De vario filters zou ik ook zeker mee vervangen en niet te vergeten de remolie en zoals Fredvans aangaf een aangepaste vario is vele malen aangenamer dan de dr pulley gewichtjes en als je dan toch andere gewichtjes of een vario zou plaatsen dan zou ik zeker is een checkup doen van de achterste vario daar zit een druk veer op deze eraf halen en deze achterste vario bestaat uit 2 poelie helften onder 1 deel daaronder zitten pennetjes die glijden in spie banen de kwaliteit van het smeervet waarin dit alles loopt zou ik zeker is controleren ...zeker bij deze km stand . Wat ik vaak tegenkom is dat door de slijtage van de V snaar deze stof al is durft terecht te komen in het vet wat daar zit waardoor het een soort koek wordt en het vet zijn smeer eigenschappen verliest ...het smeervet wordt hierdoor een soort hard.Hallo bij deze wil ik mij ook even voorstellen. Ik ben Erwin en kom uit de achterhoek. Onlangs heb ik mijn eerste tmax aangeschaft. Hij is van bouwjaar 2009 maar het betreft een 2007 model. Ik denk dat hij destijds een tijdje bij een dealer heeft gestaan voordat hij verkocht werd.
De motor heeft inmiddels 47k gelopen, en hij staat nu op de brug bij mij thuis. Ik heb hem gekocht met wat val schade. De kappen set wordt vervangen. Echter is deze nog onderweg. Dit geeft mij mooie de kans om onderhoud uit te voeren.
Zijn er nog tips welke zaken jullie mee zouden pakken bij deze kilometerstand? Van de historie is mij niets bekend.
Ik heb tot nu toe:
- kleppen stellen
- alle olie wisselen
- bougies
- dr pulley sliders? (heb ik goed ervaringen mee met mijn burgman 400
- banden
- eventueel riem
-?
Sorry ik bedoelde een pollini kit. Deze dus:Ik dacht dat n sportkoppeling icm sport Vario niet kon?
Ben benieuwd wat zo'n koppeling doet (Nexus 500)
Ik monteer meestal de Malossi vario in combinatie met de 15 gr gewichtjes en de witte drukveer + torsion controller ...dan zit je bij max acceleratie rond de 6500 a 6700 tr bij deze setup is de Tmax ook niet te nerveus bij rustig touren maar toch heel alert wanneer nodig ...probeer het een keer uit ! Wil je nog upgraden dan kan je de achterste vario ook nog onderhanden nemen .... the never ending story!Tmax4life. Ik denk er nog over om de drukveer ook te vervangen, nog niet gedaan. Ze zijn er in diversenkleuren, kleur staat voor sterkte veer. Welke voor de Malossie mrh vario, rij er ook mee in de stad en moet wel rijdbaar zijn.
Ik vind het wat een makkelijke setup.Ik monteer meestal de Malossi vario in combinatie met de 15 gr gewichtjes en de witte drukveer + torsion controller ...dan zit je bij max acceleratie rond de 6500 a 6700 tr bij deze setup is de Tmax ook niet te nerveus bij rustig touren maar toch heel alert wanneer nodig ...probeer het een keer uit ! Wil je nog upgraden dan kan je de achterste vario ook nog onderhanden nemen .... the never ending story!
klopt !Ga ik doen, je geeft aan dat je de witte veer gebruikt. De veer zit toch op de achterste vario of heb ik het mis.
Je kan er heel ver in gaan maar de trekveren de powercommander en de koppeling zijn niet zijn geld waard als je afweegt hoeveel sneller je ermee wordt daar zijn nog andere oplossingen voor die heel wat goedkoper zijn .Ik vind het wat een makkelijke setup.
Alleen een Malossi vario lijkt mij niet voldoende. Het is de combinatie vario KIT, rollen, trekveren, eventueel de koppeling en daarbij een uitlaat (niet speciaal nodig) met powercommander voor een goede zuurstof/benzine verhouding. waardoor een je een mooi geheel krijgt. Tenminste dat is mijn ervaring. Ok je bent wat geld kwijt, maar dan heb je ook wat
Nou ik weet niet waar jij dat op baseer. Maar bij mij scheelt dat ik 2 seconden sneller naar de 100 ga, en heb veel meer vermogen onderin.Je kan er heel ver in gaan maar de trekveren de powercommander en de koppeling zijn niet zijn geld waard als je afweegt hoeveel sneller je ermee wordt daar zijn nog andere oplossingen voor die heel wat goedkoper zijn .
Op de link die je aangeeft kan je het onderdeel toch in het winkelmandje plaatsen .Weet toevallig iemand waar je originele onderdelen kan bestellen ?
Ik zoek origineel het achter gedeelte van m’n voor spatbord. Liefst een Nederlandse site:
Ik kom niet zeggen dat het niet goed is wel dat het te duur is voor wat het brengt dit kan anders . Het belangrijkste is dat iedereen tevreden is over zijn machine ...ikzelf zou ook graag nog wat sneller zijn ....helaas ik vrees dat ik dan een streng dieet ga moeten volgenNou ik weet niet waar jij dat op baseer. Maar bij mij scheelt dat ik 2 seconden sneller naar de 100 ga, en heb veel meer vermogen onderin.
Daarbij is de commander ook behoud van je bike. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen denk