Dopsleutelset WELKE ???

Robbel82

MF'er
27 jul 2007
243
0
Groningen
Hallo ik wil graag op de motorbeurs
een nieuwe dopsleutelset kopen van rond de ( 60,00 eu )
maar wat zijn een beetje goede merken ?
Of kan ik beter en setje in de winkel kopen
iemand wat tips voor mij ?

Of kan ik het beter via internet ergens bestelen ?
 
Laatst bewerkt:
Wat is precies het verschil hier ?
Want ik wil ooit ook eens een setje aanschaffen...

de maat van de aansluiting van de doppen. De breedte van het vierkant dus, aangegeven in inches (in breuken daarvan dus)

1/4" is voor het fijne werk (over het algemeen tot dopje 13)
1/2" voor het lompere werk (meestal tot dop 32)

en 3/8" zit daar tussenin.

Dan heb je ook nog 3/4", 1" 1,5" 2,5" maar dat is een beetje lomp voor een motor. 2,5" gaat geloof ik wel tot dop 100 dacht ik.

Ikzelf vind 3/8" het makkelijkst voor aan een motor. En dan 1/4" voor de kleine dingen
 
Zelf heb ik voor weinig deze Skandia-set gekocht http://www.klassegereedschap.nl/ass...lsetsdoppenaccessoires/doppendoos1221dlg.html hier 76 euri, maar misschien wel voor minder te krijgen. Uiteraard heeft deze set zich uitstekend gehouden, anders had ik er wel wat over gezegd.

Vind het een beste prijs, als je voor 60 ook de onderstaande set hebt...

Bij de kijkshop hebben ze een door die normaal 90 euro kost nu voor 50 of 60 euro.
Mijn broer wist te vertellen dat het er wel oke uitzag (in de winkel he), zelf heb ik er geen verstand van.

http://www.kijkshop.nl/product/2302...eedschap/gereedschapsets/doppen-en-bitsenset/
 
Ik heb laatst voor nee niet lachen 25 euro een doppendoos van kinzo bij van cranenbroek meegenomen.
Ik dacht eerst ook van ding gaat toch snel stuk maargoed dan koop ik tegen die tijd wel weer een andere.
Ik sleutel niet beroepsmatig maar wil er nog wel eens bijbeunen met auto's.
En tot op heden gedraagd de set die nu 5 maanden oud is zich voorbeeldig. Ben er totaal niet zuinig op, nog nooit geweest op gereedschap. Behalve met me moment sleutels en compressor en speciaal gereedschap.
Maar deze set ligt soms buiten in de regen en alles en ik krijg hem maar niet kapot!

Moraal van het verhaal: prijs zegt niet alles.

Zo zie ik bij de faillisements veilingen de laatste tijd verdacht vaak kinzo en de walt samen voorbij komen.
Kinzo is failliet maar is de walt hetzelfde als kinzo?
 
Zo zie ik bij de faillisements veilingen de laatste tijd verdacht vaak kinzo en de walt samen voorbij komen.
Kinzo is failliet maar is de walt hetzelfde als kinzo?

Dat mag je toch niet hopen voor de kopers van DeWalt spullen....... :X

DeWalt ligt toch wel in een hele andere kwaliteitsklasse als Kinzo spul, ook al vind ik DeWalt dan wat overprijsd.
 
Moet binnenkort ook eens een knappe set op de kop tikken...

Louis had een tijdje geleden een goede actie voor een mooie set, maar ja als mijn maat hem besteld hoor ik achteraf pas dat de actie zo scherp was _O-

Straks vertrekt broerlief naar zijn eigen stulpje met zijn motoren (RUIMTE!!) maar helaas ook zijn gereedschap. En deels mijne ook, hem kennende.
 
Hmmm... helderziende?

Ik ben inderdaad in het verleden vaak naar buiten gezet met mijn "aftandse oude motoren" vergeleken met dure KTM's enzo :9

Vrij lastig, uur rijden om te sleutelen haha. Bedankt voor het meedenken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onderlaatst (Niet lachen) een doppedoosie bij de action meegenomen voor nog net geen tientje. Ik had het gekocht als doel om in de auto bij me te hebben voor noodgevallen als ik bijvoorbeeld de fiets van mijn zoon op de campif moet repareren. Ik moet zeggen dat ik best in mijn schik ben met dat setje. Vooral de dopjes, die zijn net ff dunner qua rand waardoor ik bij sommige blokbouten er net wel goed bij kan. Verder zijn het gewoon binnenzeskant doppen die lekker strak op de bouten zitten. Ze zijn overigens niet gauw stuk te krijgen, ook niet met de luchtsleutel.

Het rateltje is zwak, maar wat kun je verwachten voor een tientje. Gebruik nu de doppen bij mijn Gedore ratelsetje.

Heb hetzelfde setje al een jaar in gebruik. Gekocht omdat in het dure setje van mijn pa de dop maat 10 kwijt is. Maar ik gebruik nu alleen nog maar mijn action setje. Sleutel er toch regelmatig mee naar volle tevredenheid..

En als er iemand merk geil is en skeptisch tegenover goedkope merken :X
 
Ik heb gedore 1/2 inch ratel/dop set. Maar als ik het hier zo lees kan ik beter ook eens een 1/4 setje erbij gaan nemen voor de kleine dingen. Misschien toch maar en bij de action gaan kijken ;)
 
Gezien het onvermijdelijk is dat ik straks zonder gereedschap zit zat ik net even rond te kijken.

Ik moet in principe genoeg hebben aan een goede 1/4" + 1/2" set voor het kleine werk en het grovere (4-13+10-32mm).

Ik kwam bij toeval ergens wat grappigs tegen...

Kent iemand het merk "ETC tools"?

Bijvoorbeeld:
N02650.gif


Dit voor €65.
 
Terug
Bovenaan Onderaan