Doorrijden totdat het lampje knippert

Ervanuit gaande dat er minimaal 2 liter benzine als reserve in zit... Met gemiddeld 1:14 voor mij dan.... Red ik dat makkelijk.... Maar voor de zekerheid doe ik wel wat minder hard optrekken tot ik weer getankt heb 😂😂😂
 
Zoveel motoren zoveel systemen.

Met lampje
Met meter
Met meter en lampje
Met reserve
Zonder reserve

De BMW F650 heeft geen meter en geen lampje. Dus doorrijden tot hij stottert en omzetten naar reserve.

1200px-Motorcycle_BMW_f650_st_08_instrument-panel.jpg


Op mijn ducati Monster 600 zat alleen een lampje. Met contact aan gaat dat lampje aan en kun je dus zien dat je systeem werkt. Daar kwam ik dus te laat achter em toen stond ik stil op de a16 tussen Rotterdam en Breda. Ik zette toen ook altijd de dagteller op nul bij het tanken en ik dacht ik red het wel tot aan huis. Mooi niet dus.

Ook een vlotter die bovenin blijft hangen bij een chinese scooter heb ik al wel eens mee gemaakt.

De clue vam dit verhaal.
Kijk dus altijd goed bij het starten of alle functies van het dashboard werken zoals het hoort (incl het olie lampje indien aanwezig).
 
En vuil bij leegrijden valt wel mee.
Het meeste blijft wel in het filter hangen.

Meeste brandstof vervuiling komt door te weinig rijden, lang stil staan en oude benzine.
 
Laatst bewerkt:
Wil je die graag? Dan moet je even een amateur-bobber-bouwer annex hipster-met-slijptol zoeken… :+
Het is algemeen bekend dat hobbybobber bouwers vaak enige problemen hebben bij het door slijpen van het frame(en de kabeltjes), en niet meer weten hoe alle kabeltjes nou ook al weer zaten.
En die vervolgens verwijderen voor een “ cleane look” :+

Maar ik bedoel natuurlijk fabrieks motoren.
 
Het is algemeen bekend dat hobbybobber bouwers vaak enige problemen hebben bij het door slijpen van het frame(en de kabeltjes), en niet meer weten hoe alle kabeltjes nou ook al weer zaten.
En die vervolgens verwijderen voor een “ cleane look” :+

Maar ik bedoel natuurlijk fabrieks motoren.
Dan moet ik je teleurstellen: kraantjes waren er totdat gaandeweg brandstofinjectie + brandstofpompen + automatische “kraantjes” hun intrede deden. Vanaf dat moment worden we getrakteerd op lampjes en/of brandstofnivometers. Maar goed, ik ben de beroerdste niet, als jij dat graag anders wilt, dan wil ik dit weekend best jouw motor eventjes met de flex te lijf gaan hoor, geen probleem… laat ik gewoon een baard staan, houthakkershempie aan, en dan lekker “bro” roepen tegen alles dat beweegt… heerlijk, nu al zin in! :+
 
Dan moet ik je teleurstellen: kraantjes waren er totdat gaandeweg brandstofinjectie + brandstofpompen + automatische “kraantjes” hun intrede deden. Vanaf dat moment worden we getrakteerd op lampjes en/of brandstofnivometers. Maar goed, ik ben de beroerdste niet, als jij dat graag anders wilt, dan wil ik dit weekend best jouw motor eventjes met de flex te lijf gaan hoor, geen probleem… laat ik gewoon een baard staan, houthakkershempie aan, en dan lekker “bro” roepen tegen alles dat beweegt… heerlijk, nu al zin in! :+
Ik stel voor dat je eerst je eigen BMW als proefproject gebruikt.
Mijn heilige zwaan blijft onaangetast *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan