Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

Dat is wel apart ja. Wat voor problemen heb je exact? Tijd op 0:00, geen goede gps? Zie plaatje, ik heb goed bereik en tijd blijft goed. Zal hem snel eens goed testen.

Een week na de roll over heb ik hem getest (Ik was de hele roll over eerst al weer vergeten. Ik had er van te voren al wel over gelezen).
De tijd stond op 0:00 en bleef op 0:00, ook na een TomTom update.
Een week later weer een update gedaan. Nog het zelfde. Weer een week later (Gisteren) de Rider5 teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Nog steeds 0:00

Vrijdagmorgen onderweg naar werk de Rider aangeslingerd en het duurde zeker 5 minuten voordat ie voldoende satellieten (minimaal 3) had gevonden om de weg uit het weiland te vinden.
 
Een week na de roll over heb ik hem getest (Ik was de hele roll over eerst al weer vergeten. Ik had er van te voren al wel over gelezen).
De tijd stond op 0:00 en bleef op 0:00, ook na een TomTom update.
Een week later weer een update gedaan. Nog het zelfde. Weer een week later (Gisteren) de Rider5 teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Nog steeds 0:00

Vrijdagmorgen onderweg naar werk de Rider aangeslingerd en het duurde zeker 5 minuten voordat ie voldoende satellieten (minimaal 3) had gevonden om de weg uit het weiland te vinden.
Dat heb ik dus op mijn auto nav, een tomtom one xl, ook. Daar zijn geen updates voor. Ik sla de updates voor de rider dus even over zolang hij werkt 😳.
 
Dat heb ik dus op mijn auto nav, een tomtom one xl, ook. Daar zijn geen updates voor. Ik sla de updates voor de rider dus even over zolang hij werkt 😳.
Volgens mij hebben updates totaal geen invloed op de werking en de roll over.
Mijn probleem is niet gekomen door een update.

Ik wacht gvd juist op de goeie update van StomStom:(⭕+
 
Voor een aantal oudere Riders is een community oplossing beschikbaar.
Ik ken de bron niet maar Mr. M heeft het bekent gemaakt op het TomTom community forum.

Link GPS Week Number Roll-Over - Page 4

Het is de moeite van het proberen waard.

Ik denk dat dit dezelfde is dan degene die ik al gepost had op bladzijde 1?

Tomtom Urban Rider (2nd edition / update versie) waar nog updates van kaarten (NL) en/of flitslocaties beschikbaar?


Ik kan hey op de telefoon niet uitpakken, ik zal dadelijk even kieken op de flaptop.
 
Voor een aantal oudere Riders is een community oplossing beschikbaar.
Ik ken de bron niet maar Mr. M heeft het bekent gemaakt op het TomTom community forum.

Link GPS Week Number Roll-Over - Page 4

Het is de moeite van het proberen waard.
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Ik heb twee oudere Tomtoms. Het zou wel fijn zijn als die nog even mee kunnen...

Ik denk dat dit dezelfde is dan degene die ik al gepost had op bladzijde 1?

Tomtom Urban Rider (2nd edition / update versie) waar nog updates van kaarten (NL) en/of flitslocaties beschikbaar?


Ik kan hey op de telefoon niet uitpakken, ik zal dadelijk even kieken op de flaptop.
Oh oeps, dat lijkt inderdaad hetzelfde bestand te zijn.
 
Ik heb de fix nog niet geprobeerd op mijn Rider5.
Volgens mij zei iemand al dat deze fix niet werkte op de Rider 5.

Maar ik ga het morgen maar proberen, denk ik.
 
Mijn excuses voor de verwarring.
Ik ben jullie beide erg dankbaar in ieder geval. Wilde gisteren de tomtom one xl bijna in de vuilnisbak gooien. Fix geinstalleerd en hij had weer binnen enkele seconden gps fix en tijd staat nog goed. Vanmiddag even goed testen 😎
 
🤣 iedereen schreeuwt al voordat ze vermoord worden...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Niet echt. Voor tomtoms waar mensen 5 jaar geleden nog honderden euros hebben betaald, worden nu geen updates meer uitgebracht. Het siert garmin bijvoorbeeld dat ze ook voor deze oudere modellen een fix uitbrengen voor iets dat deze fabrikanten al tijden aan zagen komen. Dat tomtom voor een rider 5 bv nog geen update beschikbaar heeft is een blammage.

De fix van hierboven is ook niet van tomtom zelf maar van een tomtom forum gebruiker.
 
Niet echt. Voor tomtoms waar mensen 5 jaar geleden nog honderden euros hebben betaald, worden nu geen updates meer uitgebracht. Het siert garmin bijvoorbeeld dat ze ook voor deze oudere modellen een fix uitbrengen voor iets dat deze fabrikanten al tijden aan zagen komen. Dat tomtom voor een rider 5 bv nog geen update beschikbaar heeft is een blammage.

De fix van hierboven is ook niet van tomtom zelf maar van een tomtom forum gebruiker.

Dat bedoel ik.
Ik denk dat dit voor mij het einde tijdperk TomTom is.
Ik dacht het al jaren en nu weet ik hey zeker, volkomen onbetrouwbaar.

Ik heb ze ook altijd bij iedereen de hemel ingeprezen als navigatie, vanaf nu dus niet meer.
 
TomTom is hier gedeeltelijk ook afhankelijk van zijn toeleveranciers. Het is gebruikelijk dat de leverancier van een chipset ook de drivers en firmware van b,v. De GPS ontvanger aanleverde en onderhoud. En hier zit nu ook het probleem.

Zover ik begrijp is TomTom bezig met een oplossing voor de Rider 5. Dus het is verstandig om nog even geduld te hebben.

Soms wordt bij een nieuwe revisie ook een andere chipset gebruikt dit verklaart het feit dat niet iedereen met hetzelfde navigatie systeem ook dezelfde problemen ondervind.
 
TomTom is hier gedeeltelijk ook afhankelijk van zijn toeleveranciers. Het is gebruikelijk dat de leverancier van een chipset ook de drivers en firmware van b,v. De GPS ontvanger aanleverde en onderhoud. En hier zit nu ook het probleem.

Zover ik begrijp is TomTom bezig met een oplossing voor de Rider 5. Dus het is verstandig om nog even geduld te hebben.

Soms wordt bij een nieuwe revisie ook een andere chipset gebruikt dit verklaart het feit dat niet iedereen met hetzelfde navigatie systeem ook dezelfde problemen ondervind.

iedereen kan zeggen wat ie wil om dit goed te praten, maar dat kan niet.
Bij mij moet je vanaf het begin eerlijk zijn, en er was alleen maar kontengedraai en leugens :r
Zeg gewoon eerlijk dat het wat langer duurt maar ik hoor nu al een maand niets, helemaal niets van TomTom.

Daaggg TomTom, tot nooit weerziens kutbedrijf.
 
Het siert garmin bijvoorbeeld dat ze ook voor deze oudere modellen een fix uitbrengen voor iets dat deze fabrikanten al tijden aan zagen komen.
Garmin heeft voor een zeer beperkt aantal modellen een update uitgebracht, maar er zijn er nog veel meer die geen update krijgen...
Een aantal zumo 660’s (maar niet alle?) heeft ook dit probleem, maar er is geen update voor. Behalve de verkeerde datum doorgeven blijven ze nog wel doen.
 
Ik heb model 4GD00. Mogelijk net een andere chip er in of zo 🤔. Zal hem de komende weken eens uitvoerig testen want heb hem net speciaal gekocht voor een tripje naar de vogezen over een pasr weken 😡. Onderstaande melding krijg ik van tomtom:

Na 6 april 2019 zal je navigatiesysteem niet meer correct functioneren.

Helaas, de fix werkt inderdaad niet op mijn Rider 5 ⭕(})
 
Wel grappig dat TomTom nu de wind vol van voren krijgt. Paar jaar geleden was het Garmin dat dat flink kritiek kreeg dat het niet naar gebruikers luisterde en dat TomTom zoveel vriendelijker was....

iets met regen en drup, door honden of katten gebeten worden denk ik 8)7
 
Ik heb mijn rider 5 net een update gegeven en ik heb weer tijd. Een route was met ca 15 sec. geschreven, dus dat lijkt ook weer ok te gaan.
Heb nog geen bericht van Tomtom gehad, maar voorlopig lijkt hij het dus gewoon te doen.
 
Ik heb mijn rider 5 net een update gegeven en ik heb weer tijd. Een route was met ca 15 sec. geschreven, dus dat lijkt ook weer ok te gaan.
Heb nog geen bericht van Tomtom gehad, maar voorlopig lijkt hij het dus gewoon te doen.
En als de TomTom satellietverbinding krijgt, wat gebeurt er dan met de tijd?

(want dat heb jij binnen den ik niet gehad)
 
Binnen gaf hij de tijd al aan. Buiten schreef hij de route incl. Aankomsttijd.
Jaaa, dat deed de mijne ook allemaal.

Maar als je nog iets langer wacht tot er satellietverbinding is, en daarna wacht je nog één minuutje?

Toen floepte bij mij de tijd weer op 0:00
Maar misschien heb jij de goeie chipset, en is het nu goed.
 
Volgens de check van te voren zou hij geen problemen moeten krijgen. Dat liep dus anders. Morgen eens proberen wat hij onderweg doet dan.
 
Jaaa, dat deed de mijne ook allemaal.

Maar als je nog iets langer wacht tot er satellietverbinding is, en daarna wacht je nog één minuutje?

Toen floepte bij mij de tijd weer op 0:00
Maar misschien heb jij de goeie chipset, en is het nu goed.
Ow, dat moet ik echt wel even testen dus.
Zowel mijn GO940 als XL30 hadden -na enige tijd- wel GPS ontvangst, geen aankomsttijd en tijdstip 0:00.
Op de GO940 het bestand van de fix gezet en die lijkt het nu te doen met juiste tijd, maar dat moet ik dus uitgebreider uitproberen begrijp ik.
De XL30 heb ik nu aangesloten maar die heeft helemaal geen GLGPS-bestand, zelfs geen mapje dat BIN heet. :/

Beide zijn bejaarde systemen in navigatie-land maar er zit tenminste een reisplanner op, om routes mee te rijden. Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik ze gebruik.

Oh kennelijk lezen ze bij Tomtom headquarters ook mee op het tomtom-user-forum. :P
GO940: "Na april 2019 zal je navigatiesysteem nog steeds navigeren maar kan het je niet langer de juiste tijd en geschatte aankomsttijd tonen. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen met de onderstaande update." *O*

XL30: "Na 6 april 2019 blijft je navigatiesysteem navigeren maar zal het niet langer de juiste tijd en geschatte aankomsttijd tonen.
We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We waarderen je als trouwe klant en bieden je daarom tot wel 30% korting op een nieuw navigatiesysteem van TomTom.
" -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar uur geleden de fix uitgevoerd op onze stenen tijdperk Start30!

Hè dut ut :?*O*

Unbelefebul:Y bouwjaar 2003 ofzo.

Daarna stond er een vette update klaar.
Alleen de kaart is niet bijgewerkt, daar moet ik nog even een hackjevoor vinden.

Ik heb ook ontdekt dat de configuratie van dit toestel exact hetzelfde is als de Rider 5.
Enigste verschil is dat er geen andere keus is dan snelste route.
Dus eigenlijk moet er nog Rider software op. Kortste route, fietsroute, wandelroute, kronkelroute...
 
Terug
Bovenaan Onderaan