Demper opknappen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.564
958
Zevenhoven (Zuid Holland)
Goedemiddag,

Ik wil een demper met een RVS huls opknappen omdat deze diverse deuken heeft.

2 vragen;
- ik krijg de eindkappen er niet af, de popnagels zijn uitgeboord en ik weet van een andere zelfde soort en type demper dat de binnenpijp vastzit aan de aansluitkant. Is er een makkelijke manier om de eindkap eraf te krijgen?

- ik wil de huls van beide dempers vervangen door carbon van pj engineering uit de UK, maar nu las ik dat er een beschermlaag tussen het carbon en de wol hoort te zitten ivm verbranden, weet iemand of dit hoort?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Aluminium tape gebruiken ze ook om ketel schoorstenen en afzuiginstallaties bij snackbarren.
Verkrijgbaar bij plieger technische unie wasco rensa en nog veel meer
In jouw geval warmteservice,daar kan je als particulier kopen
Succes
 
Aluminium tape gebruiken ze ook om ketel schoorstenen en afzuiginstallaties bij snackbarren.
Verkrijgbaar bij plieger technische unie wasco rensa en nog veel meer
In jouw geval warmteservice,daar kan je als particulier kopen
Succes

Zal dit ook wat kunnen zijn is al mooi zwart en Bestand tegen temperaturen van -60°C tot +260°C, al ben ik benieuwd als ik het uittrek en het iets dunner wordt het allemaal nog wel past, we hebben het natuurlijk maar over een 0.5 mm rondom of zou de binnenkant van de endcap nog iets breder te maken zijn? ;


 
je zal inalle geval tape moeten gebruiken waarover de huls gemakkelijk kan schuiven. siliconen doet dat niet.

stripjes koper of alu of ... van 0.5mm ertussen en klaar zou ik zeggen

Thnx, dat is idd ook een goede en schuift beter idd....wat een gedoe om een paar dempers op te knappen....maar bedankt voor alle tips! Ik ga eerst maar eens even rijden met de uitgedeukte dempers alvorens verder te gaan met carbon.
 
Probeer het dan maar, mijn zegen heb je
de tape die ik bedoel is 100 % aluminium met heel dun Kleef
1592499161422.png
 
De tape op de foto is niet de tape die ik bedoel,de tape die ik bedoel is zelf klevend en heeft geen motief zoals op jouw foto
Het is heel dun en makkelijk te verwerken
Op jouw foto lijkt mij duck tape,maar dat kan ik mis hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan