Dolomieten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hotel Evaldo is ook een aanrader. Prima eten, maar niet goedkoop. Kost zo'n 70 euro pppn halfpension. Prima eten, ongelofelijk uitgebreid keuzeontbijt!Is prima gelegen, Passo Pordoi ligt om de hoek!. Vraag om kamer 219 en laat je verrassen door een king-size hemelbed met spiegels in het plafond ;)
Hotel ligt in Arabba. In het plaatsje zelf is niet veel te beleven, dus je moet er wel heen gaan om te rijden.
 
Nog een paar fot's van een SUPERweek. In 10 dagen 4200 km gereden met zoveel mogelijk bergpassen. Het maximun was op 1 dag 6 passen in de omgeving van Arabba.

full
 
Jammer dat we per foto maar max 100kB mogen posten anders kon je in de verte nog heel veel meer haarspeldbochten zien.

full
 
full


Wij waren er in augustus 2004. 's Morgens aan de schaduwkant van de bergen 8 graden, 'smiddags in de dorpen 33-35 graden. In de bergen lag nog steeds sneeuw aan de randen. Dit jaar weer?!
 
Laatst bewerkt:
Hotel Evaldo is ook een aanrader. Prima eten, maar niet goedkoop. Kost zo'n 70 euro pppn halfpension. Prima eten, ongelofelijk uitgebreid keuzeontbijt!Is prima gelegen, Passo Pordoi ligt om de hoek!. Vraag om kamer 219 en laat je verrassen door een king-size hemelbed met spiegels in het plafond ;)
Hotel ligt in Arabba. In het plaatsje zelf is niet veel te beleven, dus je moet er wel heen gaan om te rijden.
:^
Al hebben wij een ander hotel in Arabba gehad.
De omgeving is echt schiterend.
Wil je echter 's avonds meer vertier dan zou ik toch een wat grotere plaats opzoeken.
 
nova levante...hotel...
castel de latemar... 9 dagen gezeten....als je daar boekt krijg je geplastificeerde routes mee...op a5 (kan je zo op je tank plakken...)

hotel super goed...bijna helemaal voor motorrijders, stalling, was plaats....en een goeie locatie voor vertek van je routes...!!!! 45 euro p.n.

http://www.castellatemar.it/

have fun!

Ben benieuwd :)
Vandaag geboekt voor 6 dagen toeren met kudde motormuizen voor medio mei :]
 
Ben er reeds 5 x geweest en ga dit jaar opnieuw, gewoon zalig. Begin mei is wel erg vroeg en een aantal passen zullen nog wel gesloten of voor motoren moeilijk berijdbaar zijn.

Heb je GPS? (Garmin 2610) Indien je wil kan ik je enkele mooie routes die ik zelf gedaan heb doorsturen

Ninja Rider
 
Ben er reeds 5 x geweest en ga dit jaar opnieuw, gewoon zalig. Begin mei is wel erg vroeg en een aantal passen zullen nog wel gesloten of voor motoren moeilijk berijdbaar zijn.

Heb je GPS? (Garmin 2610) Indien je wil kan ik je enkele mooie routes die ik zelf gedaan heb doorsturen

Ninja Rider

We gaan de derde week van mei, zal idd nog wel wat gesloten zijn en sneeuw liggen. We zien het wel :]

Nee, ik heb geen GPS. We zullen het met de routeboek moeten doen van het hotel.
 
Frank en ik zijn er ook al 2x geweest, de laatste keer met Prikkie en Zoefsukie. Het is er meer dan geweldig. Passen rijden is erg leuk. En wat een wegen: je hebt de ene bocht nog niet gehad of de andere volgt al weer...

Ik heb heimwee!!


Deze zomer weer daar in de buurt of naar de Alpen en Zuid-Frankrijk. Of misschien ook nog naar de GP Mugello??? :)
 
Ben er reeds 5 x geweest en ga dit jaar opnieuw, gewoon zalig.
Heb je GPS? (Garmin 2610) Indien je wil kan ik je enkele mooie routes die ik zelf gedaan heb doorsturen

Ninja Rider

Ninja Rider,

Zelf ga ik komende zomer ook naar de Dolomieten. Ik heb net een 2610 gekocht en ben nog druk bezig het apparaat te leren kennen. Als het je om hetzelfde is; ik ben heel benieuwd naar je routes en hou me beslist aanbevolen.
Alvast bedankt!

Groet

Cor
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, we zijn weer terug van een weekje rijden door de Dolomieten :]

Echt fantastisch! Alleen maar bochten, bochten en bochten..... Het weer was zeker niet slecht, 3 dagen wisselvallig, 2 dagen zon! Hotel was ook echt goed, echt een aanrader dat hotel Castel Latemar :)
 
Moet zeggen dat de Dolomieten me tegenvielen. Gebied was mooi, daar niet van, maar door de aard van het gebied zijn veel wegen meteen de hoofdwegen, met dito verkeer. Had ik in Frankrijk wat dat betreft minder last van.

Daar in die regio ook de passen gedaan (o.a. Sella, Gardena, Stelvio). Vond de Stelvio wat tegenvallen, eerlijk gezegd.
 
Bovenop die bergen was het soms niet altijd lekker ;)

full


We kwamen daar zelfs motorrijders uit Nederland tegen die ook een fototje stonden te nemen. :)
 
Moet zeggen dat de Dolomieten me tegenvielen. Gebied was mooi, daar niet van, maar door de aard van het gebied zijn veel wegen meteen de hoofdwegen, met dito verkeer. Had ik in Frankrijk wat dat betreft minder last van.

Daar in die regio ook de passen gedaan (o.a. Sella, Gardena, Stelvio). Vond de Stelvio wat tegenvallen, eerlijk gezegd.

de passen gereden en je noemt er maar 3 op??
dan vergeet je nog:
jaufenpas
penserjoch
timmelsjoch
gampenpas
mendelpas
nigerpas
karerpas
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, weet je wel zeker dat je in de dolomieten bent geweest? je kan daar oneindig sturen alleen moet je niet steeds van Bolzano naar rovereto rijden en weer terug :+
 
Heb je GPS en het programma Mapsource?
Dan heb ik de waypoints met 50 Alpenpassen en routes.

Er bestaan er nog wel meer, maar dan kun je even vooruit.
 
Er wordt gevraagd om adressen van campings. Die zijn in de Dolomieten inderdaad niet overvloedig aanwezig. Eentje op een goeie plek is in Corvara in het Sella massief. Vanuit Val Gardena over de pas.

(Afbeelding)

ha! daar ga ik elkaar jaar skieen! sta op die camping elke winter! geen idee hoe het er zomers uitziet, maar in de winter is het er mooi :)

edit: je bedoelt zeker de camping in colfosco?
 
Laatst bewerkt:
de passen gereden en je noemt er maar 3 op??
dan vergeet je nog:
jaufenpas
penserjoch
timmelsjoch
gampenpas
mendelpas
nigerpas
karerpas
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, weet je wel zeker dat je in de dolomieten bent geweest? je kan daar oneindig sturen alleen moet je niet steeds van Bolzano naar rovereto rijden en weer terug :+

:^
 
We zijn daar ook in de buurt geweest tijdens de vakantie in 2004.


Hier ff wat plaatjes.......

We gaan vast wel weer een keer terug :} :} :}


207214


207215


207216



(Ik weet alleen ff niet precies waar dit is |( |( |( )
Ergens in de onderstaande route ........

204833
 
Laatst bewerkt:
We zijn daar ook in de buurt geweest tijdens de vakantie in 2004.


Hier ff wat plaatjes.......

We gaan vast wel weer een keer terug :} :} :}


(Afbeelding)

(Afbeelding)

Viavia......kwam ik op deze site...hartstikke leuk zeg.
Wij gaan dit jaar met vier motoren op vakantie. Via duitsland- oostenrijk naar italie. Drie weken....spannend. Wordt voor mij de eerste keer met mijn eigen motor die ik nu sinds drie maanden in bezit heb. Een triumph daytona T 595.

Lijkt me zo gaaf. Zijn er nog meer foto's te bezichtigen van wie dan ook? Vooral dan de verschillende passen.

grilpower

(Afbeelding)


(Ik weet alleen ff niet precies waar dit is |( |( |( )
Ergens in de onderstaande route ........

(Afbeelding)
*D *
 
Moet zeggen dat de Dolomieten me tegenvielen. Gebied was mooi, daar niet van, maar door de aard van het gebied zijn veel wegen meteen de hoofdwegen, met dito verkeer. Had ik in Frankrijk wat dat betreft minder last van.

Daar in die regio ook de passen gedaan (o.a. Sella, Gardena, Stelvio). Vond de Stelvio wat tegenvallen, eerlijk gezegd.


Tja,smaken verschillen :?
En wat de drukte betreft moet je niet in Augustus gaan. Ik ben er in de week na Pinksteren nog geweest. Ik had toen de Dolemieten bijna voor mij alleen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan