Dilemma

Nou bedankt voor alle reakties. Het ziet er naar uit dat het merendeel voor de 'droombike' aankoop gaat. En ja, bang om er de winter mee in te gaan ben ik niet; je rijdt door of niet.

Nou ik ga denk ik maar flink sparen vanaf nu en hopen dat ik slaag november.
 
Als ik het bij elkaar optel adviseert het meerendeel toch "niet de droombike", maar een wat ouder ding. Mijn advies: Rijbewijs halen. Proefrijden op de types die je overweegt. De prijzen in de winter zijn wat lager, dus dat komt goed uit. Maar dan moet je alsnog zelf de afweging maken tussen wat je kan betalen, wat je wil hebben en of je persee nu wil rijden of verder spaart.

Over smaak valt niet te twisten. Ik vind de Bandit een matige droombike, die 20 tot 30kg (top)zwaarder is en marginaal beter presteert dan een CB500. De Bandit oogt wel wat beter. Heeft oa. een dikkere achterband (die bij vervanging in de buurt van 100 euro duurder is dan de achterband van een cb500). Ik persoonlijk zou dan eerder de SV650 naked classificeren als (budget) droombike, deze is IMHO op alle fronten beter dan de Bandit en even duur op marktplaats.
 
:^
Maar diep in zijn hart heeft TS al de keuze gemaakt

Hmmm. eigenlijk al wel een beetje ja O-)

Maar Seadog heeft ook wel weer gelijk alsie zegt dat wat proefritjes zowieso aan te raden zijn. Echter zit ik al dermate te popelen dat ik, wanneer ik eenmaal geslaagd ben, echt niet wil/ kan wachten tot hele dagen op mn eigen droombike rond te kunnen rijden :] , dus erg veel tijd wil ik ook weer niet aan het 'testen' besteden. Vandaar dus al die honderden topics en reviews die ik gelezen heb. |(

En wat betreft die SV; heel leuk, maar is appels met peren vergelijken natuurlijk. Het enige wat ze gemeen hebben is dat het allebei een Soes is. :+
Maar zo te horen is Seadog zowieso niet echt een Bandit liefhebber??
 
koop je droom motor ik heb zelf ook meteen een r6 gehaald en je verstand met rijden gebruiken
 
Beste Bikerborg,

Ik heb nog een leuke bandit te koop.....super naked, goed onderhouden en nog nooit last van de carbs gehad....

mail anders even, of voeg me even toe op msn

janannehaisma at hotmail.com
 
Excuses, maar ik vind dat echt een verschrikkelijk ding. Heb hier al een aantal bandits gezien die tien keer mooier zijn.. Kan het prijskaartje nog zo mooi zijn, maar als je zelf nog niet zo handig ben met het sleutelen heb je hier dus niet veel aan.. :r

Niet als aanval bedoelt hoor! :N

edit: kiek!
Te koop Bandit 600 '96

Hmm, verschrikkelijk ding?

De staat van deze bandit is echt super! En als de koper wil, dan kan hij hem met dezelfde koplamp kopen als die andere turqoise motor (alle originele onderdelen zijn nog aanwezig!)
 
Beste Bikerborg,

Ik heb nog een leuke bandit te koop.....super naked, goed onderhouden en nog nooit last van de carbs gehad....

mail anders even, of voeg me even toe op msn

janannehaisma at hotmail.com

Ziet er goed uit, maar ten eerste zit ik in Rotterdam en koop ik voor dat bedrag liever een Bandit bij de dealer. Zeker mn eerste fiets.
 
En wat betreft die SV; heel leuk, maar is appels met peren vergelijken natuurlijk. Het enige wat ze gemeen hebben is dat het allebei een Soes is. :+

Allebei naked. Zelfde prijs segment. Lees anders ook wat reviews van de SV. Het is maar een tip.

Veel succes met je rijbewijs en motor keuze!
 
Allebei naked. Zelfde prijs segment. Lees anders ook wat reviews van de SV. Het is maar een tip.

Veel succes met je rijbewijs en motor keuze!

Allebei naked, maar de SV ziet er naked echt niet uit met dat frame :X . Plus de een is 4 cyl, de andere een twin, plus de SV is volgens mij een stukkie sportiever kwa zithouding, dus meer niet- als wel overeenkomsten.

Oh ja, had ik al gezegd dat ik de SV maar een lelijk ding vind :P
 
Hmm, verschrikkelijk ding?

De staat van deze bandit is echt super! En als de koper wil, dan kan hij hem met dezelfde koplamp kopen als die andere turqoise motor (alle originele onderdelen zijn nog aanwezig!)

Sorry :X

Ja, ik doel vooral op die koplampen.. Vind het gewoon niet mooi.. Maar ja, ik mag nie zeuren.. Ik heb nog geeneens m'n rijbewijs en jij bent al toe aan je zoveelste motor.. Ik zou boffen als ik uberhaupt op zo'n motor zou mogen rijden, haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan