Doppenset

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik ben op zoek naar een doppensetje. nou heb ik al wat rondgekeken (en ook de search gebruikt. en ja. er zijn al 2 oude topics over doppensetjes. maar ik start toch liever een nieuwe)

ik gebruik momenteel een 1/2" setje (ouwe goedkope troep) die aan vervanging toe is.

waar wil ik de set voor gebruiken? gewoon om zo nu en dan wat te prutsen aan mijn auto, mijn motor(en) en andere dingen in en om het huis. zeg gemiddeld 1x per week een uurtje of wat. ik gebruik het spul dus niet 8 uur per dag 5 dagen per week en ook niet voor extreem werk (al kan er zo nu en dan wel eens een boutje vastgeroest zijn die los moet)

ik heb hier folders liggen van Tengtools en Stahlwille. en ik wilde eigenlijk voor Tengtools gaan. niet extreem duur, maar zo op het ook wel goed genoeg voor wat ik er mee wil. Stahlwille zal veel beter zijn maar is ook echt 3x zo duur. Als iemand betere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

ik zat te kijken naar deze set: http://www.hddejong.com/005aanbieding/MR064.jpg voor de prijs van 89,99 euro. bestaat uit een 1/2" set en een 3/8" set. edit: het vage is dat op de site van tengtools de set beschreven wordt als 3/8" en 1/4". op nederlandse sites en in nederlandse folders staat de set als 1/2" en 3/8"

leek mij handig om voor de lichte klusjes de compacte 3/8" set te hebben en voor het grovere werk de 1/2" set. of kan ik beter een uitgebreidere 3/8" set kopen voor hetzelfde geld? ik heb een 1/2" moment sleutel dus in het laatste geval moet ik een adapter erbij kopen van 1/2" naar 3/8". heb ik 1/2" voor de bovengenoemde werkzaamheden nodig?

is een 1/4" setje handig als aanvulling? of gebruik je die echt niet?

een iets uitgebreidere set 3/8" zou bijvoorbeeld deze zijn: http://www.hddejong.com/005aanbieding/59000109.jpg

als iemand nog andere suggesties heeft? maar bedenk wel dat ik een set wil hebben die wel wat jaartjes mee moet gaan, maar niet dagelijks zwaar gebruikt wordt. Stahlwille heeft bijvoorbeeld ook een mooi 3/8" doppensetje maar die is 179 euro. dat vind ik dan weer wat overdreven. of het moet zo zijn dat ik die tengtools binnen een jaar compleet kapot draai en die stahlwille 50 jaar meegaan. dan is die 100 euro extra nog te verantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi,

Jullie hebben gelijk als je stelt dat de hobbyist niet hetzelfde gereedschap nodig heeft als de vakman (prijs/kwaliteit), maar ik heb wel de ervaring dat je je gereedschap in de regel maar 1 keer koopt. En als je dan een fout setje koopt dan baal je iedere keer als je het wil gaan gebruiken. En da's dus K*T :(
Ik bestel dus mijn gereedschap nooit via internet ofzo, want ik wil het minimaal in mijn handen gehad hebben voor ik het koop.
Op de vehikelbeurs staan vaak handelaren, maar het meeste spul is daar echt van dubieuze kwaliteit hoor, toch zeker van die Poolse handelaren.
Volgens mij is in dit topic de naam Bagijn ook als eens genoemd. Dat is echt een goeie tip hoor!
Proffessionele zaak met redelijke prijzen voor kwaliteitsgereedschap, goed advies en officieel Teng en Beta dealer. Hij zit in Etten-Leur (Bij Breda) maar staat ook vaak op beurzen enzo. Nogmaals de prijzen zijn daar redelijk ...




Enne, nee hoor, ik werk niet bij Bagijn en heb geen aandelen dus tis geen spam.
 
Je hebt wel gelijk, ik heb in het verleden ook wel eens wat spul uit de "5 gulden bak" gehaald, maar telkens weer geldt: goedkoop is duurkoop, je kan beter 1 keer wat meer uitgeven voor goed/stevig gereedschap, anders blijf je van die flutsetjes kopen. het is echt een investering omdat je inderdaad het meeste gereedschap (afgezien van het electrische) maar 1 keer in je leven koopt...
 
Heb gisteren bij het demonteren van mijn achterbrug (die al 12 vast zit) een ringsleutel 19 finaal doormidden gebroken |(

Was knake gereedschap, maar nu ga ik een set van Gedore halen. Meteen een goed excuus.

Trouwens een vreemde gewaarwording als de steel van een ringsleutel finaal afbreekt :X

Hoe lang was de steigerpijp die je erop had gezet?
 
holy shit! ik ga er van uit dat 'ie uit een sleutelsetje van 5 euro komt. althands dat hoop ik. lijkt me niet goed als je zo'n sleutel gewoon doormidden breekt en zeker niet met je handen. je zou je hele hand/arm eraan open scheuren :X


Was inderdaad een sleutel uit een goedkoop setje, deed vooral pijn aan me knokkels. Duwde de sleutel naar beneden richting vloer van de schuur, toen brak ie en raakte m'n hand de grond redelijk hard. :(

Volgende week komt er een Gedore setje :} :}

Sleutel hangt in de schuur als aandenken, zal al wel een scheurtje in hebben gezeten denk ik.
 
Was inderdaad een sleutel uit een goedkoop setje, deed vooral pijn aan me knokkels. Duwde de sleutel naar beneden richting vloer van de schuur, toen brak ie en raakte m'n hand de grond redelijk hard. :(

Volgende week komt er een Gedore setje :} :}

Sleutel hangt in de schuur als aandenken, zal al wel een scheurtje in hebben gezeten denk ik.

Altijd trekken aan een sleutel. Met trekken kun je veel meer kracht zetten als met duwen.
 
Trouwens, ik bedenk me net iets ... tis wel handig om wel wat van de "vijfguldenbakgereedschap" bij de hand te hebben hoor. Je kent ze wel: van vijfguldengriptangen enzo. Altijd handig als het mis gaat of er wil iets niet lukken, dan kun je namelijk je vloeken altijd het beste ondersteunen door ergens flink mee te gooien }) , en dan is natuurlijk zo'n stukje gereedschap nooit weg!

Verder echt waardeloos B| .
 
KIJKSHOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stelletje lullo's! Nie duur, sterk spul en snel gehaald ;)

Je zou het NIET verwachten, maar dat is gewoon goed spul!! Ik sleutel al eventjes met dat spul. Geen spoor van slijtage of defectrakingen.

Daarnaast hebben we hier in Brabant de Kranenbroek vestigingen. Dat kost helemaal een drol en je hebt soms best wat handigs daartussen zitten 8-)

Ik bedoel, een goede compressor met luchtslangenset en tig pistolen, een tweedelige luchtsleutel set (wielmoerensleutel en handratel) voor nog geen 100 eui. Het is geen werkplaatskwaliteit (kan ook niet voor dat geld), want die werken er dagelijks mee, maar voor die enkele keren dat wij het gebruiken, meeeeeer dan voldoende :} :} :}

En werkt voortreffelijk!!
 
KIJKSHOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stelletje lullo's! Nie duur, sterk spul en snel gehaald ;)

Je zou het NIET verwachten, maar dat is gewoon goed spul!! Ik sleutel al eventjes met dat spul. Geen spoor van slijtage of defectrakingen.

Daarnaast hebben we hier in Brabant de Kranenbroek vestigingen. Dat kost helemaal een drol en je hebt soms best wat handigs daartussen zitten 8-)

Ik bedoel, een goede compressor met luchtslangenset en tig pistolen, een tweedelige luchtsleutel set (wielmoerensleutel en handratel) voor nog geen 100 eui. Het is geen werkplaatskwaliteit (kan ook niet voor dat geld), want die werken er dagelijks mee, maar voor die enkele keren dat wij het gebruiken, meeeeeer dan voldoende :} :} :}

En werkt voortreffelijk!!


Tja, vooral die dopsleutelsetjes met ratels die je kapot draait en doppen die je aan gort draait zijn ideaal.

En steek en ringsleutels die zo lekker passen dat je al je bouten aan stront draait, werkt ook fijn.
 
Hierbij het exel bestandje, maar voor dat je m opent ff aandacht naar t volgende;

-Dit bestand is niet af, Beta en Snap On wil ik nog toevoegen
-Prijzen zijn soms niet echte waardes, dit omdat bv merk A sleutelset D heeft met maten 10 tm 15 en merk B sleutelsed E in 11 tm 15.
Wat ik dus wil zeggen dat somige prijzen naar benede of boven getrokken zijn om het gelijk te houden met de rest aan waar voor wat je betaald.
-De prijzen van Facom en Gedore komen deels uit bij die merken horende folders. Deze prijzen kunnen dus veranderen (na een jaar ofzo)

De prijzen zullen lang niet altijd kloppen maar wel altijd in de buurt zitten.
Gebruik het dus als richtlijn.

Ik maak binnenkort een nieuwe, dan met bestelnummers en alles erbij en omschrijving van het artikel per merk...

Btw laat ff weten wat je ervan vind ;)

EDIT: je kan dus alleen foto's toevoegen, kzal m strax wel ff op webspace zetten.
 
Hier staat ie.

Heb m weer ff beetje bijgewerkt.

Enjoy

(prijzen van stalhwille zijn uit catalogus, die 75 procent werd mij aangegeven door de verkoper als verkoopsprijs)

EDIT: Nu hij veranderd is kloppen alle prijzen op de cent na en heb ik artikelnummers bijgevoegd :D
 
KIJKSHOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stelletje lullo's! Nie duur, sterk spul en snel gehaald ;)

B|

Dat zeg ik dus, prima spul om je agressie op af te reageren en zo af en toe eens mee te gooien en tegen te vloeken, verder: VAN AFBLIJVEN!!!

Dit kun je niet serieus menen het is echt zooi man, daar kun je toch niks mee. Koop dan niks, en breng je bike naar een dealer voor onderhoud!!!

succes
 
B|

Dat zeg ik dus, prima spul om je agressie op af te reageren en zo af en toe eens mee te gooien en tegen te vloeken, verder: VAN AFBLIJVEN!!!

Dit kun je niet serieus menen het is echt zooi man, daar kun je toch niks mee. Koop dan niks, en breng je bike naar een dealer voor onderhoud!!!

succes

Sorry hoor, maar dan weet ik niet welke set JULLIE gekocht hebben. Ik heb het niet over die grijze set waar alles inzit, tang etc, want dat is kleutergereedschap :+

Ik heb het over de set van 40 euri met alleen doppen en een ratel in de bordeaux rode doos. Ik post hem nog wel een keer hier. IS EXACT GELIJK AAN DE profi set van MANNESMANN!!! DOE NOU NIET ZO EIGENWIJS. FIJNSTE gereedschap dat je ooit hebt gehad, trust me! !!
 
Tja, vooral die dopsleutelsetjes met ratels die je kapot draait en doppen die je aan gort draait zijn ideaal.

En steek en ringsleutels die zo lekker passen dat je al je bouten aan stront draait, werkt ook fijn.

Dat zijn de all-in setjes van 14 euri of zo...inderdaad bagger en afblijven......Kijkshop heeft echter OOK goed spul!! En de prijs/kwaliteit is zeeeeeeeeeeer goed te noemen !! Ik was ook gewend om met Gedore en Stahlwille te werken, maar dit is net zo goed !!
 
Noot; ik heb sommige doppen uit deze set zelfs gebruikt op de slagmoersleutel op 8 bar en vol vermogen. Om iets los te maken in mijn blok (koppeling). Daar had ik geen dop van in de set van de slagmoersleutel.........de dop heeft er 0,0 mee geleden!!

OOk de kleinere dop 14, die niet gebruikt wordt in de slagmoerset is uit deze doos gekomen en gaf ook geen krimp. Voordeel van deze set is dat de doppen dezelfde aansluit-dikte hebben als een slagmoersleutel...de dikke !!

Met een extra verloopstukje naar smal voor je oude doppen, maar waarom zou je die nog gebruiken? Maar altijd handig voor bijvoorbeeld inbus!! Diezlefde Kijkshop heeft ook een inbusset annex torx-set voor 25 euri, die ook erg goed is. Pas zowel op smalle als op brede dop door de adapter die erbij zit. In twee verschillende lengtes ook, geweldige set!! :} :}

TT is niet gek!!
 
ook ik moet eerlijk zeggen dat goed gereedschap niet altijd door hoeft te zijn.
Toen ik pakweg 12 jaar was heb ik eens bij de hema een doppensetje gekocht in een blauw stalen doosje van mijn gespaarde zondagsgeld, en eerlijk is eerlijk, dopje 13 en het verlengstuk gebruik ik nu nog steeds en is nog echt niet versleten na 32 jaar trouwe en intensieve dienst :}
Ter vergelijk: eenzelfde gedore dopje van pakweg 10 jaar oud begint al slijtagesporen te vertonen...............
 
ook ik moet eerlijk zeggen dat goed gereedschap niet altijd door hoeft te zijn.
Toen ik pakweg 12 jaar was heb ik eens bij de hema een doppensetje gekocht in een blauw stalen doosje van mijn gespaarde zondagsgeld, en eerlijk is eerlijk, dopje 13 en het verlengstuk gebruik ik nu nog steeds en is nog echt niet versleten na 32 jaar trouwe en intensieve dienst :}
Ter vergelijk: eenzelfde gedore dopje van pakweg 10 jaar oud begint al slijtagesporen te vertonen...............

Haha, grappig!!
Zelfde blauwe doosje leeft bij mij ook nog steeds. Wordt dan wel niet iedere dag intensief gebruikt, maar toch..... :)
 
Ik heb hier ook een folder van Kraftwerk, dat is gewoon een merk vergelijkbaar met mannesman oid. Zeer schappelijk geprijst, maar voldoende kwaliteit voor de meeste incidentele thuissleutelaars. kzal m vanmiddag wel s toevoegen aan het exelbestandje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan