Is 50pk ´leuk´?

Ts vraagt terecht of 50pk voldoende is op de snelweg...elke 15kW-er haalt de snelheid die daarvoor nodig is.
Of dat leuk is bepaal je zelf.
De reden dat ik met (mijn) oldtimertjes gooi, is om aan te geven dat je geen 50pk nodig hebt om in ieder geval de N-wegen te rijden..

De één heeft aan 250pk nog niet voldoende, de ander redt zich prima met 10pk..;)
 
Slaat allemaal nergens meer op.
TS vraagt of 50pk met weinig koppel nog een beetje vlot accelereert, o.a. op de snelweg.
Ineens worden er oldtimers en boodschappenbrommers als leuk genoemd hiervoor, want het draait zo makkelijk, stuurt zo snel, klimt zo makkelijk naar voren tussen de auto's of rijdt zo zuinig.
Maw, iedereen is zijn eigen liefde weer naar voren aan het gooien, zonder empathie voor TS.
Jij bent woordvoerder van TS? Of is de azijn ergens in de aanbieding?

Mijn 35kw accelereert sneller dan menig auto op de snelweg. En wat is snel? En is dat dan wat jij snel vind of de TS?
 
Jij bent woordvoerder van TS? Of is de azijn ergens in de aanbieding?

Mijn 35kw accelereert sneller dan menig auto op de snelweg. En wat is snel? En is dat dan wat jij snel vind of de TS?

Het is een kwestie van goed lezen, het verhaal met zn context begrijpen, en dan antwoord geven op de vraag. Dat lukt een aantal hier niet 🤷‍♂️

Ik benoem dat een aantal daaraan voorbij gaan, wat gewoon zo is wanneer je allerlei andere dingen over een motor met minder dan 50 pk gaat benoemen. Eigenlijk gebeurt het ook nog zonder door te hebben dat je de vraag en de casus van TS compleet niet begrepen hebt.
Hij zit niet te wachten op een Honda monkie, omdat dat zo praktisch boodschappen doen is, of een 1 cilinder oldtimer omdat dat zon grijns bij een ander lid op de bakkes tovert. Daarvoor hoef je geen woordvoerder van TS te zijn, maar gewoon even in de geest van TS kunnen kruipen door alle info die hij geeft mee te nemen voordat je antwoord geeft op de vraag.

Het feit dat je dat niet mag zeggen zonder een aantal op de plasser te trappen, vind ik dan weer een zure gebeurtenis.

Zurigheid is blijkbaar net zo subjectief als de vraag of 50 pk snel is.

Maar nu ben ik hier pleite. Heb mn plasje gedaan. Het wordt nu een aantal brommerrijders tegen mij en dat wordt moddergooien. Ook dat vraagt TS niet.
 
Meest geweldige tijden met motor rijden heb ik zelf gehad met een Aprilia rs250 en de Honda Vfr400, beiden hadden echt niet veel meer dan 50 pk maar het gewicht was geweldig.
Later nog een iets extremere motor gehad, Aprilia sxv 550 met 82 pk en 140 kg rijklaar maar dit vond ik iets te overdreven voor op straat en je kon de rotondes niet normaal uitrijden zonder gelijk op het achterwiel te gaan 8)7
 
Mijn Bonneville van 2006 heeft net iets meer dan 50pk, denk ik. Die heb ik nog altijd. Heb ondertussen motoren gehad met quasi het dubbele en die waren ook leuk.
 
M'n 81er cx 500 heeft 50 pk, en ik kan er alleen maar van genieten. Verder kan ik met een ieder met meer vermogen makkelijk mee komen in het huidige verkeer.
 
Mijn 3 laatste motoren hadden allemaal ongeveer 50 PK. Van mij hoeft meer dan 50 PK echt niet. Ik kan goed meekomen met het huidige verkeer en een sprintje trekken bij inhalen gaat ook goed.
 
En wat je verwacht.
En je rijstijl. Ik had een fijne 1200 met plenty power, en al het andere wat je tegenwoordig hebben moet. Was best een fijne motor, maar op een gegeven moment vond ik het een beetje overkill. Ik rij tegenwoordig best rustig, naast mijn eigen haren zijn de wilde haren er ook wel af onderhand. Nu sinds ruim 3 jaar een nieuw aangeschafte 500. Had ik jaren eerder moeten doen, inmiddels bijna 80.000 km verder, en ik ben er elke dag weer blij mee. Dat de huidige ook 70 kilo minder weegt bevalt goed.
Past blijkbaar prima bij mijn eisen pakket 8-)
Ben je het type rijder dat verwacht dat ie je armen uit de kom trekt, dan is het niks voor jou.
 
Maar heeft de TS het gevoel dat hij ahv zijn rijstijl zijn motor moet ‘uitmelken’….of dat hij lekker ermee kan rijden en genieten…. :?

Vermogen achter de hand is soms handig, maar verder niet echt nodig. Beetje touren op achterafwegen/n-wegen gebruik een paar mm gas, optrekken/bergen bijv. kan het handig zijn dat je hem opengooit…..:+
 
enkele jaren geleden met 2 motoren op de aanhamger naar de Dolomietjes
Ik heb toen bewust de gs thuis gelaten en de kawa 500kle mee genomen om met name de Stelvio op te knallen...
Ik had het al eens gedaan met mm gs en dat ging erg makkelijk. Maar zodanig dat je maar deels het vermogen gebruikte...
De kle kon ik heerlijk uitknijpen..met het gas na elke bocht tegen de stuit gaf dat veel meer racy gevoel....
Ik vond het helemaal geweldig.....
Nu heb ik naast de motoren ook nog een vespa 300 met slechts 24 pk.....net zoveel lol mee als een motor met 137pk....
 
Nu heb ik naast de motoren ook nog een vespa 300 met slechts 24 pk.....net zoveel lol mee als een motor met 137pk....
De zithouding heb ik dan weer niks mee.
Ook bij snelle bochten geen gevoel tussen de beentjes. :]
Korte bochten zal het lekker doorheen slingeren zijn. :]
(Zover de grondspeling dat toelaat)
 
Ik heb ook 50pk. Voor mij genoeg, ik kan prima meekomen met het verkeer en inhalen en lekker touren.

Alleen als je echt wil "racen" is het niet genoeg denk ik :9
 
Ik heb ook 50pk. Voor mij genoeg, ik kan prima meekomen met het verkeer en inhalen en lekker touren.

Alleen als je echt wil "racen" is het niet genoeg denk ik :9
Je wil over 500 meter als eerste bij die ene snelle bocht zijn, maar er is druk verkeer voor je, een auto of twaalf.
Dan gaat het niet zomaar lukken is mijn ervaring. :Y
(Ene motor gaat vlot tot 120 km/u, de andere tot 300 km/u, dus draai aan het gas en hij spurt vooruit om nog net als eerste heerlijk de doordraaier te pakken :] )
 
Terug
Bovenaan Onderaan