De Yamaha T-Max 500 !!

Ik zou voor de JCosta evo gaan. Het ombouwen stelt niet zoveel voor. Misschien wil de dealer het ook wel doen, je zit tegen de kilometerstand aan voor het vervangen van de cvt riem. Dan moet de poelie er ook af. Kan het allebei in 1x.
 
Fred motoren, Stieltjes plein, Rotterdam zuid kan dat doen, Motocentrum west in Naaldwijk ook een prettige zaak. Maar zelf doen is ook een optie, heb zelf meerdere malen de riem en vario vervangen.
 
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb het bij Fred Motoren laten doen, maar de vestiging op het Stieltjesplein in Rottis failliet

Er is onder dezelfde naam een doorstart gemaakt die bevind zich in Barendrecht, maar dat is nog maar een schim van wat Fred Motoren ooit is geweest, helaas

Maar anyway, heb door hen een Malossi Vario laten plaatsen, ben er tevreden mee, mijn Tmax 500 was niet vlot met optrekken vanaf stilstand tot de 80 dat is nu prima in orde, vanaf de 90 was al in orde en is hetzelfde of iets beter

Ben er nu klaar mee, qua performance us die voor mij nu wel af:)
 
Waar bestellen jullie de originele riem en wat is dan de betaalde prijs?
Misschien beter geweest dat je bij het vervangen van je vario Malossi er gelijk een nieuwe snaar op had laten zetten, was altijd goedkoper geweest dan nu de laagste prijs zoeken van een riem.
 
Waar bestellen jullie de originele riem en wat is dan de betaaldEen prijs?
Voor een de Tmax 500 zal de originele V snaar (welke ik persoonlijk het meest betrouwbaar vind) al snel+- 170€ kosten. Mocht je gaan voor een kevlar snaar of een after market V snaar dan ben je ook al snel 125€ a 150€ kwijt ..... en ik kan je vertellen dat er binnen mijn Tmax vriendenkring er 3 rijders zijn waarvan de after market/kevlar V snaar is gebroken voor ze 10000 km gereden hadden....de snaren zijn iets beter in performance maar daar tegenover staat naar mijn gevoel onbetrouwbaar .
Ik bestel altijd al mijn onderdelen Bij Easypart.nl.... snel geleverd en goede na service mocht er iets fout zijn enz altijd keurig en netjes afgehandeld.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik voor de originele snaar van Yamaha zelf

Het gaat me niet zozeer om de 'goedkoopste' maar als het origineel ergens een stuk voordeliger te verkrijgen zou zijn, heeft dat mijn voorkeur
 
Ik heb enige tijd geleden, op advies van ''TMAX4Life'', ook een originele snaar besteld.
Bij Boonstra Motoren, voor 150 euro meen ik.
Voor mijn Tmax met Malossi vario.
 
Ik had gisteren een vreemd fenomeen, ik heb 4 weken geleden een Malossi viario laten plaatsen en heb die opgehaald en linea recta naar de garage gereden en gestald, ritje van 20 km en alles ging goed

Gisteren voor het eerst een echte rit gemaakt en snel opgetrokken vele maken om de nw Vario te testen, dat ging veel dan met de standaard vario

Toen ik terug wilde naar huis stond ik bij het stoplicht en toen ik wilde optrekken wilde de Tmax van het 1 op het andere moment eigenlijk niet tot nauwelijks meer vooruit?!

De motor zelf deed het prima, ik ben op 'haren en snaren' er mee thuis gekomen, met een mmax snelheid van 30 km/p u

Ik zat me af te vragen wat deed kan wezen, een koppeling stopt er niet mee van het 1 op andere moment, dat begint zich aan te kondigen

Ik zet me af te vragen of het met de vario te maken heeft kunnen hebben omdat het laatste is geweest wat er aan is gedaan?!

Iets wat is losgegaan, of de riem/snaar waar wat mee aan de hand is?

Klinkt het iemand bekend in de oren dan hoor ik het graag
 
Nieuwe bandjes.
De orginele eraf nu,na 13.000km
Zaterdag erop
 

Bijlagen

  • IMG-20230914-WA0008.jpg
    IMG-20230914-WA0008.jpg
    279,3 KB · Weergaven: 5
Dit is wel toevallig. Omdat ik mij zojuist afvroeg hoeveel km een Malossi vario mee gaat. De mijne zit er ongeveer 27.000 km in.
Inderdaad een mooie ruimte !
 
Terug
Bovenaan Onderaan