Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en een stuk rubber om de afstand te verkleinen(ts magneten)
Hoi ook de BC 800 gemonteert op mn hornet.
Gekocht voor 25 € in de fietswinkel.
Lijkt me erg onbetrouwbaar. Dus jij rijdt 10km kaars - MAAR DAN OOK KAARSRECHT? Never nooit. En wie zegt dat die hectometer paaltjes exact een HECTOMETER zijn? Via de search toch nog wat andere topics hierover kunnen vinden. Je kan beter een touwtje om je voorwiel binden zodat je EXACT weet wat de maat is. Of in mijn geval, ik heb van dat witte schilderstape gebruikt. Dus wel precies in het midden. Toen gemeten, en dat ingevoerd.
/www.schlaggo.de/radltach/index.htm
Iets soortgelijks heb ik ook gedaan, maar dan de meting 4 keer gedaan.Een druppeltje nagelak op je band een stukje vooruitduwen terwijl je er opzit.
De afstand tussen de twee stipjes op de stoep opmeten, perfect zit je er een aantal mm naast geen probleenm, de fout is dan nog minder dan 1 %
grt Klaas
Iets soortgelijks heb ik ook gedaan, maar dan de meting 4 keer gedaan.Een druppeltje nagelak op je band een stukje vooruitduwen terwijl je er opzit.
De afstand tussen de twee stipjes op de stoep opmeten, perfect zit je er een aantal mm naast geen probleenm, de fout is dan nog minder dan 1 %
grt Klaas
Ik heb van het weekend een digitaal klokje/snelheidsmeter/tripmeter dingetje gekocht voor de motor. Is eingelijk bedoeld voor fietsen, maar deze zou je kunnen gebruiken op de motor, teller schijnt tot 300km per uur te gaan. Ziet er leuk uit, maar weet niet echt precies hoe ik het nu het beste kan aansluiten. Het gaat dan om het magneetje die op je velg moet, en het "voelertje" zeg maar ergens in de buurt. Volgens het boekje mag de afstand niet meer zijn dan een halve centimeter. Nou kan ik dit waarschijnlijk net halen. Op mijn CB600S zit aan de binnenkant van de voorvork een soort plat stukje waar precies dat "voelertje" op kan. Zit ik alleen nog met dat magneetje. Die is ongeveer 1 cm lang, en z'n 3 milimeter breed. Dat ding kan ik denk ik alleen maar op die velg plakken met superlijm ofzo, een andere oplossing weet ik niet. Maar blijft dat wel zitten?
Heeft iemand iets soortgelijks in elkaar geknutseld? Misschien nog wat tips?

Lijkt mij heel belangrijk om te weten op welke diameter het magneetje moet.![]()
Maakt niets uit, alleen hoe verder je het magneetje naar buiten plaatst, hoe groter de middelpuntvliedende kracht wordt. Zelf heb ik het magneetje voor de Sigma gemonteerd ergens tussen de spaken van de remschijf, en het magneetje voor mijn kettingsmeerder zit in de kop van een van de inbusbouten van de achterremschijf.
Hoe dichter je bij de as monteert hoe langer het systeem de tijd heeft om de magneet voorbij te zien komen. Want bij elke passage van de magneet is dezelfde afstand afgelegd, geeft niet of de magneet op de as zit of op de velg. Voor mijn achterwiel (180/55*17) is dat 1890 mm
EgbertO