Deze motor ga ik nog eens kopen

Voordat je een R25, 26 of 27 gaat kopen, probeer er eens een kwartiertje 80 mee te rijden. Dit ding trilt als een mongool op snelheden boven de 60 km/h. Ik zou liever een bank overvallen en een boxer kopen.
Mijn buurjongen heeft een R26 gehad, zijn jeugddroom, maar de jeugddroom was met een paar maanden weer weg. Er was niet leuk mee te rijden en dan staat zo'n ding alleen maar mooi te zijn. De boxers zijn maar zo drie keer zo duur, maar wel bruikbaar voor langere ritten op een normale snelheid.
Heb al een bank overvallen en een 6 cilinder gekocht, omdat ik zo géén vriendjes kon worden met een Boxer (RT).
En het wordt een motor voor poetsen, korte ritjes, maar zal het wel onthouden mbt. trillen.
Maar kan dat geen punt zijn van aandacht, vering oid ipv de motor zelf...
 
Heb al een bank overvallen en een 6 cilinder gekocht, omdat ik zo géén vriendjes kon worden met een Boxer (RT).
En het wordt een motor voor poetsen, korte ritjes, maar zal het wel onthouden mbt. trillen.
Maar kan dat geen punt zijn van aandacht, vering oid ipv de motor zelf...
Noop, de motor was helemaal nagezien, klepjes gesteld, alles top in orde. Probleem is dat er geen balans as in het blok zit en de 1-cilinder stamper star in het frame gemonteerd zit. Het is gewoon een nare eigenschap van de oude Beierse en daar kan je niks aan doen.
Wat ik wil meegeven is dat ik me niet blind zou staren op een motor zonder dat ik er een dag op gereden heb. Een onbruikbaar maar mooi ding heb ik niks mee, anders had er hier ook wel een Panigale (kunstwerk op zich) in de huiskamer gestaan. :+
 
Probleem is dat er geen balans as in het blok zit en de 1-cilinder stamper star in het frame gemonteerd zit. Het is gewoon een nare eigenschap van de oude Beierse en daar kan je niks aan doen.
Daarom heb ik de RT ook niet meer, teveel gekwispel en horten en stoten.
Op de 6 kun je een Euro-muntje op zijn zijkant op de motor zetten en rustig starten. Muntje blijft gewoon staan!
Niks geen gepruttel, gehort of gestoot (dat doe ik zelf wel :-) in de bedstee).
 
1606948621398.png
 
Er staan er bij mij nog twee op de lijst, en dan is mijn schuur wel vol.
Nouja vol.......
Ik zou nog een mooie xs650 en een WCA of WLC willen hebben.
 
Ik heb deze twee al, waren al enige tijd mijn droomfietsen. Had ook de nieuwste Speed kunnen kopen, het budget was tijdelijk niet beperkend, maar ik vind de oudere versies mooier.

Bij groot onderhoud aan mijn Triumph kreeg ik onderstaande leenmotor mee. Toen realiseerde ik me dat ik daarmee hetzelfde rijplezier had.

Geeft hoop voor de tijden die komen, waarin mijn budget kleiner zal zijn.

1606996471678.png
 
Ik heb deze twee al, waren al enige tijd mijn droomfietsen. Had ook de nieuwste Speed kunnen kopen, het budget was tijdelijk niet beperkend, maar ik vind de oudere versies mooier.

Bij groot onderhoud aan mijn Triumph kreeg ik onderstaande leenmotor mee. Toen realiseerde ik me dat ik daarmee hetzelfde rijplezier had.

Geeft hoop voor de tijden die komen, waarin mijn budget kleiner zal zijn.

Bekijk bijlage 1570628
leuke leen motor, wat voor type is het? kan net niet genoeg inzoomen.
 
leuke leen motor, wat voor type is het? kan net niet genoeg inzoomen.
Versys 650. De eerste meters dacht ik even dat hij kapot was - en toen dat het een 250cc was (heb eerder een KLR250 gehad). Ben afgestapt om een en ander te controleren. Het was bij Goedhart en ik reed op de heen- en terugweg langs de Meije, de Kromme Mijdrecht en de Amstel.

Had de Speed Triple als een soort ultiem wapen gekocht voor dat soort weggetjes, maar de kleine Versys kon dat nog veel beter. En minstens 90 over de drempels langs de Amstel, terwijl 60 op de Speed veel bonkiger gaat...

En toen ik wat meer toeren ging maken (de Speed rijdt ook fijn tussen 2 en 4k revs) bleek hij pittig zat.
 
Laatst bewerkt:
Voordat je een R25, 26 of 27 gaat kopen, probeer er eens een kwartiertje 80 mee te rijden. Dit ding trilt als een mongool op snelheden boven de 60 km/h. Ik zou liever een bank overvallen en een boxer kopen.
Mijn buurjongen heeft een R26 gehad, zijn jeugddroom, maar de jeugddroom was met een paar maanden weer weg. Er was niet leuk mee te rijden en dan staat zo'n ding alleen maar mooi te zijn. De boxers zijn maar zo drie keer zo duur, maar wel bruikbaar voor langere ritten op een normale snelheid.
Een R27 heeft het blok in rubber hangen, dat gaat al veel beter.

Frappant trouwens dat 90% van de droom motoren in dit topic uit Italië komen. En op straat kom je 90% Jappen tegen.
 
Leuk topic , maar wanneer is iets een droom motor kwam bij mij op.
Najah als geld geen rol zou spelen zou ik mij best kunnen vermaken met en mv augsta brutale 1000rr

mv2.jpgmv.jpg

Alleen niet heel waarschijnlijk dat ik dit ooit eens ga kopen.
Wat ik zeker nog wel eens ga kopen is een 1ste generatie fireblade.
Sterker nog zou ook wel de eerste 3 generaties op een rij willen hebben staan.
Niet perse om te rijden maar meer om lief te hebben en om erna te kijken als ik op kantoor zit ofzo.
Zie meer in een mooi voertuig dan in een schilderij en heb redelijk wat ruimte dus het is ook in de toekomst zeker wel mogelijk.

Wat ik wellicht wel wil kopen om lekker mee te rijden is een versys 1000
 
Wat ik zeker nog wel eens ga kopen is een 1ste generatie fireblade.
Sterker nog zou ook wel de eerste 3 generaties op een rij willen hebben staan.
De enige goeie Fireblade is de 2006 maar 3 generaties op een rij is natuurlijk wel heel mooi...
 
Versys 650. De eerste meters dacht ikevent dat hij kapot was en toen dat het een 250cc was (heb eerder een KLX250 gehad). Ben afgestapt om een en ander te controleren. Het was bij Goedhart en ik reed op de heen- en terugweg langs de Meije, de Kromme Mijdrecht en de Amstel.

Had de Speed Triple als een soort ultiem wapen gekocht voor dat soort weggetjes, maar de kleine Versys kon dat nog veel beter. En minstens 90 over de drempels langs de Amstel, terwijl 60 op de Speed veel bonkiger gaat...

En toen ik wat meer toeren ging maken (de Speed rijdt ook fijn tussen 2 en 4k revs) bleek hij pittig zat.
Voor de gein de 300 eens proberen. Daarbij vergeleken is die 650 een log en zwaar geval.
Wel flink in de toeren jagen, maar lol kun je er zeker mee hebben. *O*
 
Voor de gein de 300 eens proberen. Daarbij vergeleken is die 650 een log en zwaar geval.
Wel flink in de toeren jagen, maar lol kun je er zeker mee hebben. *O*
Lijkt me ook leuk. Maar de 650 heeft betere creds voor de motorvakanties. 650 is inderdaad ongeveer net zo zwaar als mijn Speed triple.
 
De eerste Blade was wel een doorbraak hoor.. en de Tiger..
Dat dus
Daarbij toen ik dus 11 was en de eerste blade kwam op de markt in `92 keken we onze ogen natuurlijk helemaal uit.
Dit was het , de daarop volgende modellen waren gewoon mega gaaf en eigenlijk tot zeg de sc44 ( geloof ik ) was ik verkocht .
Toen kwam die lelijke koplamp en is de charme een beetje verloren gegaan.
Dan vind ik de nieuwste generatie ook erg mooi maar om nostalgische reden en de historie ervan zou ik gewoon wat eerste generaties willen hebben staan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan