Deze week is donor week

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Donor week mag MF wel sponsoren. Ik denk dat wij motorrijders een onevenredig aandeel leveren aan de beschikbare donor-organen. En dan speciaal de jonge supersport rijders.
 
Denk dat wij motorrijders maar een bescheiden aandeel leveren.

Alhoewel? :9
spermadonor.jpg
 
Wat zou het opleveren, twee nieren, twee longen en een prima hart? Ik ga morgen weer op de supersport door het drukke verkeer naar m'n werk.
 
Donor week mag MF wel sponsoren. Ik denk dat wij motorrijders een onevenredig aandeel leveren aan de beschikbare donor-organen. En dan speciaal de jonge supersport rijders.
Idee is goed.

Maar wel weer lekker bevoor oordeelt :r

Met alle respect maar wat een achterlijke tekst :z
 
Wat zou het opleveren, twee nieren, twee longen en een prima hart? Ik ga morgen weer op de supersport door het drukke verkeer naar m'n werk.
Als je verongelukt doe je dat dan wel voorzichtig.
Zodat je organen heel blijven :+
 
Wat zou het opleveren, twee nieren, twee longen en een prima hart? Ik ga morgen weer op de supersport door het drukke verkeer naar m'n werk.
Je hersenen brengen nog het meeste op denk ik.

Nog zo goed als nieuw! Nauwelijks gebruikt.
;)
:P
 
Laatst bewerkt:
Donor week mag MF wel sponsoren. Ik denk dat wij motorrijders een onevenredig aandeel leveren aan de beschikbare donor-organen. En dan speciaal de jonge supersport rijders.
In de VS worden motoren ook wel 'donorcycles' genoemd, maar daar mogen ze in veel staten ook nog zonder helm rijden. Met 1 dode motorrijder per week schiet het in NL natuurlijk niet op...
 
Zo lang ik leef worden mijn organen niet gedoneerd !!!!! Na mijn dood mag de familie aangeven, of alles meteen weg wordt gegooid, of dat ik eerst naar de sloperij mag. (mijn voorwaarden voor de sloperij zijn bij de familie bekend)
 
Donor week mag MF wel sponsoren. Ik denk dat wij motorrijders een onevenredig aandeel leveren aan de beschikbare donor-organen. En dan speciaal de jonge supersport rijders.

:r

Normaal gesproken ben ik wat subtieler.
Maar voor deze tekst maak ik een uitzondering.
 
Helaas ben je hier wel 8 maanden te laat mee.
Aangezien het nu koud is, dragen de meesten weer beschermende kleding.
De kans op reserveonderdelen (Van de organische variëteit dan) is nu kleiner. ;)

Even wachten tot het maart is, en iedereen vol gas de weg op knalt. Dan kunnen we mooi posters ophangen "bent u al orgaandonor?"
 
Zo lang ik leef worden mijn organen niet gedoneerd !!!!! Na mijn dood mag de familie aangeven, of alles meteen weg wordt gegooid, of dat ik eerst naar de sloperij mag. (mijn voorwaarden voor de sloperij zijn bij de familie bekend)

Weet niet wat de voorwaarden voor je sloop onderdelen zijn, maar je hebt daarin helaas niets te kiezen. Als je instemt met demontage voor hergebruik van de onderdelen, heb je niets noppes nada te zeggen over waar die heen gaan.
Je kunt dus niet aangeven , ja sloop de zooi er maar uit , maar alleen voor mensen die ook voor recycling zijn.
Of iedereen mag de onderdelen hebben, behalve, en noem dan maar op wie je uit wilt sluiten.
 
:r

Normaal gesproken ben ik wat subtieler.
Maar voor deze tekst maak ik een uitzondering.

Heb ik ook wel eens met uitspraken van haar, onbekend maakt nou eenmaal onbemind.
Een beeld van de persoon erachter maakt relativeren weer wat makkelijker, zo makkelijk dat ik haar uitspraken na wat onderzoek een plaats heb kunnen geven. ( google maar eens, hits genoeg )
En laten we eerlijk zijn, als er 1 categorie op nummer 1 staat dan is het wel de jonge motorrijder die bij de eerste zonnestralen zijn/haar geluk overbrengt op de gashendel.
Zowel positieve als negatieve stress zijn behoorlijke dooddoeners in het verkeer...
Tel daarbij op het gegeven dat automobilisten ieder jaar weer opnieuw moeten wennen aan motorrijders, en sommige motorrijders, vooral jonge, daar( nog ) niet bij stilstaan.
Dan weet je ook dat die nummer 1 nooit zal veranderen, tenzij de jonge motorrijder veranderd.
Dat laatste is een moeilijk verhaal en daarom hebben we nu verschillende categorie motorrijbewijzen.
Want om die automobilist nog aan te pakken was een ondoenlijke klus, de mens is nou eenmaal een gewoontedier.
 
Wat een kletskoek allemaal. Echt papegaaien wat je andere domme mensen hoort zeggen.

De kans dat je als motorrijder een ongeluk krijgt, is wel veel groter dan een automobilist. Maar er zijn nog altijd meer (bijna) verkeersdoden die uit een koekblik worden gezaagd, dan motorrijders. En hun organen zijn beter beschermd.

Het overgrote deel van de donoren komt trouwens uit een andere bron: schenking door familie, overledenen na een hersenbloeding. Ongevallen is maar een klein deel.

En er is geen enkele relatie tussen de soort kleding van een motorrijder en het beschikbaar komen van organen.

Ook maar eens wat beweringen :)
 
Iemand ook al eens stilgestaan bij het feit dat je ZELF ook zomaar ooit een donor nodig zou kunnen hebben?? :$ O-)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ook al eens stilgestaan bij het feit dat je ZELF ook zomaar ooit een donor nodig zou kunnen hebben?? :$ O-)
kan maar zou het zelf niet zien zitten om met een orgaan van een ander te lopen.
Vindt het idee gewoon een beetje raar. :$ :$ :$
 
Weet niet wat de voorwaarden voor je sloop onderdelen zijn, maar je hebt daarin helaas niets te kiezen. Als je instemt met demontage voor hergebruik van de onderdelen, heb je niets noppes nada te zeggen over waar die heen gaan.
Je kunt dus niet aangeven , ja sloop de zooi er maar uit , maar alleen voor mensen die ook voor recycling zijn.
Of iedereen mag de onderdelen hebben, behalve, en noem dan maar op wie je uit wilt sluiten.
Dat klopt, maar ik heb aangegeven, dat de familie beslist. Kom ik bv te overlijden, door een medische fout, dan krijgen ze niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan