Gegroet aan allen,
Heeft hier iemand ervaring met de diefstal(on)bestendigheid van een of
ander slot?
Ik sta voor de keuze, ketting, beugel en 'anker' om deze aan vast te
hangen.
Ik zie dat ABUS zijn nieuwe kettingen even sterk noemt als haar
sterkste beugels. Kettingen hebben het voordeel gemakelijker ergens
rond te geraken en zeker die met een 'oog' aan een zijde en een beugel
of schijfslot aan de andere kant. Door dat oog haal je de andere kant
van de ketting(vormt een lus) en zo moet de afstand tussen anker en
motor slechts enkel afgelegd worden.
Met de beugel van mijn fiets heb ik het soms moeilijk om deze aan een
ankerplaats te hechten, een motor zal nog moeilijker in kleine hoekjes
te wringen zijn.
Ik heb dus een voorkeur voor een ketting, maar kies ik nu beter een
klasieke (met klasering 25 bij ABUS) of zo één met een lus die extra
rijkwijte heeft(maar slechts klasering 15 of 20 heeft)?
Ik ken niemand die zijn slot met braaksporen heeft teruggevonden
zonder dat er diefstal was
Aan een GSF zit niet veel plaats om een slot aan vast te maken, dus
rond de voorband of aan de schijf. Maar is een voorwiel niet te
gemakkelijk los te koppelen? Ik heb al veel alleenstaande
fietsvoorwielen gezien maar nog geen motorvoorwielen.
eigenlijke vraag, wat primeert? sterkte van het slot of het gemak van
het slot om de motor te kunnen verankeren?
Ik heb het over volgende soorten van produkten
Granit Power 58/140HB100 + 12KS120 Black Loop /lus met beugel
Granit Extreme 59 /beugel
Granit Extreme Plus 59 /ketting
Granit Extreme 69+12KS120 Black Loop /lus met schijfslot
Victory Chain 39/9 MKS /lus met schijfslot
op www.abus.de
Nog wat verder gezocht op 't forum en misschien toch beter een beugel
http/www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22
iemand een recentere lijst met de nieuwe kettingen in?
Yannik
Heeft hier iemand ervaring met de diefstal(on)bestendigheid van een of
ander slot?
Ik sta voor de keuze, ketting, beugel en 'anker' om deze aan vast te
hangen.
Ik zie dat ABUS zijn nieuwe kettingen even sterk noemt als haar
sterkste beugels. Kettingen hebben het voordeel gemakelijker ergens
rond te geraken en zeker die met een 'oog' aan een zijde en een beugel
of schijfslot aan de andere kant. Door dat oog haal je de andere kant
van de ketting(vormt een lus) en zo moet de afstand tussen anker en
motor slechts enkel afgelegd worden.
Met de beugel van mijn fiets heb ik het soms moeilijk om deze aan een
ankerplaats te hechten, een motor zal nog moeilijker in kleine hoekjes
te wringen zijn.
Ik heb dus een voorkeur voor een ketting, maar kies ik nu beter een
klasieke (met klasering 25 bij ABUS) of zo één met een lus die extra
rijkwijte heeft(maar slechts klasering 15 of 20 heeft)?
Ik ken niemand die zijn slot met braaksporen heeft teruggevonden
zonder dat er diefstal was
Aan een GSF zit niet veel plaats om een slot aan vast te maken, dus
rond de voorband of aan de schijf. Maar is een voorwiel niet te
gemakkelijk los te koppelen? Ik heb al veel alleenstaande
fietsvoorwielen gezien maar nog geen motorvoorwielen.
eigenlijke vraag, wat primeert? sterkte van het slot of het gemak van
het slot om de motor te kunnen verankeren?
Ik heb het over volgende soorten van produkten
Granit Power 58/140HB100 + 12KS120 Black Loop /lus met beugel
Granit Extreme 59 /beugel
Granit Extreme Plus 59 /ketting
Granit Extreme 69+12KS120 Black Loop /lus met schijfslot
Victory Chain 39/9 MKS /lus met schijfslot
op www.abus.de
Nog wat verder gezocht op 't forum en misschien toch beter een beugel
http/www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22
iemand een recentere lijst met de nieuwe kettingen in?
Yannik