Drz400 valt uit bij snel volgas

Xt power

Rookie
10 mrt 2019
14
2
Maastricht
Goedemorgen,

Ik heb een Suzuki DRZ400 staan waar ik een vakantie mee gepland had. De motor reed uitstekend tot hij tijdens een ritje opeens wegviel. Leek wat op verzuipen. Al spelend met het gas kon ik thuiskomen en zodra ik de koppeling ingreep viel hij uit.

Heb de caburateur losgehaald en schoongemaakt. Deze was niet erg vies en alles zag er goed uit. Vervolgens de bougie gecheckt en deze was mooi bruin en vonkte goed. Had nog een irridium liggen dus die erin gedaan. Met de irridium start de motor en loopt ie redelijk. Als ik de normale er weer in doe start ie niet ondanks de goede vonk.

Nu is het probleem dat de motor uitvalt als ik vanuit geen gas ineens snel vol gas geef. Ik kom er niet uit. De afstelling van de caburateur was goed en hij start en loopt nu ook goed. (op snel volgas na)

Kleppen staan goed
Kan geen valse lucht vinden
Bougie nieuw
Caburateur en luchtfilter helemaal schoon

Zou dit ook aan bv de bobine of bougie kunnen liggen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Zit een acceleratiepomp op. Hiervan de rubbers vervangen en hij werkt goed.
Vlotter is ook in goede staat en geen lekkage oid. Vlotter sluit ook goed af.

Alle sproeiers zijn losgehaald en waren netjes en schoon. Voor de zekerheid wel schoongemaakt en doorgeblazen.

Caburateur inmiddels een aantal keren losgehaald en gecontroleerd met behulp van de diagram van de caburateur. Deze is echt in uitstekende staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan