Discussie: Beschermende kleding

Grolschaholic

Die hard MF'er
2 okt 2010
388
0
Ik weet het... Dus het hoeft niet 100x gezegd te worden: ALTIJD beschermende kleding aan.

Toch zou ik de discussie wel eens op gang willen laten komen.

Ga jij wel eens zonder beschermende kleding? Zo ja, waarom? Wat doe je dan niet?
En waarom? Bijv, alleen geen handschoenen, of in een spijkerbroek... Of in je blote bast en zwembroekje?

Why... that's the question.


En de volgende vraag....
Zou je het nog doen na het zien van dit filmpje met nog geen 5 km/h?
 
Kijk 's in de zoekfunctie, is al een redelijk uitgekauwd onderwerp.... :?
 
mwah, dat filmpje is nog wel iets sneller dan 5km/h, met ook het mooie voorbeeld dat het een continue snelheid is. Als je normaal met 20 km/h op je gezicht gaat op bijvoorbeeld je fiets dan glijd je nog steeds niet zover als deze debielen.

Ik draag zelf altijd beschermende kleding, ook op korte stukjes. Kan me best voorstellen dat als je ff ergens in de stad snel moet zijn je een spijkerbroek aanhoudt aangezien die nog wel redelijk tegen lage snelheden kan. Zonder handschoenen zou ik nooit doen, als je nagaat wat je eigenlijk elke keer gedaan hebt als je viel is: je met je handen/armen opvangen.
 
Kijk 's in de zoekfunctie, is al een redelijk uitgekauwd onderwerp.... :?

full
 
Ik weet het... Dus het hoeft niet 100x gezegd te worden: ALTIJD beschermende kleding aan.

Toch zou ik de discussie wel eens op gang willen laten komen.

Ga jij wel eens zonder beschermende kleding? Zo ja, waarom? Wat doe je dan niet?
En waarom? Bijv, alleen geen handschoenen, of in een spijkerbroek... Of in je blote bast en zwembroekje?

Why... that's the question.


En de volgende vraag....
Zou je het nog doen na het zien van dit filmpje met nog geen 5 km/h?

:N ,dat wil je echt niet,iets met plank en kop :')
 
Ik weet het... Dus het hoeft niet 100x gezegd te worden: ALTIJD beschermende kleding aan.

Toch zou ik de discussie wel eens op gang willen laten komen.

Ga jij wel eens zonder beschermende kleding? Zo ja, waarom? Wat doe je dan niet?
En waarom? Bijv, alleen geen handschoenen, of in een spijkerbroek... Of in je blote bast en zwembroekje?

Why... that's the question.


En de volgende vraag....
Zou je het nog doen na het zien van dit filmpje met nog geen 5 km/h?
Je post bovenstaande op een motor-forum, dus ik neem aan dat 'het' over motorrijden gaat :?
 
Ik heb altijd beschermende kleding aan als ik achterop ga en ook met lessen natuurlijk.
Ik was blij dat ik met mijn val van 60 km/u een pak aanhad, ik wil niet weten hoe ik er uit had gezien als dat niet zo was. ik had geen een wondje of schaafplek en mn handschoenen waren zelfs nog heel!
Zo zie je maar weer dat beschermende kleding erg belangrijk is.
 
Ik weet het... Dus het hoeft niet 100x gezegd te worden: ALTIJD beschermende kleding aan.
Goed uitgangspunt
Ga jij wel eens zonder beschermende kleding?
Ja, in Italie bijvoorbeeld, als ik naar het strand ga 8-)
Zo ja, waarom?
Omdat een beschermend pak te warm is :z
Wat doe je dan niet?
Hard rijden, kneedowns }) , de grens opzoeken.
Ik rij dan 'normaal', scooteren noem ik het :]
Alleen geen handschoenen, of in een spijkerbroek... Of in je blote bast en zwembroekje?
Korte broek, trui, slippers
Ja :W
 
Goed uitgangspuntJa, in Italie bijvoorbeeld, als ik naar het strand ga 8-)Omdat een beschermend pak te warm is :zHard rijden, kneedowns }) , de grens opzoeken.
Ik rij dan 'normaal', scooteren noem ik het :]Korte broek, trui, slippersJa :W

:^


Waarom?? omdat het kan...

gezeik over die beschermende kleding altijd..
 
Laatst bewerkt:
Of open een topic over zwaaien! :Y

Bij deze: :W

Zwaai je wel terug? :W

En zwaai je dan alleen naar motorrijders met beschermende kleding of ook naar motorrijders zonder beschermende kleding? :z

Wel een beetje ontopic blijven he. ;)
:W
:+
 
Laatst bewerkt:
Beschermde kleding zou verboden moeten worden, scheelt een hoop gezeik. En onveiliger hoeft het er niet door te worden, wat ik al jaren roep wordt aardig onderbouwd in een artikel in ik meen Motor Magazine (ben te lui om het op te zoeken, dat zal vast wel iemand anders nu gaan doen :P )
 
Zal eens een geheimpje verklappen...

Als het jullie zo stoort... Neem dan vooral niet de frustrerende tijd en moeite om een reactie te plaatsen...

Klik op het kruisje, rechts bovenin...

Dan kan ik (en anderen die daar interesse in hebben) daadwerkelijk een discussie voeren.
 
Ook een aardige crash meegemaakt...Spijkerbroek aan maar daar viel
de schade wel mee.
Alleen een heel kort ritje en geen gloves, dat was dus erg pijnlijk... :X

Tegen de inwendige schade van een klap zal het niet veel uithalen...
schuifschade is wat anders...

Maar als iemand luchtig wil rijden is dat niet mijn zaak en doe ik gewoon... :W
 
Laatst bewerkt:
Toen ik ging lessen dacht ik, nee ik hoef nog geen beschermende kleding aan te schaffen. Zelfs op de weg vond ik t niet nodig.
Maar,,
toen ging ik naar me werk met de auto, en knalde ik tegen een overstekende boom. Enja daar word je niet vrolijk van. Was behoorlijk naar de klote.
Nu weer begonnen met lessen. Maar weet wel, dat ik het nu wel aan doe. Je zou maar met je motor tegen een overstekende boom aan rijden. Dan is t beter met beschermende kleding.

Ze zeggen wel eens, de put word pas gedicht als de koe is verdronken..
 
Ieder voor zich toch?
Ik rij altijd met pak aan..niet zo stoer. Als iemand anders ultra luchtig wil rijden dan snap ik dat wel....ZEIK alleen dan ook niet als je op je muil gaat.
Alle anderen bij de huidbank in Beverwijk, dienen dan voorrang op die motorrijder te krijgen, op het moment dat hij/zij gemeld wordt. Zolang het zo gaat is het eerlijk naar mijn idee...toch?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan