De Rijstkoker van Gijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stop het de Persen!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Zoals de duitsers zo kernachtig kunnen zeggen:

The bullet in through the church! :+

Vandaag heeft de kokert eindelijk zn eerste meters afgelegd. :}
Wel met de kraan op pri, want de membraam doet het lekker niet. '(
En dan sterft ie in schoonheid.

Morgen ga ik hem ff flink warm stoken en daarna moeten we nog synchroniseren.
Verder is de accu niet okselfris meer en moeten er nog wat kleine dingetjes gebeuren.
Maar..er zit dankzij Roel eindelijk muziek in. Werd tijd. :Y


Latuuuurrr.....



:W


Membraampje, membraampje in het land............ :+

Kun je heel voorzichtig los peuteren en daarna met de mond op vacuem testen :Y
Op de slang van de vacuemaansluiting met de mond iets blazen/zuigen. Als je hem hoort/
voelt ploppen is ' ie weer perfect *O* Voor het mooie de "velletjes" licht insmeren met een beetje keramisch vet of teflonvet en hij kleeft nooit meer en werkt dan tot in de eeuwigheid .

Ervaringsdeskundige O-) :+

https://www.motor-forum.nl/media/815742/full
 
Laatst bewerkt:
Das een goede tip Dunsz, gaat ik proberen...... :Y
 
Laatst bewerkt:
So, gisteren ff de Slingeroute (100km) afgevijsd met de GT. En hij heeft zich voorbeeldig gedragen! :)
En dat was net op tijd, want ik begon ernstig te overwegen, dat rampding weg te doen. :(

Nu houd ik hem toch nog maar ff.... :+


Moet alleen een kleiner voortandwiel scoren, want die er nu op zit is gegarandeerd te groot. Een hele lange 1e versn. zodat je bij elke rotonde zich te klooien in zn 1, omdat twee net niet wil. :N

Zoals bekend was de GT "lopend" weggezet. Daarom had ik twee jaar geleden na het reinigen der carbs verder niet gekeken. Nu bleek de vlotterhoogte van alledrie de carbs verschillend en niet correct te zijn. Geen wonder, dat dat ding zn vlotterbakkje zo snel leeg slurpte...

Overiens is de red baron ook heel kontent met het eindresultaat.
full



Latuuur....


:W
 
Laatst bewerkt:
Lekker samen met je zoon toeren op de GT. Zou dat andere voortandwiel wel nog even doen. (Ook al heb je eigenlijk al genoeg gesleuteld aan de GT)
 
Laatst bewerkt:
:Y

Nog te doen:

Balhoofdspeling er uithalen -check!

Membraam kraan-

Versn.indicator/vrijstand lamp werken niet-

Ander tandwiel voor scoren-

En het gelaste carter uitboren en van draad voorzien-check!

:W
 
Laatst bewerkt:
Weer een 3 pitter op de weg 8-)

Hoop dat mijn waterkoker dit jaar ook z'n eerste geluiden gaat maken, mag tevens hopen dat het een wat eenvoudigere klus is dan met deze schoonheid O-)
 
Weer een 3 pitter op de weg 8-)

Hoop dat mijn waterkoker dit jaar ook z'n eerste geluiden gaat maken, mag tevens hopen dat het een wat eenvoudigere klus is dan met deze schoonheid O-)


Ik hoor het vanzelf weer eens in de buurt,.. :9~
 
Weer een 3 pitter op de weg 8-)

Hoop dat mijn waterkoker dit jaar ook z'n eerste geluiden gaat maken, mag tevens hopen dat het een wat eenvoudigere klus is dan met deze schoonheid O-)

Dat moet lukken! })

Zeker als ie lopend is weggezet! O-)

:X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nog goede hoop. de vorige eigenaar heeft hem weggezet omdat de ontsteking telkens verliep..
2 weken terug heb ik de lagers van het ontstekingsasje vervangen, zat aardig wat speling op. Met een beetje geluk was dat de oorzaak, met een beetje ongeluk begint hier een never ending story O-)
 
Gisteren de benzinekraan volgens het "systeem Dunsz" behandeld. :+

'(

Heeft niet geholpen. :N

Dan maar tot de winter op pri rijden. Als ik stop, zet ik hem op on en dan staat ie eigenlijk dicht. (maar het zint me niet)

:W
 
Gisteren de benzinekraan volgens het "systeem Dunsz" behandeld. :+

'(

Heeft niet geholpen. :N

Dan maar tot de winter op pri rijden. Als ik stop, zet ik hem op on en dan staat ie eigenlijk dicht. (maar het zint me niet)

:W


Dat het jou niet zint verbaast me niets, er zit namelijk een i in Suzuki.

.
;)
 
Gisteren de benzinekraan volgens het "systeem Dunsz" behandeld. :+

'(

Heeft niet geholpen. :N

Dan maar tot de winter op pri rijden. Als ik stop, zet ik hem op on en dan staat ie eigenlijk dicht. (maar het zint me niet)

:W

Zit er geen motorsloop in de buurt?

Ik had het zelfde probleem met m'n gt380, het membraampje was lek en gaf dus niet voldoende brandstof..
Heb bij roukama een andere kraan gehaald met dezelfde aansluitingen van een GS of GSX denk ik, past en rijd weer perfect 8-)

Een andere oplossing voor als je geen nieuwe kraan wil kopen is evt een kogelkraantje ertussen.
 
Gisteren de benzinekraan volgens het "systeem Dunsz" behandeld. :+

'(

Heeft niet geholpen. :N

Dan maar tot de winter op pri rijden. Als ik stop, zet ik hem op on en dan staat ie eigenlijk dicht. (maar het zint me niet)

:W

Jammer -O- Dan is toch minimaal 1 van de membraamvelletjes lek...........
"t zal wel komen omdat 'ie rijdend is weggezet toendertijd :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan