Te koop een GSX-R750 uit '89 met een 1100 blok uit '92 (zie foto).
6 zuiger klauwen, laser uitlaatsysteem, recht stuur, 38mm carbs, kromme koeler en 1100 CDI, ...... Ik weet niet hoeveel het blok gelopen heeft, maar aan het geluid te horen heel weinig of goed behandeld. Op dit moment nog 750 tandwielen er onder, maar een nieuw setje voor 1100 zit er bij.
Hij is prima.
Ik moet alleen de carbs nog laten afstellen, maar daar heb je op zich geen
last van als dat niet gebeurd is. Hij loopt alleen niet helemaal zuiver.
Motorisch is hij erg goed denk ik (heb niet veel verstand), je hoort de
zuigers zowat niet. Hij is niet nieuw, maar starten gaat wel goed......
Zou het niet eens proberen om zoiets op 25kW te zetten..
Verder is het een bekende combi en rijdt een 750 lekker (althans die van mij 5 jaar geleden wel) en een 1100 erg hard...
Heb zelf ook al naar dat ding gekeken (alleen nog maar op internet) maar vind de prijs een beetje stevig voor een brommer waar nog van alles aan moet gebeuren..
Maar ja vind maar eens een 1100 oliegekoeld blok..
Meer info: check www.oldskoolsuzuki.info
ja, niet kapot te krijgen, goed op te fokken, en check vooral die link van aadmanz ff, dat is eigenlijk een must als je een 7/11 wilt.
25 kw kun je wel vergeten, kenteken is meestal van een 750.
als die carbs afgeseld moeten worden zou ik hem ff een run laten doen en er een dynokitje opzetten, daar knappen ze meestal aardig van op. voor de rest kan je nog ff de oldskool gixxer topics doorspitten.
schopje
en even een paar vraagjes,
1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...
Hoi Superkris,
Euhh, ik wil niet lullig doen, maar als ik je vragen zo lees, zou ik er niet aan beginnen...
1) Passen, en evt. pen en/of kroonplaat (en) aanpassen.
2) Dit is een Aluminium frame! (sorry, vind dit géén slimme vraag...)
3) Een andere achterbrug is te doen, maar er moeten bijna altijd nieuwe bussen gedraaid worden (om nog maar te zwijgen van machinale aanpassingen aan de achtervork....)
4)Een 1100 blok is beresterk, maar als je zoveel km's maakt kun je beter geen streetfighter kopen, maar een (sportieve) toermotor.
Als je zelf niet handig bent (en dat concludeer ik eigenlijk een beetje uit je vragen...), en/of technisch bent, dan raad ik je een Streetfighterproject ten zeerste af!!! Je weet nog niet half waar je aan begint!
Er zijn er genoeg, die half afgebouwd worden, en dan in de hoek van de schuur belanden...
SoeF!
waarom stel je dan eigenlijk die vragen noggaat heus wel goed komen en anders verkopen we hem weer verder.
waarom stel je dan eigenlijk die vragen nog
ik weet niet base, mij zxr is er slecht aan toe...
en ik heb het altijd gedacht. een bandit is meer jouw ding.
Hoi Superkris,
Euhh, ik wil niet lullig doen, maar als ik je vragen zo lees, zou ik er niet aan beginnen...
1) Passen, en evt. pen en/of kroonplaat (en) aanpassen.
2) Dit is een Aluminium frame! (sorry, vind dit géén slimme vraag...)
3) Een andere achterbrug is te doen, maar er moeten bijna altijd nieuwe bussen gedraaid worden (om nog maar te zwijgen van machinale aanpassingen aan de achtervork....)
4)Een 1100 blok is beresterk, maar als je zoveel km's maakt kun je beter geen streetfighter kopen, maar een (sportieve) toermotor.
Als je zelf niet handig bent (en dat concludeer ik eigenlijk een beetje uit je vragen...), en/of technisch bent, dan raad ik je een Streetfighterproject ten zeerste af!!! Je weet nog niet half waar je aan begint!
Er zijn er genoeg, die half afgebouwd worden, en dan in de hoek van de schuur belanden...
SoeF!
Van een ZXR 400???? Zou ik niet doen, veel te lichten even een paar vraagjes,
1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
Luister naar Soef!2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
Zal niet makkenlijk zijn en zeker niet makkelijk..3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
Geen idee, maar zal wel meevallen..4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...
Maar denk eraan dat een fighter veel meer werk is en veel duurder is dan je denkt... ALTIJD!! (toch?)
schopje
en even een paar vraagjes,
1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...
Zou die voorvork echt niet sterk genoeg zijn? Het is wel een enorm dikke USD vork he! die GSXR is hooguit 50 kilo zwaarder. Natuurlijk zal hij dan wel meer wheelys moeten opvangen () maar als hij een cras overleeft waarbij het wiel doormidden ligt en een super dik alu fram krom gaat, dan kan hij toch wel een paar redenlijke klappen hebben toch? of zie ik dit helemaal verkeerd?
Ik zit echt hevig te twijfelen tussen een fighter bouwen en mijn ZXR opnieuw op te bouwen...