Donker vizier

Ik heb dan ook een spiegelvizier, en die is niet heel erg donker, maar daar waag ik me met schemering al niet meer aan. Als het net donker begint te worden kan het wel maar daarna wordt je zicht echt héél snel beperkt. In het donker is het gewoon not-done voor mij, en een donker vizier zal niet veel bter zijn..
 
vind een donker vizier eigenlijk wel prettig, dan verblinden autokoplampen minder. Het is alleen wennen. Ik heb ook een half donker vizier (onderzijde wit, boven zwart), maar dat rijdt veel moeilijker in het donker
 
Ik heb een toffe zonnebril en ben er hartstikke blij mee 8-)
Voordelen:
- ga je tijdens een ritje op 't terras zitten heb je gelijk je zonnebril bij je
- 't staat veel stoerder, donker vizier is voor lelijke mensen :+ ;) (zie de smileys voor de mensen met een donker vizier)
- mocht je de hele dag hebben doorgereden heb je die zonnebril zo af en is makkelijk mee te nemen
- mocht je even je vizier open hebben en er vliegt een beestje naar binnen heb je em nooit in je ogen zitten

Voor zover nog geen nadelen kunnen ontdekken aan mn zonnebril, behalve dat je em nog wel eens kwijt kunt raken, maar zelfs dat is me nog niet gebeurd :N
 
In plaats van een standaard donker vizier is een amber/gelig gekleurd vizier nog wel een idee. Dit werkt namelijk contrastverhogend, een verademing om tijdens mist met mijn amberkleurige zonnebril rond te rijden.
 
Spiegel vizier maar die heb ik al een tijdje geleden verwisseld voor blank vizier. Kijkt toch wel wat beter nu.
Verder zit er zonnebril ingebouwd dat is wel relaxt.
 
Ik heb zelf een helm met ingebouwde zonneklep; ideaal. Kan je onder het rijden omhoog of naar beneden doen. In mijn geval de Caberg justissimo, maar er zijn er veel meer.
:^ Ik heb een Schuberth en dat ingebouwde zonnevizier vind ik perfect!
 
Prachtige stad. :Y
Ik heb er ook al een paar keer gereden.

Van de zomer nog eens terug om ook mooie foto's te maken. :)


was aan het scrollen door dit topic, zag het meteen. Doel! speciale plek...

vindt het leuk om door het havengebied te rijden: niemand in de weg en mooie lange bochten van perfect asfalt. :Y :] (nu even niet waarschijnlijk, door al die prut op de weg ;( )..


on topic: ik heb ook een zonnebril in de helm ingebouwd maar ben hier niet echt tevreden van. laagstaande zon recht in je gezicht, bah. krijg er hoofdpijn van, zelfs met die klep naar beneden. Mijn eigen zonnebril op gaat nog het beste.

Helpt een donker vizier hier tegen?
 
Ik vind een zonnebril in je helm helemaal niet lekker zitten.
Donker vizier is het helemaal voor mij (alhoewel 's nachts zie je bijna niets dan maar gauw de blanke er in stoppen)
 
Ik heb zelf sinds 11 augustus de HJC IS-MAX Solid systeemhelm. Was niet extreem duur, en heeft een ingebakken zonnevisier die los naar beneden kan. Als ik op 't terrasje zit kan ik natuurlijk altijd nog een andere zonnebril pakken, maar op de motor vind ik dit fijner.

Enig nadeel is dat het visier niet polariserend is en m'n zonnebril wel, maar echt last heb ik daar nog niet van gehad.
 
beide kopen?

In de winter/avond zet je het heldere erin, anders de donkere.

Het enige nadeel is tov een zonnebril (of klep wat lang niet alle helmen hebben) is als je heen rijdt met donker vizier, en terug eigenlijk met helder wil, maar die niet bij hebt.
ik heb ze beide gekocht, als ik `s middags naar mijn werk rij heb ik mijn donkere vizier op mijn helm, en als ik `s avonds naar huis rij heb ik mijn donkere vizier op mijn helm.
 
Ik zie het nut er niet van in, behalve dat de drager misschien denkt dat het stoer overkomt (ik denk:"ach gossie").
Geen oogcontact meer, niet voor een ander te volgen waar de bestuurder naar kijkt, en zelf beperkt zicht bij schemering ed.
 
Ik zie het nut er niet van in, behalve dat de drager misschien denkt dat het stoer overkomt (ik denk:"ach gossie").
Geen oogcontact meer, niet voor een ander te volgen waar de bestuurder naar kijkt, en zelf beperkt zicht bij schemering ed.
behalve als bescherming/rust voor de ogen ben ik het hier wel mee eens.
 
Ik heb een toffe zonnebril en ben er hartstikke blij mee 8-)
Voordelen:
- ga je tijdens een ritje op 't terras zitten heb je gelijk je zonnebril bij je
- 't staat veel stoerder, donker vizier is voor lelijke mensen :+ ;) (zie de smileys voor de mensen met een donker vizier)
- mocht je de hele dag hebben doorgereden heb je die zonnebril zo af en is makkelijk mee te nemen
- mocht je even je vizier open hebben en er vliegt een beestje naar binnen heb je em nooit in je ogen zitten

Voor zover nog geen nadelen kunnen ontdekken aan mn zonnebril, behalve dat je em nog wel eens kwijt kunt raken, maar zelfs dat is me nog niet gebeurd :N

nadelen:

- zit kut
- elke keer bij helm op/af eerst de zonnebril af/op
- montuur (zeker een dik) zit in de weg voor het kijken (hoeken)
- vaak rand zonlicht rondom bril
- onveiliger bij ongeluk (?)
 
Ik rij eigenlijk sinds dag 1 dat ik motor rij (afgezien van de rijlessen) met een donker vizier. Mijn ogen zijn ietwat gevoelig voor fel licht en ondervind eigenlijk weinig hinder wanneer ik in het donker rij icm een donker vizier. Enige voorwaarde is dat het dan niet moet regenen :)

Maar ik moet wel toegeven dat een ingebouwd zonnevizier de beste oplossing is. Maar dat moet Shoei nog steeds een keer gaan inbouwen :)
 
Was het ook niet zo dat je in Duitsland problemen krijgt, als je met donker vizier betrokken raakt bij een ongeluk?

Lijkt me niet.

Wel als je een chroom-irridium of donker vizier hebt waarop staat "FOR DAYTIME USE ONLY" en die dus 's nachts gebruikt. Of "FOR TRACK USE ONLY" op de openbare weg.
 
Ik heb sins 2 jaar een shoei met donker vizier en dat bevalt mij uistekend.Nou rij ik zelden in het donker dus daar heb weinig ervaring mee.Hiervoor had ik een schuberdt met ingeboude zonneklep maar dit vind ik veel prettiger.Wel ben ik brildrager maar dat maakt volgens mij weinig uit.
 
ik rij nu een jaar met een irridium vizier,
wat is hier nu zo apart aan.....
het is slechts 1.2mm dik, en je snijdt het in de vorm van je origineel vizier,
dmw een soort plakstrip aan de zijkant, kan je deze er makkelijk inzetten,
en als het donker wordt kan je hem oprollen en in je binnenzak doen.
Vaak erin- en eruit genomen,
plakt nog steeds goed, en er komen geen vouwen in.

Ergens gekocht op Ebay 2 stuks voor 4 pond :Y

[afbeelding]

[afbeelding]


Bedankt voor de tip man handige oplossing aangezien ik me motor voor dagelijks gebruik heb word et hiermee miss wel makkelijker om er toch poser uit te zien haha en als jij em al een jaar heb en et nog steeds plakt na regelmatig afhalen dan is et et proberen voor mij iig waard... ik heb em net besteld...

Waar plak je em trouwens aan de binnen of buitenkant?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een toffe zonnebril en ben er hartstikke blij mee 8-)
Voordelen:
- ga je tijdens een ritje op 't terras zitten heb je gelijk je zonnebril bij je
- 't staat veel stoerder, donker vizier is voor lelijke mensen :+ ;) (zie de smileys voor de mensen met een donker vizier)
- mocht je de hele dag hebben doorgereden heb je die zonnebril zo af en is makkelijk mee te nemen
- mocht je even je vizier open hebben en er vliegt een beestje naar binnen heb je em nooit in je ogen zitten

Voor zover nog geen nadelen kunnen ontdekken aan mn zonnebril, behalve dat je em nog wel eens kwijt kunt raken, maar zelfs dat is me nog niet gebeurd :N

:^

Hier een bril met transistor glazen, past zich dus aan aan de lichtval. Altijd ideaal :Y
 
Prachtige stad. :Y
Ik heb er ook al een paar keer gereden.

Van de zomer nog eens terug om ook mooie foto's te maken. :)

Ook een mooi stuk om te doen is om vanaf Doel via Prosperdorp en Prosper naar de Hedwigepolder te rijden (over de Carolusstraat, gaat eventjes een paar honderd meter over in een klinkerweg uit wsl 1574 of zo B| dus niet helemaal leuk als het regent) en dan onder de zeedijk richting Terneuzen te rijden.
Als je in de Hedwigepolder de zeedijk op rijdt (Lignestraat) heb je een mooi uitzicht over het verdronken land van Saeftinghe.
Altijd heerlijk om daar even de helm af te gooien en te luisteren naar de natuur.
 
Gewoon een helm met ingebouwde zonnebril echt ideaal.

Als de zon laag staat en het begint donker te worden heb je gewoon je normale scherm maar als je dan tegen het licht in moet gaan rijden gewoon heel simpel je ingebouwde zonnebril naar beneden doen en voila.

Rijd altijd met een ingebouwde zonnebril en wil echt niet anders meer.
 
Normaal licht vizier = brommer -O-
Zonneklep in je vizier =
images
292px-Geordi_La_Forge_2364.jpg
:X

Donker vizier = 8-) :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een helm met zonneklep (Shark S900 Fost) als je last hebt van de zon, klep omlaag en anders fijn omhoog. Mocht je onder bomen doorrijden of een tunnel kun je de klep ook ff omhoog zetten ideaal toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan