.
En particulier scheelt het aardig wat geld als dat bij de dealer staat.
Lastig
Hoe een particulier verkoper overkomt geeft geen garantie over hoe die met de scooter is omgegaan.
Aan de andere kant wil een dealer geen problemen met een scooter die hij/zij tweedehands verkoopt.
 
Ik heb nu al een aantal maanden een LeoVince slip on op mijn xmax zitten. Klinkt leuk, maar alles went na een tijdje en zo ook het geluid. Nu heb ik geprobeerd om de db-killer te verwijderen, maar dat is niet gelukt.
Uiteraard heb ik eerst het inbus boutje verwijderd, maar de db-killer zit muurvast.
Daarna heb ik een stuk gereden (+/- 20 min.) zodat alles warm wordt en het metaal uitzet, maar hij zit nog steeds vast. Ik heb met een tang er aan gehangen en lopen rukken, maar zonder resultaat. Mis ik iets of heeft iemand een gouden tip?
 

Bijlagen

  • IMG20230715144619.jpg
    IMG20230715144619.jpg
    379,9 KB · Weergaven: 19
  • IMG20230715144635.jpg
    IMG20230715144635.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG20230715144658.jpg
    IMG20230715144658.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 19
Bij bepaalde uitlaten kreeg je nog wel eens een metalen haak volgens mij, die kon je dan schuin in de uitlaat steken en zo de killer er proberen uit te halen. Maar goed, je zou verwachten dat als de bout eruit is en je zet een tang erop en je trekt en draait wat, dat ie dan los moet komen.

Overigens verwacht ik dan wel dat er een takkelawaai uit komt waar je zelf hoofdpijn van krijgt. Denk een beetje aan je buren.
Ik heb een Akra op mijn motor. Heb één keer de killer eruit gehaald om te horen hoe het klonk, mooi diep geluid, maar veel te hard. Mooi die killer er weer in terug gedaan. Je moet niet willen dat de hele buurt een teringhekel aan je krijgt. Verder zie ik dat je in Schiedam woont, in Rotterdam zijn ze vrij streng aan het controleren op uitlaten.
 
Ik heb de uitlaat tweedehands gekocht, dus ik zal de verkoper nog eens benaderen met de vraag of hij er meer van weet.

Qua takkeherrie rijden er hier wel meer van in de straat. Daar maak ik me niet te druk om:]
 
Volgens de vorige eigenaar van de uitlaat is het een kwestie van hard trekken met een tang.
Ik zal nog wat spinazie naar binnen werken en het komende week nog eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan