De oudste brikken op MF

Wat is het bouwjaar van je oudste brik?


  • Totaal aantal stemmers
    96
Nog een maar die mag voorlopig weer binnen staan
Moto Guzzi model Airone uit 1949
aironeopmarmer.jpg


Ja er ligt een klein beetje sneeuw buiten maar dat komt omdat de foto van vorige winter is
 
Aparte motor, lukt het om die op een kenteken te krijgen ivm de lage snelheid.
In ieder geval een mooi restauratie object.

Er zit ongeveer 1mm big-end speling op, de magneet ontsteking is al gereviseerd en met de enkele velg achterrem ben ik op het moment bezig.
Ik heb niet de verwachting dat ik dit ooit op kenteken krijg, maar het is de titel brik meer dan waardig. De staat is ook te slecht voor een "echte" restauratie dus ik heb de boel gewoon glad geschuurd en gepoedercoat...
 
Waarom twijfel je eraan of je een kenteken kunt krijgen?
Als jij kunt aantonen dat alles klopt dmv documentatie doet de RDW niet moeilijk..
 
Nou zie ik in het overzicht dat ik blijkbaar een BMW R71 heb...nooit geweten?
Ook nooit geweten dat dàt de fiets is die de amerikanen na WWII massaal hebben achtergelaten..
Een HD WLA ken ik wel....
 
Laatst bewerkt:
Nou zie ik in het overzicht dat ik blijkbaar een BMW R71 heb...nooit geweten?
Ook nooit geweten dat dàt de fiets is die de amerikanen na WWII massaal hebben achtergelaten..
Een HD 41WLA ken ik wel....
Oeps foutje ingeslopen blijkbaar :$
Ik pas het aan!
 
Honda CB 500 uit 1975. Echt 'n brik;)
Binnenkort waarschijnlijk met rek en oldschool zijtassen.
 

Bijlagen

  • _MG_0775.JPG
    _MG_0775.JPG
    138,6 KB · Weergaven: 18
Ik ben een enorme fan van brikken, maar ben nu wel eens nieuwsgierig naar de oudste brikken in het bezit van mf'ers.

Post dus even een plaatje van je oudste motor die je momenteel in je bezit hebt met merk, type en het bouwjaar! Top tien van de oudste motoren hou ik bij in de OP.

Bekijk bijlage 1328788


Ah juist, hier nog mijn toelichting - het is type 500N uit 1932.
 

Bijlagen

  • plaat.gif
    plaat.gif
    91,3 KB · Weergaven: 19
Meerdere klassiekers in mijn bezit, maar het meest rij ik op m'n CB450'66 black bomber. Afgelopen week nog door de files tijdens ww verkeer (A1, A10, A4) , en afgelopen vakantie mee naar zuid-spanje gereden.

Bekijk media item 1282666
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks, de styling lijkt overigens wel een beetje op de fiets hierboven (van een afstandje). De meeste mensen denken overigens dat het een Engelse fiets is (ook vanaf een afstandje denk ik).

Mijn oudste rijdbare fietsen (rij ik trouwens zelden op) is een Honda CB72 uit 1961 en een Honda C77 uit 1962.
 
Terug
Bovenaan Onderaan