Drachten e.o. deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hung hung hung! Ja ik ook. :P Beetje jammer dat mijn motor zo triest klinkt en niet snel de toeren in gaat. :+

Kerel rende de weg op waar je 30-50 mocht, denk dat wij 60 ofzo reden. Gaat met wapperende arm voor mijn motor staan. :')

ik was niet mee, dus ik weet niet of er een bord met 30 was.
ik baseer mijn bericht op deze reactie.

wel jammer dat ik er niet bij was , maar ik had wat anders leuks vandaag.
 
Hoe vonden jullie de groepsgrootte? Volgens mij was het achterin lastig volgen als er eenmaal auto's werden ingehaald en vele bochten achter elkaar kwamen.

Ervaringen?
 
Ik heb met een autoclub ook vaker tochten gereden. Ook als voorrijder...

Als voorrijders kan je niet voluit blijven rijden. Bij inhalen, rotondes of afslagen moet je altijd kijken of je de groep kunt laten volgen. Als dat niet lukt moet je even inhouden. Dat gebeurde gister niet altijd. Ik reed vrij veel voorin en kon goed aanhaken maar heb ook achterin gereden en dan moet je flink doorhalen om bij te blijven.

Tip voor de langzamere rijders is om de volgende keer direct achter de voorrijder te rijden zodat de groep bij elkaar blijft. De snellere rijders zullen zich achteraan prima vermaken ;)

Voor de rest prima gereden!
 
Laatst bewerkt:
Opzich wel een idee, maar ik (als toch een van de langzamere rijders (beginner O-) )) heb dan het gevoel dat de rijders achter me aan mij gaan irriteren. Zoals jullie misschien gisteren hebben gemerkt is bochten maken nog niet een van mijn sterke punten, en neem ik die ook rustig. Mede daardoor kan er wat afstand komen tussen mij en mijn voorrijder.
Op rechte stukken durf ik wel gas te geven en daardoor kom ik dan wel bij. Maar was de tweede helft (na mijn 'vlieg' momentje) ook wat rustiger in.
 
Ja, dus gewoon gepaste snelheid de bocht in, en dan het gas steeds verder opendraaien en open blijven draaien. Zodoende heb je de meeste snelheid als je uit de bocht komt.

Niet halverwege de bocht dichtdraaien of stoppen met opendraaien.
 
Laatst bewerkt:
En niet te hard open draaien want dan wil je achterwiel je voorbij... (Spreek uit ervaring)
Een kneedown is het gevolg van een mooie strakke bocht. Niet een doel!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb genoeg filmpjes gezien van mensen die er met een knee-down of bijna knee-down vanaf gingen. Die knee-down kan je beter bewaren voor het circuit waar de omstandigheden gecontroleert zijn.
 
Madstorm, kijk anders eens de film "Twist of the wrist".
Er zijn op het inet ook wel wat vertaalde samenvattingen te lezen van Keith Code zijn schrijfsels... best interessant om te lezen en je techniek aan te passen... ik heb geen racer... maar rij toch met de Vmax redelijk door (kreng staat bekend als een stoplichtsprinter en alleen maar rechtdoor te willen, maar met gevoel en doorzettingsvermogen gaat bochtenwerk op de vmax ook best goed)...

heb thuis die samenvatting wel ergens op mn servertje... eens opzoeken
 
Heb hem ook nog in mijn mail zitten... 36 pagina's leesvoer! Kan beter de film even aanschouwen dan heb je er ook een beeld bij.
Dat pdfje wat ik thuis ergens moet hebben is dacht is zo'n 60pagina's ... gebaseerd werken, Twist of the wrist I & II ,... en nog een publicatie, maar geen idee welke zo... maar eens een keertje weer opzoeken :)
 
Ik kon jullie gister niet eens bijhouden ^^ Jullie reden overal boven de max snelheid en had geen zin in boetes dus ben afgehaakt ;) Volgende keer maar ff wat rustiger rijden denk?
 
Wodian, wij hebben nog gewacht en terruggereden bij akkrum en gorredijk. Daarna zijn we er vanuit gegaan dat je op je eigen tempo een leuke route hebt gedaan.

Binnenkort wou ik de route doen langs de dijk bij stavoren en hindelopen, me vriendin gaat dan ook mee dus dan zal het tempo iets lager liggen. Dan pak ik denk ik ook mijn KTM690 mee.
 
Wodian, wij hebben nog gewacht en terruggereden bij akkrum en gorredijk. Daarna zijn we er vanuit gegaan dat je op je eigen tempo een leuke route hebt gedaan.

Binnenkort wou ik de route doen langs de dijk bij stavoren en hindelopen, me vriendin gaat dan ook mee dus dan zal het tempo iets lager liggen. Dan pak ik denk ik ook mijn KTM690 mee.
Kun je idd leuke ritjes makes... ik ben samen met een maatje ook even richting balk, stavoren, hindelopen en al die plekjes gereden... leuke weggetjes...
 
Kun je idd leuke ritjes makes... ik ben samen met een maatje ook even richting balk, stavoren, hindelopen en al die plekjes gereden... leuke weggetjes...

Ja leuke weg, alleen vaak erg druk met fietsers en slome autorijders
 
Ik kon jullie gister niet eens bijhouden ^^ Jullie reden overal boven de max snelheid en had geen zin in boetes dus ben afgehaakt ;) Volgende keer maar ff wat rustiger rijden denk?

Ja sorry ik rij altijd te hard... en al 3 jaar boetevrij! ;)
Blijft ook lastig met iemand achterop en de rest niet dan moet je hard werken.
 
Als ik me hier als Dr8ster ook even mee mag bemoeien (niet verkeerd bedoeld hoor), ik vind dat als je als groep rijdt, je ook als groep moet blijven rijden.

Wij doen altijd 'wacht op degene die achter je rijdt' dat wil zeggen, je kunt zo hard je wilt, maar op de plek waar een splitsing/kruising etc is wacht je op je achterligger. Op deze manier raak je nooit iemand kwijt ;). Als het te lang duurt rijd je terug en zie je wat er aan de hand is. datzelfde geldt voor iedereen die ervoor rijdt ;) want die moesten ook op hun achterligger letten :P

just my two cents ;)
 
:W mogguh...
Ja sorry ik rij altijd te hard... en al 3 jaar boetevrij! ;)
Blijft ook lastig met iemand achterop en de rest niet dan moet je hard werken.

Hoe doe je dat boetevrij... het is inmiddels al zo erg dat ik standaard de navi aan heb staan, puur voor de flitskast indicatie :P

Op zich hoeft iemand achterop niet lastig te zijn... het rijdt idd anders... maar als die persoon maar blijft zitten waar die zit... oftewel niet mee of tegen gaat hangen, maar gewoon stokstijf blijven zitten... dan heb je alle controle zelf in de hand...

Als ik me hier als Dr8ster ook even mee mag bemoeien (niet verkeerd bedoeld hoor), ik vind dat als je als groep rijdt, je ook als groep moet blijven rijden.

Wij doen altijd 'wacht op degene die achter je rijdt' dat wil zeggen, je kunt zo hard je wilt, maar op de plek waar een splitsing/kruising etc is wacht je op je achterligger. Op deze manier raak je nooit iemand kwijt ;). Als het te lang duurt rijd je terug en zie je wat er aan de hand is. datzelfde geldt voor iedereen die ervoor rijdt ;) want die moesten ook op hun achterligger letten :P

just my two cents ;)

Ben ik op zich wel met je eens... hebben het in het verleden al wel eens meegemaakt dat er ineens iemand miste... de ene keer stond die met pech... en een andere keer lag er iemand in de berm... je weet nooit wat er aan de hand is... of men het wel of niet bij kan houden of dat het komt doordat er iets aan de hand is.
 
Tja boetevrij blijven is gewoon goed je ogen open houden. Tot nu toe heb ik elke keer geluk...
Wat betreft die regels van samen rijden. Ik ben het er mee eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan