Dubbel D sluiting -> snelsluiting omzetten?

ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het NIET kan wennen.
elke sluiting werkt wel wat anders als de andere.
ga er rustig voor zitten en oefen uiteraard zonder handschoenen.

laat iemand even helpen je vingers te (be)geleiden , het is inderdaad met 1 hand goed te doen, zowel vast als los.
 
je moet toch sowieso je 2 handen gebruiken om de band door de metalen ringen te steken ?

Heb geprobeerd aan en uit te doen terwijl de band al door 1 ring is, maar dat gaat bijna niet om aan of uit te doen, je moet alles losmaken, had gehoopt niet wat tijd mee te winnen
 
Met wat oefening is het (zelfs) met 1 hand goed te doen.
Ik ben begonnen met een helm met snelsluiting en dacht er hetzelfde over als jij. Daarna een dubbel d sluiting helm en sindsdien wil ik niet meer terug naar een snelsluiter.
 
Ik ben van een DD (Arai) naar een snelsluiting (Shoei) gegaan. En die sluiting is het enig nadeel van die helm. Maar Arai heeft geen systeemhelmen met ingebouwd zonnevizier en dat wilde ik graag.
 
Met wat oefening is het (zelfs) met 1 hand goed te doen.
Ik ben begonnen met een helm met snelsluiting en dacht er hetzelfde over als jij. Daarna een dubbel d sluiting helm en sindsdien wil ik niet meer terug naar een snelsluiter.
interessant

hier een demo zonder de bandjes los te doen, aandoen en uitdoen



als ik zie hoe snel dat gaat durf ik wedden dat hij een maat te groot draagt, minstens!
 
hmm mijn GT air heeft juist een snelsluiting (terwijl ik eigenlijk liever D sluiting heb, maar die was er toen meer :-( )
Helaas is ruilen geen optie meer (intercom zit er volledig ingebouwd en de snelsluiter went ;-)
 
interessant

hier een demo zonder de bandjes los te doen, aandoen en uitdoen



als ik zie hoe snel dat gaat durf ik wedden dat hij een maat te groot draagt, minstens!
Dat filmpje heb ik ook bekeken toen ik een helm met dd sluiting kocht, en die manier gebruik ik nu ook, en het gaat echt zo snel, en mn helm is zeker niet te groot. Eea zal wel afhangen van de vorm van je helm en je hoofd.
 
Ach ja, bandje helemaal uit en weer in de dubbel-D sluiting is ook nog geen seconde werk.
En misschien nog wel sneller dan je centenbak en neus langs het bandje wurmen, als je riempje in de dubbel D laat
 
Laatst bewerkt:
Dat filmpje heb ik ook bekeken toen ik een helm met dd sluiting kocht, en die manier gebruik ik nu ook, en het gaat echt zo snel, en mn helm is zeker niet te groot. Eea zal wel afhangen van de vorm van je helm en je hoofd.

de padding in de GT-Air is alvast zodanig dik op die bepaalde plek waar je eigenlijke hoofd het breedste is, en het is juist daar dat die straps eigenlijk moeten vastgenomen wordne om de boel naar beneden te trekken...en dat gaat niet zoals in het filmpje omdat die straps nog steeds verbonden zijn.

Moesten ze zodanig lang zijn zou dat wel lukken en hoef ik inderdaad maar aan te spannen.
Maar helaas.

Of ik moest een Large nemen dan kon ik met minimale kracht de helm toch nog aandoen ondanks de te korte straps.

Dusja, misschien heb jij net de combinatie van een heel smal/ovaal hoofd + dunne padding of brede helm en daar misschien nog es bovenop lange straps zelfs al die door de ring gaat.

Ik ga nog es proberen zoals op het filmpje, door de padding langs de zijkant opzij te drukken met de duimen en zo mijn hoofd erdoor te trekken.
Maar ik vrees dat die te korte straps nog steeds in de weg staan, ze staan letterlijk aan de ingang waar je hoofd door moet én ze zijn te kort om naar voor of naar achter te duwen...maar zal dat es proberen als laaste optie... :/
 
Ach ja, bandje helemaal uit en weer in de dubbel-D sluiting is ook nog geen seconde werk.
En misschien nog wel sneller dan je centenbak en neus langs het bandje wurmen, als je riempje in de dubbel D laat
das allemaal waar.

En met die micro ratchet systemen heb je dat allemaal niet :)
 
Ik heb een Shoei GT-Air en die heeft wel degelijk een snelsluiting. En begrijp daarom de vraagstelling van dit topic niet. Ik heb de vraag wel daar gesteld waar hij thuis hoort: Bij de fabrikant. Of men het kon wijzigen naar een dubbel D sluiting (andersom dus). Ja dat kan, dan mag de helm naar Frankrijk en ben je hem een paar weken kwijt. En je mag een kleine E 100,- aftikken.

Volgende keer dus gewoon weer een Arai met service in Nederland :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Shoei GT-Air en die heeft wel degelijk een snelsluiting. En begrijp daarom de vraagstelling van dit topic niet. Ik heb de vraag wel daar gesteld waar de vraag thuis hoort: Bij de fabrikant. Of men het kon wijzigen naar een dubbel D sluiting (andersom dus). Ja dat kan, dan mag de helm naar Frankrijk en ben je hem een paar weken kwijt. En je mag een kleine E 100,- aftikken.

Volgende keer dus gewoon weer een Arai met service in Nederland :Y
ik begrijp niet dat je het niet begrijpt :)

ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik het gekocht had in de UK?
Helmetcity.co.uk, daar verkopen ze nu eenmaal GT-Airs met double D ringen, en niets anders.

bij RAD | Topmerken Bodemprijzen verkopen ze GT-Airs met snelsluitingen.

De ene markt is de andere niet, het is nu eenmaal wat het is.

Maar dat doet er niet toe, mijn vraag is of je kan wisselen, die is ondertussen beantwoord, het kan (bij RAD)
Zoals je zegt, sturen zij dit naar de fabrikant en kost dit 100-110 euro.
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp niet dat je het niet begrijpt :)

ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik het gekocht had in de UK?
Helmetcity.co.uk, daar verkopen ze nu eenmaal GT-Airs met double D ringen, en niets anders.

bij RAD | Topmerken Bodemprijzen verkopen ze GT-Airs met snelsluitingen.

De ene markt is de andere niet, het is nu eenmaal wat het is.

Maar dat doet er niet toe, mijn vraag is of je kan wisselen, die is ondertussen beantwoord, het kan (bij RAD)
Zoals je zegt, sturen zij dit naar de fabrikant en kost dit 100-110 euro.

Inderdaad meteen een linkje naar het specifieke product, voorkomt een hoop misverstanden in het algemeen. Je mag mijn Shoei GT Air met snelsluiting ook wel overnemen :)
 
ik begrijp niet dat je het niet begrijpt :)

ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik het gekocht had in de UK?
Helmetcity.co.uk, daar verkopen ze nu eenmaal GT-Airs met double D ringen, en niets anders.

bij RAD | Topmerken Bodemprijzen verkopen ze GT-Airs met snelsluitingen.

De ene markt is de andere niet, het is nu eenmaal wat het is.

Maar dat doet er niet toe, mijn vraag is of je kan wisselen, die is ondertussen beantwoord, het kan (bij RAD)
Zoals je zegt, sturen zij dit naar de fabrikant en kost dit 100-110 euro.

Kleine toevoeging: hoeft niet persé via Rad. Dit kan via elke Shoei dealer.
 
Inderdaad meteen een linkje naar het specifieke product, voorkomt een hoop misverstanden in het algemeen. Je mag mijn Shoei GT Air met snelsluiting ook wel overnemen :)
is het de Wanderer TC-1?

Daarom mijn specifieke keuze van shop, omdat enkel die shop die kleurencombinatie had...

Zoja, PM me maar :) dan regelen we dat direct of ik wil zelfs nog naar je toe rijden :)
 
is het de Wanderer TC-1?

Daarom mijn specifieke keuze van shop, omdat enkel die shop die kleurencombinatie had...

Zoja, PM me maar :) dan regelen we dat direct of ik wil zelfs nog naar je toe rijden :)

Ja, het is een Wanderer TC-1. Maar die wordt in 4 verschillende kleurencombinaties geleverd. Dus dan is het handig als je aangeeft welke kleurencombi je voorkeur heeft. En of die combi een must is.

Edit: TC1 is blijkbaar de zwarte met rode rand: Als dat een must is, dan moet ik je teleurstellen. Ik heb de mooiere: De zwarte met de witte rand :)
 
Laatst bewerkt:
Dubbel D sluiting bij losmaken gewoon niet helemaal uit de sluiting halen, maar tot de drukknop.

Bij mij is de band dan lang genoeg om hem over mijn hoofd te krijgen.
Bij het opzetten van de helm, hoef je alleen maar het bandje strak te trekken.

Zo hoef je dus niet elke keer met de sluiting te pielen.
 
Vindt het ook wel een interessante vraag.
Helm van mijn zoon heeft ook dubbel D,hij kan er zelf niet goed mee overweg.Op www vindt je makkelijk helmsluitingen,dus de suggestie is dat het eenvoudig om te wisselen is.
Had voor hem andere sluiting willen bestellen,maar beter van niet dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan