Dodelijk ongeval Raalte? Wie weet meer?

"Race was doorgegaan omdat onduidelijk was dat het om een dodelijk ongeval zou gaan."

En wat anders, was het dan niet doorgegaan? Hypocriet gezeur, racen is gevaarlijk en alle betrokkenen weten waar ze mee bezig zijn.

"en wat een kutcircuit"
Arno, is dat bedoeld n.a.v. dit dodelijke ongeval, of gewoon omdat stratencircuits klote zijn? Dodelijke ongevallen komen, helaas, op ieder circuit, inclusief Assen wat toch een heel veilig circuit is, voor.

Oh jij bent er ook weer? Bij het ongeval van Kato had je ook al zo'n genuanceerde opmerking. Maar jij vind dit allemaal volkomen normaal? Aan je opmerkingen te merken wel...
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is niet normaal, het is diep triest dat iemand overlijdt. Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de hypocriete vraag of races niet stopgelegd zouden moeten worden als iemand overlijdt, nee dus. Want dat is struisvogel politiek, denken dat het jouw niet overkomt maar als het dan toch gebeurt opeens drastische maatregelen gaan treffen. Beetje relativeren graag.
Dat wij met zijn alle moeten blijven streven naar een zo hoog mogelijk veiligheid mag duidelijk zijn.

Ivan heeft er niet voor gekozen om dood te gaan, hij heeft echter wel bewust en overdacht de keuze gemaakt om te gaan racen en daarin succesvol te willen zijn. Hij wist dat daaraan risico's zijn verbonden en heeft die genomen. Ik hoop dat hij veel plezier beleefd heeft in zijn te korte leven.
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad heel triest maar als racer weet je dat er risico's aan te pas komen en dat de kans dat je fataal crasht bestaat.
De kans is klein maar ze is er ,punt.
En op je bek gaan op een stratencircuit is een pakje slechter voor je gezondheid dan een "open" circuit .
Hetzelfde als je graag op een klaverblad racet,ga daar op je bek en de kans is groot dat je een been of een arm kwijtspeelt of in een rolstoeltje terecht komt met kwijl uit je bek omdat je verlamd ben.Het is ook triest maar je kent dan ook de risico's ,en vangrails of paaltjes geven nu eenmaal niet mee hé ...

Dat je triest bent om een dode tijdens een race kan ik begrijpen,het is inderdaad heel erg ,vooral voor zijn familie en vrienden.Maar als-ie niet meedeed kon dat ook niet gebeuren.
Aan de andere kant is het ook degoutant van te zeggen eigen-schuld-dikke-bult omdat het racen over passie gaat en gedrevenheid en niet puur om adrenaline-kicks zoals veel mensen denken.

Ik rij zelf op circuit af en toe en ben niet vies van een lekkere bocht ( klaverblad of niet ..) met het knietje te nemen op de openbare weg maar ik weet dat ik niet moet komen janken omdat ik in het hospitaal lig omwille van een olieplek op de weg of zo...Je weet wat de risico's zijn . :)
 
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd _of_ deze fatale crash gevolgen gaat hebben voor de luttenbergring. Laten we hopen dat men niet de F1 achterna gaat door iedere keer bij een ongeval de eisen zwaarder te maken en langs deze weg de sport langzaam maar zeker de nek om te draaien. Daarnaast zit er een groot voordeel aan het bestaan van de stratencircuits : het maakt het bijwonen van een race-dag voor Jan Modaal bereikbaar. Een MotoGP race bezoeken da's natuurlijk compleet andere koek.

Maar ben het helaas wel met John eens ; het hoort er nou eenmaal bij.
 
Misschien is mijn mening over Raalte niet helemaal oprecht,in 1998 ging in Raalte namelijk een voor mij tot dan toe succesvol seizoen(in de 125) in rook op na een val met een gebroken sleutelbeen(op 2 plaatsen).Diegenen die echter wel s op Raalte gereden hebben,weten dat er behalve het punt waar Ivan van de baan ging er nog een aantal plaatsen zijn waar je absoluut geen marge hebt(bijvoorbeeld de snelle knik naar links voor de 1e kunstmatige chicane).

Met de snelheden die de huidige 600 en superstockmachines halen,en ook door de hoge bochtsnelheden is competitief racen op Raalte(en meerdere stratencircuits) niet verantwoord.
 
Wat KUT man , heb ik helaas toch geen gelijk.

Ik las het ja ,dit is erg en ik hoop dat ze daar het cirquie een beetje kunnen veranderen dat er niet weer zulke ongelukken komen
 
Ik was ook op Raalte aanwezig. Maar op het punt waar wij stonden (de 2 snelle knikken na start/finish) kreeg je helemaal niet mee hoe ersntig het was. Het enige wat ze omriepen was dat er medische assistentie werd verleend :( . Toen het wrak van de motor langs kwam kregen we wel door dat het een aardige klapper is geweest...
 
Nee, het is niet normaal, het is diep triest dat iemand overlijdt. Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de hypocriete vraag of races niet stopgelegd zouden moeten worden als iemand overlijdt, nee dus. Want dat is struisvogel politiek, denken dat het jouw niet overkomt maar als het dan toch gebeurt opeens drastische maatregelen gaan treffen. Beetje relativeren graag.
Dat wij met zijn alle moeten blijven streven naar een zo hoog mogelijk veiligheid mag duidelijk zijn.

Ivan heeft er niet voor gekozen om dood te gaan, hij heeft echter wel bewust en overdacht de keuze gemaakt om te gaan racen en daarin succesvol te willen zijn. Hij wist dat daaraan risico's zijn verbonden en heeft die genomen. Ik hoop dat hij veel plezier beleefd heeft in zijn te korte leven.

Stopleggen van races op een stratencircuit bij een dodelijk ongeval is heel normaaal, het is niet de organisator die de boel zou stilleggen, maar het parket, zoals in Oostende toen Ronny ten val kwam, is hij ook zogezegd overleden op weg naar het ziekenhuis, maar eigenlijk was hij al gestorven op de racebaan.
Als nabestaande moet dit toch effe slikken zijn als je dit hoort.
 
"Stopleggen van races op een stratencircuit bij een dodelijk ongeval is heel normaaal"

Nauw ja normaal, als je bijvoorbeeld op een drukke dag op de Nurnburgring bent en de ring wordt gesloten omdat een motorrijder zich weer eens in de vangrail geboord heeft, dan staat bijna iedereen zenuwachtig op zijn klokje te kijken om te zien hoeveel rondjes ze later nog kunnen doen. Snel opruimen graag en weer knallen. Gelijk zo tijdens de Isle of Man races, opruimen en doorgaan, liefst zo snel mogelijk.
En natuurlijk overlijdt er zelden iemand op het circuit, dat betekent o.a. dat er een lijkenauto (of zo iets) de baan op moet om het lichaam te bergen. Daar zit dus iemand op te wachten.
 
te veel doden,dit jaar.nu al.
vorig weekend rijder 24 jaar,friesland,trekker achteruit de straat op,trekker zag motor niet,telaat rem,overleden in heli.
godv........
rijders be carefull,live to ride en hou dat zo..................
 
@ T rex : hoe is dat in hemelsnaam kunnen gebeuren? Was ie in duel met een andere piloot of zo? Of was het wegdek daar echt zo slecht?

GrEeTz
 
De moeder van Ivan was dit weekend bij de races in Zolder. Ik sprak iemand die d'r op de hoofdtribune had gesproken. Ze had niet anders gedaan dan huilen. Dit was de eerste keer dat ze bij een motorrace aanwezig was. Ze had het altijd te eng gevonden. Deze keer wilde ze toch kijken wat haar zoon voor hobby had. '(
 
De moeder van Ivan was dit weekend bij de races in Zolder. Ik sprak iemand die d'r op de hoofdtribune had gesproken. Ze had niet anders gedaan dan huilen. Dit was de eerste keer dat ze bij een motorrace aanwezig was. Ze had het altijd te eng gevonden. Deze keer wilde ze toch kijken wat haar zoon voor hobby had. '(
En dan valt er uitgerekend in dat weekend ook weer een dode. :X :( Mooi kut...
 
Shit man.
Ik moet nu echt wel gaan beseffen dat deze mensen hun verstand op nul zettten tijdens de race.
Kwa welke risicos eraan verbonden zijn dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan