Doffe plekken lak r1

El-Duderino

MF'er
27 apr 2012
173
62
Dordrecht
Sindskort heb ik een doffe plek op de lak van mijn rode R1 2000. Hij zit op het zwartgespoten V-Stuk wat om de kuipruit heen zit, zie de volgende foto:
yamaha r1 2000 - Google zoeken

Ik erger mij toch best wel aan deze plek en ben op zoek naar een oplossing. Ik zelf zat te denken aan het volgende:
- Het V-stuk laten WRAPPEN met carbonpapier?
- Het zwarte deel eventueel laten polijsten? Kunnen kuipdelen van een motor uberhaupt worden gepolijst?
- Spuiten?
Spuiten kan altijd, dat weet ik. De andere twee oplossingen weet ik niet. Ik heb er zelf geen ervaringen mee. Is er iemand die dat wel heeft? En dan doel ik met name op polijsten of het gedeeltelijk laten wrappen van een kap?
Heeft iemand daarnaast ook een idee van het prijskaartje als ik het laat doen?
 
Polijsten kun je zelf proberen. Polijsten gaat het mooist met een machine maar het kan met een beetje geduld ook met de hand. Gebruik dan wel een goed polijst middel niet van die goedkope bouwmarkt zooi. Plaats anders is een foto, kunnen we zien hoe erg het is ;) .
 
Ik heb alleen de volgende foto:
23r7gr8.jpg


Het zit op het zwarte deel tussen de koplampen in. Ik zal van de week een betere foto maken. Een machine kan ik wel regelen, maar welke kop (of hoe je dat ook noemt:P) en polijstmiddel kan ik dan het beste halen? Ik heb dat namelijk nooit eerder gedaan:(
 
Is het wel een originele voorkuip? Dit is namelijk vaak voorgekomen en ook bij mezelf met een imitatie kuipdeel.
 
Het betreft een originele kuip. Oorzaak van de doffe plek is zeer waarschijnlijk te hard poetsen of met de verkeerde kant van de spons:( Dat polijsten wil ik als eerste proberen, weet alleen niet hoe te beginnen... heb dat niet eerder gedaan
 
Polijsten vind ik altijd wel een beetje tricky op lak.
Je moet goed weten wat je doet, anders maak je het snel juist erger.