Op maandag 10 juni 2002 15:32 schreef Harley het volgende:
DOHC
Volgens mij is het dat ookDouble OverHead Camshaft (Dubbele bovenliggende ehm ... nokkenassen
Volgens mij
en dat DOHC is dat nou interesant om te hebben of niet ?
Meer kleppen betekent een kleinere totale massa. Hierdoor kun je de helling van de nok steiler maken en de kleppen sneller open laten gaan. Ook zul je er wat hogere toeren mee kunnen maken. Of het nou echt werkt? Het klinkt natuurlijk leuk, maar ook weer meer kans op defecten door meer onderdelen.....ja dat slingshot gebeuren was ook van me oude motor een suzuki Gs500E
ik had een slingshot en een niet slingshot maar wat het verschil nou was weet ik tot op heden nog steeds niet
en dat DOHC is dat nou interesant om te hebben of niet ?
( al die HONDA CRX rijders zijn er zo trots op aan de achterkanten van die auto's te zien)
ja dat slingshot gebeuren was ook van me oude motor een suzuki Gs500E
ik had een slingshot en een niet slingshot maar wat het verschil nou was weet ik tot op heden nog steeds niet
en dat DOHC is dat nou interesant om te hebben of niet ?
( al die HONDA CRX rijders zijn er zo trots op aan de achterkanten van die auto's te zien)
Er zijn ook dohc 4 cilinder motoren met 8 kleppen.
Oudere Kawa's en Suzuki's bijvoorbeeld.
Een sohc 4-cil motor met 16 kleppen ben ik inderdaad nog niet tegengekomen.
...
ow dit is mijn pk en torque is dat veel weinig goed normaal ?
..
ze zijn er wel , alleen dan heb je kleptuimelaars en dus meer gewicht in de strijd om te bewegen en kan je dus niet hoog in toeren
ja weet ik ookKlopt, dacht net aan de suzuki savage.
650cc 1 cyl. met 4 klep per cyl. en 1 nokkenas met 2 nokken.
PUZZELTJE: Weet iemand wat OCR betekend?
Dit is ook de reden waarom het nieuwe honda VFR blok is uitgerust met V-tec techniek (ook bekend van de honda crx.)
Deze techniek zorgt ervoor dat bij lagere toerentallen (onder 6500 toeren) er maar 8 kleppen worden bedient (=meer trekkracht), daarboven gaan mbv oliedruk ook de andere 8 kleppen aan het werk (16 in totaal dus.)
Dit zorgt voor wat extra pk's in de hogere toerenregionen.
Ikzelf rij met een RF900R van '96.
Hier kun je een pdf vinden van de suzuki RF600R.
Dit is een werkplaatshandboek van suzuki zelf. Is zo'n 13MB groot.