dnepr mt11

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
0
43
Heeee, zomaar twee nieuwe mensen in het zijspangedeelte ;) Wat een eer..

Ik weet niet waar je moet zijn, maar er zijn er hier zat die dat wel zullen weten.

Welkom!
 

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
0
breda
Ik heb er een van de MT16 op PDF.
Volgens mij maakt het weinig verschil met de MT11.
Ik heb vroeger een MT10 gehad en nu heb ik een MT11 (exportmodel heb ik mij laten vertellen). Ronde verchroomde wielen en een conische lagering in het bruggedeelte waar de andere type's een rubberen bus hebben.
Nou ja MT11, wat er van over is dan.
 
30 jun 2010
138
0
35
antwerpen
naar wat ik volgens mij te weten ben gekomen is de mt16 en de mt11 zowat gelijk, enkel het gedeelte van de zijspanaandrijving verschilt natuurlijk.

als ik nog eens thuis ben op een moment dat het nog licht is neem ik foto's en zal ze plaatsen.
zal dus voor na dit weekend zijn...

kilowattknijper, jij hebt dus een handboek op pdf? is dit in een taal die ik begrijp? want de russische heb ik wel liggen...

greetz
 

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
0
43
Ik denk dat je de geschiedenis van de oude bak even moet opgraven, die kwam hier al toen jij nog in de luiers liep :P
Haha, kan je nagaan hoe jong ik ben ;) Hij was toen al systeembeheerder..
Ja hij zit hier inderdaad drie jaar langer.. Is wel stil geweest laatste 4,5 jaar..
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.683
659
Assen
hey, op de site van de udcn, onder technische tips staat een artikeltje over het overhalen van een dnepr blok.. Veel leesplezier!
 
Laatst bewerkt:

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
0
breda
naar wat ik volgens mij te weten ben gekomen is de mt16 en de mt11 zowat gelijk, enkel het gedeelte van de zijspanaandrijving verschilt natuurlijk.

als ik nog eens thuis ben op een moment dat het nog licht is neem ik foto's en zal ze plaatsen.
zal dus voor na dit weekend zijn...

kilowattknijper, jij hebt dus een handboek op pdf? is dit in een taal die ik begrijp? want de russische heb ik wel liggen...

greetz
Ik heb het voor de zekerheid even doorgenomen, het is engels, daar moet wel uit tekomen zijn.
Iets verschillend her en der van mijn boekje van de MT10 (heb ik nog ergens liggen).
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.683
659
Assen
Och, klepspeling op .10, ontsteking op de P van het vliegwiel (als deze op de goede plek zit) met volle voorontsteking(dus prutten met een ijzerdraadje om het vervroegingsdinges uit te trekken)
80/90 in de V-bak en in de cardan kan hetzelfde of wat dikker.
Zet de banden rondon op 2.5 behalve het achterwiel, die op 3.0 en controleer regelmatig
1 spaken achterwiel
2 De 4 moeren/tapeinden van de cardanklok, die laten wel eens langzaamlos: borgingssysteem maken voordat de schroefdraad in het alu huis stuk is!
3 speling van alle wielen! gelukkig heb je verstelbare/conische wiellagers..
controleer 1 maal de spanningsregelaar, is deze russisch? vervangen voor de Hella! kan je en doorgefikte dynamo schelen!
Zo, nu kun je weer een avondje prutten..
 
30 jun 2010
138
0
35
antwerpen
@ kilowattknijper
hoe kan ik deze bemachtigen?

sammie, bedankt voor de tips, ik ben al blij dat ik hem draaiend heb gekregen.
deze dingen zal ik dan ook maar eens bekijken.

hij remt momenteel NIET (of toch bijna niet) iemand een plan hoe dit bij de trommelremmen wordt aangepakt?
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.683
659
Assen
yup, alles gangbaar maken en goede voeringen monteren.
Je kan eesn rondkijken op het udcn forum maar daar wordt vooral geouwehoerd en weinig feitelijke kennis gegeven.
Bij moto-moscow hebben ze denk ik wel betere remschoenen en goede tips vind je op 't duitse russentreiber forum.
Daar is alles wel behandelt en met d einfo daar kun je een super-dnepr maken.
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.683
659
Assen
Zou je daarmee ook de snelweg op kunnen?
Ik reed met mijn dnepr met span nooit echt harder dan 80.. Ik vond 't eng worden qua toerental. Dat is iets in mij e heb ik bij al mijn motoren..
Met een dnepr met span op vakantie is erg leuk. Ze zijn thermisch best goed en kunnen goed zwaar werk aan, als je't zo hebt aangepkat zoals het de bedoeling van de ontwerper was..
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.683
659
Assen
Nog wat om te prutten, bij de cardanklok zit een huls die je er af kan schroeven(tegengestelde draad meen ik) Daar onder zit een kruiskoppelingsdinges DIE ECHT AF EN TOE EEN KLODDER VET ERDOORHEEN GESPOTEN MOET KRIJGEN! dit wordt zelden gedaan met gevolgen van dien..