Doppenset

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik ben op zoek naar een doppensetje. nou heb ik al wat rondgekeken (en ook de search gebruikt. en ja. er zijn al 2 oude topics over doppensetjes. maar ik start toch liever een nieuwe)

ik gebruik momenteel een 1/2" setje (ouwe goedkope troep) die aan vervanging toe is.

waar wil ik de set voor gebruiken? gewoon om zo nu en dan wat te prutsen aan mijn auto, mijn motor(en) en andere dingen in en om het huis. zeg gemiddeld 1x per week een uurtje of wat. ik gebruik het spul dus niet 8 uur per dag 5 dagen per week en ook niet voor extreem werk (al kan er zo nu en dan wel eens een boutje vastgeroest zijn die los moet)

ik heb hier folders liggen van Tengtools en Stahlwille. en ik wilde eigenlijk voor Tengtools gaan. niet extreem duur, maar zo op het ook wel goed genoeg voor wat ik er mee wil. Stahlwille zal veel beter zijn maar is ook echt 3x zo duur. Als iemand betere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

ik zat te kijken naar deze set: http://www.hddejong.com/005aanbieding/MR064.jpg voor de prijs van 89,99 euro. bestaat uit een 1/2" set en een 3/8" set. edit: het vage is dat op de site van tengtools de set beschreven wordt als 3/8" en 1/4". op nederlandse sites en in nederlandse folders staat de set als 1/2" en 3/8"

leek mij handig om voor de lichte klusjes de compacte 3/8" set te hebben en voor het grovere werk de 1/2" set. of kan ik beter een uitgebreidere 3/8" set kopen voor hetzelfde geld? ik heb een 1/2" moment sleutel dus in het laatste geval moet ik een adapter erbij kopen van 1/2" naar 3/8". heb ik 1/2" voor de bovengenoemde werkzaamheden nodig?

is een 1/4" setje handig als aanvulling? of gebruik je die echt niet?

een iets uitgebreidere set 3/8" zou bijvoorbeeld deze zijn: http://www.hddejong.com/005aanbieding/59000109.jpg

als iemand nog andere suggesties heeft? maar bedenk wel dat ik een set wil hebben die wel wat jaartjes mee moet gaan, maar niet dagelijks zwaar gebruikt wordt. Stahlwille heeft bijvoorbeeld ook een mooi 3/8" doppensetje maar die is 179 euro. dat vind ik dan weer wat overdreven. of het moet zo zijn dat ik die tengtools binnen een jaar compleet kapot draai en die stahlwille 50 jaar meegaan. dan is die 100 euro extra nog te verantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bagijn levert alle soorten en maten, zeker weten! Overigens ook alle mogelijke bouten en moeren met alle soorten draad enzo (Als het Fabory-centre het niet heeft rijden wij naar Bagijn!).

Succes Dun Braoj!


Maarre, als je een amerikaan rijdt heb je toch geen gereedschap nodig? :+
 
Gereedschap is alleen voor de show en om het vooroordeel te bevestigen.
Spaart weer een langdurig gesprek over betrouwbaarheid, endurance, koppel, laag brandstofgebruik, ontbreken van oliesporen etc.

De werkelijkheid is vaak anders dan de gedachte maar niet iedereen wil dat weten.
:)
 
Nou, gereedschap is voor mij bittere noodzaak hoor ... B| , Niet omdat mijn motorfiets zo slecht is, maar om in mijn gereedschapsverslaving te voorzien O-) Ik zou namelijk nooit iets negatiefs over mijn brommert publiceren :X

Even serieus: Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je allemaal gaat doen met je gereedschap, maar als je werkelijk regelmatig wat sleutelt moet je zorgen voor redeljk spul. Nogmaals: Bagijn levert goed spul, goed advies, en is redelijk geprijsd, en is van alle markten thuis. (Teng-tools is ook amerikaans, toch?)

Enne, nee hoor ik werk nog steeds niet bij Bagijn, heb ook geen aandelen, dus tis geen spam!

groeten dun Braoj!
 
Nou, gereedschap is voor mij bittere noodzaak hoor ... B| , Niet omdat mijn motorfiets zo slecht is, maar om in mijn gereedschapsverslaving te voorzien O-) Ik zou namelijk nooit iets negatiefs over mijn brommert publiceren :X

Even serieus: Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je allemaal gaat doen met je gereedschap, maar als je werkelijk regelmatig wat sleutelt moet je zorgen voor redeljk spul. Nogmaals: Bagijn levert goed spul, goed advies, en is redelijk geprijsd, en is van alle markten thuis. (Teng-tools is ook amerikaans, toch?)

Enne, nee hoor ik werk nog steeds niet bij Bagijn, heb ook geen aandelen, dus tis geen spam!

groeten dun Braoj!

waar zitten die lui??
hebben ze een website???
 
Hoihoi,

Helaas hebben ze geen website ... wel een adres en telefoonnummer:

Bagijn Gereedschappen B.V.
Pauvreweg 5, 4879 NA Etten-Leur
Tel: 076-5022666, Fax: 076-5014294

Ze hebben ook nog een vestiging in Breda geloof ik, iets van Poolseweg ofzo. Ook staan ze regelmatig op beurzen zoals de Vehikel, alwaar ik ze zelf heb leren kennen.

Nogmaals, ik ben iemand die moet de spullen in mijn handen hebben gehad voor ik ze koop, en daar zijn bij hun alle mogelijkheden voor...


Groeten, en succus,
dun Braojur
 
Ik heb de set van de aldi, metalen rode doos met alle maten er zowat in...
Kosten a 24 euro ofzo, niet kapot te krijgen <tot nu toe> na 1 motor strippen/bouwen en 2 blokken revicié's.
Niemand anders tevreden over deze set?
 
Terug
Bovenaan Onderaan