De nieuwe Yamaha Xmax 300

Goedemorgen. Ik heb een vraag.
Ik ben nog steeds aan het kijken voor een x-max 300 maar ik zit bij de afmetingen te kijken en zie dat hij bijna 80cm breed is.
Maar is dat het uiterste van de spiegels of is het het kuipwerk dat 80cm breed is? Want mijn schuurdeur is namelijk ook 80 breed. Heb hem het liefst namelijk savond's binnen staan en uit de regen.
Bij mn snor zijn de spiegels ook 80 breed maar met een draai kan ik hem naar binnen krijgen.
Weet iemand dit toevallig?
Gr. Silva
 
Voor zo ver ik weet is dat altijd incl de spiegels. Je kan als de deur 80 cm breed is toch je stuur wat draaien? De spiegels zitten op het stuur ipv het kuipwerk, dus dan steek je eerst de ene kant er in en dan rijdt je 'm een stukje naar binnen en dan de andere spiegel er doorheen.
 
Goedemorgen. Ik heb een vraag.
Ik ben nog steeds aan het kijken voor een x-max 300 maar ik zit bij de afmetingen te kijken en zie dat hij bijna 80cm breed is.
Maar is dat het uiterste van de spiegels of is het het kuipwerk dat 80cm breed is? Want mijn schuurdeur is namelijk ook 80 breed. Heb hem het liefst namelijk savond's binnen staan en uit de regen.
Bij mn snor zijn de spiegels ook 80 breed maar met een draai kan ik hem naar binnen krijgen.
Weet iemand dit toevallig?
Gr. Silva
Je kunt er inklapbare spiegels op zetten, dat lost het probleem op. Je kunt ook een Honda Forza kopen, daar zijn standaard inklapbare spiegels gemonteerd.
 
Goedemorgen. Ik heb een vraag.
Ik ben nog steeds aan het kijken voor een x-max 300 maar ik zit bij de afmetingen te kijken en zie dat hij bijna 80cm breed is.
Maar is dat het uiterste van de spiegels of is het het kuipwerk dat 80cm breed is? Want mijn schuurdeur is namelijk ook 80 breed. Heb hem het liefst namelijk savond's binnen staan en uit de regen.
Bij mn snor zijn de spiegels ook 80 breed maar met een draai kan ik hem naar binnen krijgen.
Weet iemand dit toevallig?
Gr. Silva
Breedte net eens gemeten, stuur is 78cm breed. Er zitten bar-end spiegels op de mijne en dan komt ie op een breedte van 86cm...
 
Ik ben van plan om een Xmax te kopen. Ik zou graag een hoger scherm willen vanwege het gebulder rond om je helm. Ik ben 1.78 en ik heb de keuze tussen de Puig V-tech line en de Givi
Wie kan mij helpen om daar een keuze in te maken?
 
Ik ben van plan om een Xmax te kopen. Ik zou graag een hoger scherm willen vanwege het gebulder rond om je helm. Ik ben 1.78 en ik heb de keuze tussen de Puig V-tech line en de Givi
Wie kan mij helpen om daar een keuze in te maken?
Ik heb het Yamaha sportscherm, ben je ook van het gebulder vanaf. Wel druk op je borst.
Met een hoog scherm toch nog zien dat je er overheen kan kijken, bij regen of mist bv. kan je dan niet meer door je scherm kijken.... Mss heb jij met je 1.78 daar geen last van, ik ben maar 1.63...
 
Hoi Xmaxxers, zal me even kort voorstellen. Ik heb sinds kort een x max 300 (2020) gekocht naast mijn Tenere 700 voor woon werk verkeer. Ik reed de laatste 2 jaar op een Honda PCX en wilde toch iets meer vermogen. De x max bevalt me erg goed tot nu toe. Echt een heerlijk motorblok en stuurgedrag is ook mooi strak! Wat me wel opviel, in de hoogste stand van het windscherm vormd de scooter een vacuüm achter het scherm waardoor je hoofd naar voren wordt gelift tijden rijden op hogere snelheden. In de lagere stand heeft hij er geen last van maar die hogere stand dus wel. Ik wil graag het orginele scherm behouden dus heb een oplossing bedacht. (Moet het alleen nog ff testen binnenkort) ik heb namelijk 4 bussen van zo'n 1cm gehaald met ook 4 langere inbusbouten zodat het scherm verder van het dashboard af komt te staan. Hierdoor ontwikkel je ook genoeg luchtstroom achter het scherm waardoor de turbulentie weg zal moeten zijn. Misschien vertel ik oud nieuws of hebben jullie dit al lang getest maar ik kwam het nog niet tegen op het forum. Zoals gezegd zal ik binnenkort ff de weg op gaan met deze setting. Gr Nick
 
Ik heb het Yamaha sportscherm, ben je ook van het gebulder vanaf. Wel druk op je borst.
Met een hoog scherm toch nog zien dat je er overheen kan kijken, bij regen of mist bv. kan je dan niet meer door je scherm kijken.... Mss heb jij met je 1.78 daar geen last van, ik ben maar 1.63...
Ik heb nu een KawasakiJ300 met een laag scherm. Dat vind ik helemaal erg qua geluid. Ik doe oordopjes in maar hoop dat het scherm van de Xmax op de hoogste stand voor mijn lengte wat beter is. En anders moet ik aan de Puig of Givi.
 
Ik heb het Yamaha sportscherm, ben je ook van het gebulder vanaf. Wel druk op je borst.
Met een hoog scherm toch nog zien dat je er overheen kan kijken, bij regen of mist bv. kan je dan niet meer door je scherm kijken.... Mss heb jij met je 1.78 daar geen last van, ik ben
 
Ik ben van plan om een Xmax te kopen. Ik zou graag een hoger scherm willen vanwege het gebulder rond om je helm. Ik ben 1.78 en ik heb de keuze tussen de Puig V-tech line en de Givi
Wie kan mij helpen om daar een keuze in te maken?
Ik denk dat het onderling tussen deze twee niet zoveel uitmaakt. Op YouTube staan wel wat video's.

Ik was eigenlijk van plan Yamaha's originele hogere windscherm te kopen maar kwam iemand tegen met een €30 clip-on windschem en die was daar wel tevreden mee en ik nu ook :). Die zijn ook nog te verstellen en ook redelijk makkelijk van je windscherm af te halen zodat je bijvoorbeeld in de stad nog wel lekker over je windscherm kunt kijken.
 
Ik heb er een eind voor moeten rijden maar ik heb mijn KawasakiJ300 ingeruild voor een Xmax 300 iron Max.
Mijn eerste indrukken: lekker slanke motor en soepele motor. Alleen de zit houding is wel wennen. Je kunt het stuur nog naar je toe halen dus dat wil ik wel proberen.

En wil er graag Handkappen op monteren. Weet nog niet welke.
 

Bijlagen

  • IMG_4211.jpeg
    IMG_4211.jpeg
    192,8 KB · Weergaven: 24
Ik heb er een eind voor moeten rijden maar ik heb mijn KawasakiJ300 ingeruild voor een Xmax 300 iron Max.
Mijn eerste indrukken: lekker slanke motor en soepele motor. Alleen de zit houding is wel wennen. Je kunt het stuur nog naar je toe halen dus dat wil ik wel proberen.

En wil er graag Handkappen op monteren. Weet nog niet welke.
Mooie koop!!
 
Beste allemaal, oktober ‘22 heb ik een Honda SH 350 gekocht. Helaas is de scooter op een parkeerplaats door een niet oplettende automobilist omver gereden; schade 2500,-. Alles werkt nog, maar sta voor een keuze om het te laten repareren, bedrag voor een dee uit te laten keren of gewoon weer voor een nieuwe te gaan met een bescheiding bijlegging. Tijdens een proefzit in de showroom blijkt dat ik ook goed zit op een XMax 300. Echter wil ik graag een hoog windscherm hebben die zeker tot de hoogte van mijn ogen/ wenkbrauwen komt. Ervaring leert dat ik dan geen last heb van gebulder en lekker uit de wind zit. Ik heb het vermoeden dat zelf het hoogste scherm niet hoog genoeg is en een een klein schermpje op het scherm moet plaatsen ( dit heb ik momenteel ook op mijn Honda). Ben zelf 1,93 en ga er voor het gemak van uit dat de prestaties van het motorblok vergelijkbaar is met de 350.
 

Bijlagen

  • IMG_0784.jpeg
    IMG_0784.jpeg
    193,5 KB · Weergaven: 2
Beste allemaal, oktober ‘22 heb ik een Honda SH 350 gekocht. Helaas is de scooter op een parkeerplaats door een niet oplettende automobilist omver gereden; schade 2500,-. Alles werkt nog, maar sta voor een keuze om het te laten repareren, bedrag voor een dee uit te laten keren of gewoon weer voor een nieuwe te gaan met een bescheiding bijlegging. Tijdens een proefzit in de showroom blijkt dat ik ook goed zit op een XMax 300. Echter wil ik graag een hoog windscherm hebben die zeker tot de hoogte van mijn ogen/ wenkbrauwen komt. Ervaring leert dat ik dan geen last heb van gebulder en lekker uit de wind zit. Ik heb het vermoeden dat zelf het hoogste scherm niet hoog genoeg is en een een klein schermpje op het scherm moet plaatsen ( dit heb ik momenteel ook op mijn Honda). Ben zelf 1,93 en ga er voor het gemak van uit dat de prestaties van het motorblok vergelijkbaar is met de 350.
Vervelend om te horen dat je SH is omgetikt door een auto. Wat betreft je keuze, om voor een xmax te gaan is natuurlijk wel weer heel slim ;-) qua windscherm heb ik de standaard ruit in de hoogste positie en nog wat aanpassingen gedaan om de turbulentie te verminderen (daar heeft dit type nogal last van) een extra winddeflector (ruitje) erop is natuurlijk altijd mogelijk en doet ook wel wat. Feit blijft wel dat je bij een SH wat dichter op het scherm zit en dat er maar weinig wind tussen de rijder en het scherm kan komen. Bij een x max zit je wat verder bij het scherm vandaan. Ik ben 1.80 en voor mij is dit goed genoeg qua windbescherming. Succes met je keuze!
 
Bedankt voor de info, ik oriënteer rustig verder. Ik had ook ergens gelezen dat er een nieuw model xmax uitkomt, maar niet concreet iets over gelezen. Model 2023 is ook al iets veranderd, waar zou ik info kunnen vinden denk je?
 
Ik zie dat ook voorbij komen op YouTube. Maar dat zijn de modellen van ‘23.
Valt mij op dat ze in Thailand de Xmax helemaal ‘verbouwen’
Sommige zijn mooi maar veelal zijn ze doorgeslagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan