Dubbele bekeuring door rood rijden

Oh!

kloon
14 jan 2009
2.648
1
Hey mede-motorrijders, ik heb een aantal vragen.

Ik ben een uur geleden staande gehouden door een agent in een volkswagen polo (kenteken: 68-GDV-4 - weet iedereen dat ook weer, onopvallende surveillance auto in de provincie utrecht) wegens 'dubbel door rood rijden'.

Nu is het zo dat ik in beide gevallen door oranje reed. De eerste keer reed ik open baan, en gaf ik wat gas bij (+- 15 km te hard) om door oranje te rijden. De tweede, kan ik geloven. Ik twijfelde te remmen, maar hij zat vlak achter me, ik neem aan om me te seinen dat ik aan de kant moest, dus ik remde niet en reed door rood. Ik gaf dit in ons gesprek ook aan, maar hij was bezig met schrijven en wenstte niet gestoord te worden.

Nu heb ik de volgende feiten:

1) Ik ben 1 keer door LICHT rood (ik zag het als oranje toen ik omhoog keek, was wel al 2 seconden oranje) gereden.
2) Hij heeft op een van de bonnen de locatie fout, er staat 'De kopeling' in plaats van 'De koppeling'. (Zo heet het stuk waar ik door rood reed).
3) Hij heeft de tijden fout ingevuld, op de ene bon staat 17:47 en op de ander 17:49, terwijl de stoplichten 200 meter (= 15 seconden hooguit) van elkaar af liggen.

Toen hij me staande hield vertelde hij me het volgende: Je krijgt 2 bekeuringen voor het door rood rijden, tevens krijg je een bekeuring voor je snelheid, ik heb geen meting kunnen doen, dus de officier bepaalt de hoogte. (is de officier helderziend?)

Ik ben het totaal niet eens met de bekeuring(en). Één bekeuring voor door rood kan ik nog begrijpen, aangezien ik 2 keer bewust door oranje reed. (Oranje betekend: stoppen als je stoppen kunt, ik had 1 keer prima kunnen stoppen, maar besloot dit niet te doen) - Om over die nog op te maken bekeuring van snelheid maar niet te spreken... Wat een onzin.

Wat kan ik nu doen? Ik heb hier 2 bekeuringen liggen, althans: Aankondigingen van beschikking voor het door rood rijden.

Ik kan natuurlijk in beroep gaan, maar wat zijn mijn mogelijkheden? Zijn woord tegen het mijne, volgens mij sta je als motorrijder (vooroordelen) dan al zwak.

Note: Ik heb geen verklaring afgelegd aangezien ik te boos was, ik was bang dat ik iets naars zou gaan zeggen en dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hulp is van harte welkom! Waarschijnlijk 300 euro, en misschien nog meer aan boete's... in 1 minuut, nieuw record?

Overige vragen:
Wie is de officier van justitie in het arrondissement van Utrecht? Waar moet ik mijn brief aan richten? Tnx!
 
Laatst bewerkt:
2) Hij heeft op een van de bonnen de locatie fout, er staat 'De kopeling' in plaats van 'De koppeling'. (Zo heet het stuk waar ik door rood reed).
3) Hij heeft de tijden fout ingevuld, op de ene bon staat 17:47 en op de ander 17:49, terwijl de stoplichten 200 meter (= 15 seconden hooguit) van elkaar af liggen.

:')

Accepteer gewoon dat je door rood reed.
Enkel de bekeuring voor de snelheid klopt van geen kant, denk ook niet dat je die zal krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even rustig wachten hoe het "binnenkomt". Het lijkt me dat als oom agent geen snelheid heeft kunnen meten, de OvJ er niets bij gaat verzinnen. Daarnaast zou je inderdaad aan kunnen voeren dat je over die 200 meter geen 2 minuten gedaan hebt en dat het dus onmogelijk is allebei de keren door rood te rijden en nog te snel te rijden ook.

Off the record, gas bijgeven om oranje te halen mag eigenlijk ook niet, als je redelijkerwijs nog kan remmen dan moet je remmen. Mócht er onverhoopt nog een bekeuring voor de snelheid aankomen, kan je aanvoeren dat je wel door oranje moest rijden omdat je vanwege je snelheid niet meer kon stoppen. Althans, zoiets dan, pin me er niet op vast.

Ik denk dat je 1 vd 3 bezwaren kan winnen en de andere 2 niet. Hou ons op de hoogte!

Karl
 
1x door rood rijden staat 130 voor volgens mij. Misschien krijg je korting als je het 2x achter elkaar doet en nog niet door heb dat er politie achter je aan zit.
 
LICHT rood, is dat een beetje met een grijze tint ofzo?

waar ik vandaan kom zitten er maar 3 kleurtjes op
 
Laatst bewerkt:
Dat over de foutieve straat kan ik je vertellen dat hij dat waarschijnlijk achterop de bon zal veranderen. (Dat kan een diender namerlijk abusievelijk doen).

De snelheid zal je niet krijgen denk ik ;) Op welke feiten zal een officier dat bepalen? Net zoals je al zegt hij is niet helderziend oid :).

De tijden tsjah.. als de verkeerslichten 15 sec. bij mekaar vandaan staan klopt het tijdstip van overtreding niet. Misschien dat hij dat eveneens veranderd achterop de bon.
 
Dat over de foutieve straat kan ik je vertellen dat hij dat waarschijnlijk achterop de bon zal veranderen. (Dat kan een diender namerlijk abusievelijk doen).

De snelheid zal je niet krijgen denk ik ;) Op welke feiten zal een officier dat bepalen? Net zoals je al zegt hij is niet helderziend oid :).

De tijden tsjah.. als de verkeerslichten 15 sec. bij mekaar vandaan staan klopt het tijdstip van overtreding niet. Misschien dat hij dat eveneens veranderd achterop de bon.
Maar een bon waarop de straat/ het kruispunt FOUT staat is dus niet geldig?

1x door rood rijden staat 130 voor volgens mij. Misschien krijg je korting als je het 2x achter elkaar doet en nog niet door heb dat er politie achter je aan zit.
2x 150 hier...
Ben een student...
 
Laatst bewerkt:
1x door rood rijden staat 130 voor volgens mij. Misschien krijg je korting als je het 2x achter elkaar doet en nog niet door heb dat er politie achter je aan zit.

Sinds vorig jaar april is dat €150,-.

@TS: Zat de surveillant alleen in een onopvallende auto? Was het niet zijn prive-auto?

Blijft wel lullig. Misschien had ie zijn dag niet. Komt niet vaak voor dat je 2 bekeuringen (en niet van die malse!) krijgt voor 1 soort vergrijp. Compensatiegedrag?
 
1) Ik ben 1 keer door LICHT rood (ik zag het als oranje toen ik omhoog keek, was wel al 2 seconden oranje) gereden.
licht rood, hoe verzin je het _O-

2) Hij heeft op een van de bonnen de locatie fout, er staat 'De kopeling' in plaats van 'De koppeling'. (Zo heet het stuk waar ik door rood reed).
Maakt niet uit, spelfoutje kan gebeuren. Kom je er niet mee onderuit.

3) Hij heeft de tijden fout ingevuld, op de ene bon staat 17:47 en op de ander 17:49, terwijl de stoplichten 200 meter (= 15 seconden hooguit) van elkaar af liggen.
Zal ook weinig uitmaken.

tevens krijg je een bekeuring voor je snelheid, ik heb geen meting kunnen doen, dus de officier bepaalt de hoogte. (is de officier helderziend?)
Dit is dan wel weer vaagjes...
 
die tijd en spelfouten tellen niet... zeker niet als het een letter vergeten is of 2 minuten verschil.
als je daarmee bezwaar aantekend dan lachen ze je keihard uit,denken ze "heb je weer zo'n stumper".

ik zou het er gewoon op gooien dat de je de eerste keer door oranje reed en de tweede keer geen noodstop wou maken ivm verkeer achter je en gas hebt gegeven en dus door rood bent gereden...

vind het belachelijk dat je twee bekeuringen krijgt voor door rood rijden binnen hele korte tijd :X

targets halen he...
 
Tnx voor de vele (sommige sarcastische) reacties.

De tijd en locatie gaat dus niet werken: helaas.
Over licht rood: Nooit het gevoel gehad 'shit, dat had weleens rood kunnen zijn' - maar je weet het niet zeker? Dat bedoel ik. Ik reed laat door oranje, maarja had nog een vaart, dus kon prima.

@ Auto, was een onopvallende auto, maar had wel van die stop politie dingen voor bij dat zonnelichtbeschermklepje voor de bijrijder en achter zo'n ding dat omhoog klapt.
SNC00180.jpg


Ik heb het gevoel dat de beste man gewoon niet in een goede bui was. Nu ik er zo over terug denk was hij wel ERG overdreven. Beetje artikel 5 in de mond nemen enzo, 'ja als dit zo door gaat dan dit en dat, en hier zijn al velen aangereden blablabla'. En komop, 3 bekeuringen voor 3 feiten terwijl ik al zeker weet dat 1 niet meetbaar was en 1 volgens mij niet juist was (of ik moet kleurenblind + gedesoriënteerd zijn).

Ik zal wel mijn beklag doen als ik de acceptgiro's thuisgestuurd krijg, daar achterop staat toch hoe of wat?

Trouwens, het mooiste was nog het volgende: hij vond dat ik te snel optrok _O-
(Ik haalde hem voor een eerder stoplicht in en ging vooraan staan)
 
Laatst bewerkt:
ben laatst ook door rood gekachelt |( laatste nippertje rood licht en durfde niet meer te remmen (was net 2 km onderweg banden nog ijskoud) ...en net bij dat stoplicht moet er natuurlijk weer een flitspaal staan B| ook geen verkeer te zien was 11 uur savonds ofzo...
 
Belachelijk? Tja, totdat je een keer op een scherp afgesteld kruispunt je gas opentrekt als je groen heb, en dr komt nog ff iemand aanscheuren die zijn verkeerslichten negeert.
 
die tijd en spelfouten tellen niet... zeker niet als het een letter vergeten is of 2 minuten verschil.
als je daarmee bezwaar aantekend dan lachen ze je keihard uit,denken ze "heb je weer zo'n stumper".

ik zou het er gewoon op gooien dat de je de eerste keer door oranje reed en de tweede keer geen noodstop wou maken ivm verkeer achter je en gas hebt gegeven en dus door rood bent gereden...

vind het belachelijk dat je twee bekeuringen krijgt voor door rood rijden binnen hele korte tijd :X

targets halen he...






tja targets...het lijkt wel een groot offensief ,
ff de kas nog halverwege 2009 vol te krijgen voor de crisis toeslaat ,
en niemand meer hoeft of kan rijden ,
en het grote geld niet meer binnenstroomt vanuit leeuwarden :(

offtopic

9km overschrijding snelheid en exact 7 dagen later binnen :} :+
7km overschrijding snelheid en na 10 dagen binnen

ze zijn echt bezig :/
 
Laatst bewerkt:
Elk feit staat op zichzelf, dus twee keer door rood is twee bekeuringen. Heb je daarbij te hard gereden, dan wordt dat automatisch nummer drie. :]
 
Hey mede-motorrijders, ik heb een aantal vragen.

Ik ben een uur geleden staande gehouden door een agent in een volkswagen polo (kenteken: 68-GDV-4 - weet iedereen dat ook weer, onopvallende surveillance auto in de provincie utrecht) wegens 'dubbel door rood rijden'.

Nu is het zo dat ik in beide gevallen door oranje reed. De eerste keer reed ik open baan, en gaf ik wat gas bij (+- 15 km te hard) om door oranje te rijden. De tweede, kan ik geloven. Ik twijfelde te remmen, maar hij zat vlak achter me, ik neem aan om me te seinen dat ik aan de kant moest, dus ik remde niet en reed door rood. Ik gaf dit in ons gesprek ook aan, maar hij was bezig met schrijven en wenstte niet gestoord te worden.

Nu heb ik de volgende feiten:

1) Ik ben 1 keer door LICHT rood (ik zag het als oranje toen ik omhoog keek, was wel al 2 seconden oranje) gereden.
2) Hij heeft op een van de bonnen de locatie fout, er staat 'De kopeling' in plaats van 'De koppeling'. (Zo heet het stuk waar ik door rood reed).
3) Hij heeft de tijden fout ingevuld, op de ene bon staat 17:47 en op de ander 17:49, terwijl de stoplichten 200 meter (= 15 seconden hooguit) van elkaar af liggen.

Toen hij me staande hield vertelde hij me het volgende: Je krijgt 2 bekeuringen voor het door rood rijden, tevens krijg je een bekeuring voor je snelheid, ik heb geen meting kunnen doen, dus de officier bepaalt de hoogte. (is de officier helderziend?)

Ik ben het totaal niet eens met de bekeuring(en). Één bekeuring voor door rood kan ik nog begrijpen, aangezien ik 2 keer bewust door oranje reed. (Oranje betekend: stoppen als je stoppen kunt, ik had 1 keer prima kunnen stoppen, maar besloot dit niet te doen) - Om over die nog op te maken bekeuring van snelheid maar niet te spreken... Wat een onzin.

Wat kan ik nu doen? Ik heb hier 2 bekeuringen liggen, althans: Aankondigingen van beschikking voor het door rood rijden.

Ik kan natuurlijk in beroep gaan, maar wat zijn mijn mogelijkheden? Zijn woord tegen het mijne, volgens mij sta je als motorrijder (vooroordelen) dan al zwak.

Note: Ik heb geen verklaring afgelegd aangezien ik te boos was, ik was bang dat ik iets naars zou gaan zeggen en dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hulp is van harte welkom! Waarschijnlijk 300 euro, en misschien nog meer aan boete's... in 1 minuut, nieuw record?

Overige vragen:
Wie is de officier van justitie in het arrondissement van Utrecht? Waar moet ik mijn brief aan richten? Tnx!

In het begin zeg je dat je 1x door oranje en 1x door rood reed, en later dat je 2x door oranje reed, wat is het nou :?

En ergens anders zeg je dat je door licht rood reed _O- _O- Ik volg je verhaal niet meer in elk geval :z
 
Laatst bewerkt:
Je hield je dus niet aan de regels en kreeg een bekeuring? Ah gossie! Risico van het vak! De snelheid is discutabel maar het zal me benieuwen of je die daadwerkelijk thuis krijgt...
 
Belachelijk? Tja, totdat je een keer op een scherp afgesteld kruispunt je gas opentrekt als je groen heb, en dr komt nog ff iemand aanscheuren die zijn verkeerslichten negeert.
Oranje = moet nog rood worden = 4 seconde later groen voor overige verkeer (is laatst nog gezeik over geweest dat de stoplichten hier te langzaam zijn, daarom weet ik het) = 4 seconde 80 km/u = 88,88 meter
kruispunt = 10 tot max 15 meter lang = 0,675 seconde max

Elk feit staat op zichzelf, dus twee keer door rood is twee bekeuringen. Heb je daarbij te hard gereden, dan wordt dat automatisch nummer drie. :]
Bij wegmisbruikers krijg je altijd korting... :')

In het begin zeg je dat je 1x door oranje en 1x door rood reed, en later dat je 2x door oranje reed, wat is het nou :?

En ergens anders zeg je dat je door licht rood reed _O- _O- Ik volg je verhaal niet meer in elk geval :z
Agent zegt rood, ik zeg oranje, aangezien ik LAAT door oranje reed noem ik het licht rood, en ik geef aan dat ik akkoord ga met het feit dat hij me voor rood bekeurd, het had best rood kunnen zijn, ik was te druk bezig met spiegelen om niet voor mn flikker te worden gereden.

Maar NVM, wacht de bekeuringen wel af. Ga zo even een kijkje in mijn wetbundel nemen, er staat met iets bij over het feit dat je 2x op dezelfde weg bekeurd wordt voor je snelheid - mag niet, geldt zoiets ook niet voor rood licht? (voor als mijn 'maar het was oranje' argument niet werkt...)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan