Nieuwe koppelingsplaten?
Meestal als het toerental plotseling omhoog schiet met een klein beetje acceleren.
Zijn de koppelingsplaten versleten.
Is dit meer 1 keer voor gekomen
Ligt er aan hoe handig je bent...Op maandag 01 juli 2002 12:57 schreef tux het volgende:Zijn koppelingplaten een dure grap?
Als je het door een dealer laat doen ben heel wat eurotjes kwijt.Op maandag 01 juli 2002 12:57 schreef tux het volgende:Zijn koppelingplaten een dure grap?
er zit een nieuwe koppelingskabel op
Voordat je het monster bloot legt zou ik ook ff kijken of je koppelingskabel niet te strak zit...
Misschien meer voor het mapje "Techniek" lijkt me...
2e versnelling vinnik ook wel typisch, wan da's vaak de versnelling waar de 't eerst problemen geeft. (wat betreft eruit schieten)
dat voel je wel...
gaan de toeren van de motor ook wel omhoog?
ik zou ook denken aan de aftelling van de koppolingskabel. wellicht is deze versleten? of moet hij goed afgesteld worden?
Als je vol gas zit te geven & hij schiet uit de versnelling gaan de toeren echt wel omhoog.dat voel je wel...
gaan de toeren van de motor ook wel omhoog?
Kan het dat hij uit versnelling schiet, en er (door even gas terug te nemen) weer in?
Tux
Volgens mij is er niets aan de hand.Hallo allemaal,
ik rijd sinds een maand met een Diversion 600 uit 1992. Motorfiets is probertjes in orde (net nog groot onderhoud gehad, en volgens de motor-sleutelaar dik in orde).
Nu had ik laatst wel iets raar: bij het accelereren in 2e versnelling sloeg de motor vanaf 7000 toeren (net waarneer het een beetje vlot begint te gaan) in 1 klap door naar de 11000. Maar zonder trekkracht. Heb dit een paar keer meegemaakt, daarna nietmeer.
Mijn idee was: slippende koppeling (er zit een nieuwe koppelingskabel op). Ik heb daarom enkele malen in een hoge versnelling met lage snelheid stevig gas gegeven. (Dacht dat dat manier is om koppeling te testen) en dat gaf geen probleem. Koppeling slipt blijkbaar niet.
Jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
alvast bedankt,
Tux
als er een kaboutertje mee rijdt mischien.Kan het dat hij uit versnelling schiet, en er (door even gas terug te nemen) weer in?
Tux
Let op: er moet wel enigszins speling staan op de koppeling.
Dus, wanneer je de handle intrekt moeten de eerste paar mm loos zijn. (bij mij 4 mm bij dat stukje waar je de kabel bij de handle ziet).
...
...
Anders staat ie te strak en blijft je koppeling slepen.