Deze motor ga ik nog eens kopen

Ik dacht dat het afzeiktopic ergens anders was? Waar rij jij zelf op dan of wat is jouw droommotor?
Er is ook genoeg wat ik niet mooi vind, maar hoezo moet er dan zo gereageerd worden :?
Ik rijd op een Ktm Superduke 1290 r se en dat is mijn droommotor,ik hoef niks anders
En het maakt mij niet uit wat een ander er van vindt,dus brand maar los
 
In vergelijk met de MGS01. Verder maak je alle stigma's waar, betrouwbaar, hoogstaande techniek. Na de oorlog heeft BMW niets hoogstaands of vooruitstrevends gemaakt. En dan ook nog afkomen met die uitgemolken Daytona 90S. Noem dan een koningsassen BMW.
Dit topic ging over droommotoren, daar valt BMW niet snel onder, hoogstens de Ottenhof tweeklepsboxer of een Krauser maar niet deze suffe productiefietsen, dat maakt de pis niet lauw.
Het is allemaal kort door de bocht, maar ik ben het met je eens dat BMW een hoop "bijzondere" creaties heeft gemaakt die ik ook niet snel als mooi kan bestempelen. Ik ben echter best trots op mijn zelfgebouwde tweeklepper. Geen droom meer, maar werkelijkheid geworden in mijn werkplaats.

BMW R80GS 2.jpg
 
In vergelijk met de MGS01. Verder maak je alle stigma's waar, betrouwbaar, hoogstaande techniek. Na de oorlog heeft BMW niets hoogstaands of vooruitstrevends gemaakt. En dan ook nog afkomen met die uitgemolken Daytona 90S. Noem dan een koningsassen BMW.
Dit topic ging over droommotoren, daar valt BMW niet snel onder, hoogstens de Ottenhof tweeklepsboxer of een Krauser maar niet deze suffe productiefietsen, dat maakt de pis niet lauw.
Smaken mogen verschillen, maar een HP2 een suffe productiefiets noemen gaat erg ver. Leef je in het verleden. :?


thumb_HP2_7302.jpg

 
Laatst bewerkt:
Noooooooooooon

Ad infernum!

Van een fan van de S1000RR.
Ja, dat was wel een mijlpaaltje in 2010.
193 pk en een geavanceerd electronica pakket waar de gevestigde orde stijl van achterover sloeg.
En bij rijtesten zat er vaak meer vermogen in het blok dan de fabrieksopgave.
Eigenlijk werd de 200 pk altijd behaald. 8)7
De gevestigde orde had het nakijken.

De S1000RR kwam wel even binnen zo uit het niets. 8-)

Heeft voor de gehele motormarkt de ontwikkeling versneld tot waar we nu zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vaatje azijn op vanmorgen? Denk bijvoorbeeld aan ABS of hun telelever systeem, quickshifter?. En hoezo is de R90s uitgemolken? Oh ja was deze nog vergeten. :t
Bekijk bijlage 1572087
De Telelever is een halve oplossing omdat ze Hossack niet wilden betalen. De quickshifter werd al jaren in de sprint gebruikt. ABS was gewoon een auto systeem dat er op geknutseld was, het werkte ook maar half. Het werd ook met een drogreden verkocht, je moest rechtdoor remmend over een zandvlek gaan.
De K1 was inderdaad legendarisch lelijk. Maar de windtunnel werd al in de jaren '70 voor de RS gebruikt. Guzzi was nog even eerder met windtunnel techniek.
En inderdaad, iedereen wil een 90S, en ook allemaal in Daytona oranje. Theo Terwel heeft er een bedrijf op gebouwd. En het is helemaal niets bijzonders, gewoon een half tamme gummikuh. Er zijn er ook verschrikkelijk veel van gebouwd. Als je een bijzondere tweeklepper wil moet je een R100R hebben, daar zijn er veel minder van gebouwd.
1607503484726.png
 
Zonder woorden!!
1280px-NSU_Max_Spezial%2C_Bj._1955_%282008-07-12%29.jpg
Ik wil binnenkort deze eens gaan bekijken.
Bekijk bijlage 1562006

Vriendelijke nieuwprijs en voorzien van injectie en ABS.
De kwaliteit zal niet heel hoogstaand zijn maar voor deze mooiweerrijder waarschijnlijk voldoende.
Ik heb altijd zo'n oude fiets met zweefzadel gewild.
Maar omdat ik geen sleutelaar ben en geen onderdelenjager.
heb ik me een nieuwe uitvoering aangeschaft:
Weiterleitungshinweis
 
Laatst bewerkt:
@RR. De R90S en de R80G/S zijn verzamelobjecten geworden en niet meer te betalen. Voorheen werd hier gewoon de haakse slijper in gezet om er een café racer van te bouwen. Nu betaal je vanaf €15.000,- voor een mooi exemplaar.
 
Ik heb een 90S gehad die omgekat was naar R100RS. Hoske pijpen er onder. Dat ding liep als een kogel met het echte 70PK blok. Het kuipje heb ik weggegeven aan een collega. De motor voor 1000 gulden ingeruild op een CB400 Four. Toen waren die dingen gewoon achterhaald en niets waard. Maar de 90S en de G/S, jawel met slash forward! zijn juppendingen geworden, zwaar gehyped.
 
Ik heb een 90S gehad die omgekat was naar R100RS. Hoske pijpen er onder. Dat ding liep als een kogel met het echte 70PK blok. Het kuipje heb ik weggegeven aan een collega. De motor voor 1000 gulden ingeruild op een CB400 Four. Toen waren die dingen gewoon achterhaald en niets waard. Maar de 90S en de G/S, jawel met slash forward! zijn juppendingen geworden, zwaar gehyped.
Door de chronische dynamoproblemen van mijn Speed Four was ik helaas vaste klant van Sevior geworden. Gelukkig was het op zichzelf altijd aangenaam en onderhoudend om daar te zijn. Een van de hoogtepunten was de leenmotor, een zwarte R80G/S, wat een leuk en elementair apparaat was dat. Gewoon rijden ermee, zelfs een stukje snelweg, was al een beleving van jewelste. Blijkt ook veel waard te zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan