Even nieuw postje begonnen voor het overzicht:
Eerste dag (gisteren) begonnen met het verwijderen van de rechterzijpanelen van de vodkat-nc. Dit waren de panelen die beschadigd waren.
Verder ook het stuurgewichtje aan de rechterkant vervangen (door die van de racer) en het lange stukje zwart plastiek verwijderd dat tussen de kuipdelen en het frame zit aan de rechterkant (was ook gekraakt). Ook gemerkt dat er remolie lekt bij het drukken op de remhendel. Dit had 'k gemerkt bij het testen van de remhendel nadat ik de voetsteuntjes had gewisseld van bike (die van de vodkat-nc waren geschaafd).
Vandaag dan het leren riempje op de vodkat buddy gedaan want die was eraf gehaald gezien er geen voetsteuntjes voor de passagier meer waren na het plaatsen van een andere uitlaat.
Heb dus ook de voetsteuntjes van de racer op de vodkat gezet en gemerkt dat de originele demper een extra bevestigingspunt heeft dat aan de voetsteunen vasthangt.
Met andere woorden, heb nu een originele demper op de racer, met een los bevestigingspunt want er zitten geen stepjes meer op.
Op de vodkat zit nu een race uitlaat, met stepjes (en leren riempje om je vast te houden dus).
Zal de bedoeling zijn om de uitlaten later ook te wisselen, moet echter nog uitdokteren hoe (en hoeveel het zal kosten) om beide fietsen correct af te stellen voor hun respectievelijke uitlaten.
Verder is ook de metalen constructie/beugel aan de voorkant (waar de spiegels op gemonteerd zijn) verwijderd uit de vodkat omdat die geplooid is door m'n valpartij .. en daar komt meteen m'n eerste vraag:
Op de race-kuipen van Tyga zitten geen gaten voor de spiegels (duh) .. maar hoe monteer je dan de metalen constructie? Een soort clips?
Alvast bedankt voor de gouden tip.
O ja; dit zou 'm uiteindelijk moeten worden, de RC30 van Joey Dunlop waarmee hij in 1988 met een 'gewone' RC30 met race-kit de Isle of Man TT won:
[afbeelding]
edit: o ja; sorry voor het gebrek aan foto's, die komen nog
Vandaag .... .... ...... Duusssss, enkel nog de remhendels wisselen en de Vodkat is weer helemaal rijklaar!
.... .... ... Streetfighter look is trouwens ook magnifiek bij deze brommert zeg ... strax es foto maken al hebben jullie 't vast wel al allemaal gezien
Woehoew!
Jason kwam vandaag heel wat leuke spulletjes helemaal aan huis brengen, top-service
Lichtgewicht beugel!
De gewone van de vodkat is wat omgebogen, hoef ze nu niet meer recht te buigen, kan ze houden als reserve want heb nu deze lichtgewicht steun.
[afbeelding]
Racing stepjes!
Ga deze alvast zeker als laatste installeren, twijfel nog wat of ik ze er in het begin wel ga opzetten omdat ze zooo mooi zijn en als ik dan val op circuit dan zijn die mooie dingen kapot...
[afbeelding]
Crash Protector!
In de hoop m'n kuipen, blokje en bovengenoemde stepjes zoveel mogelijk te beschermen ... Van het type dat je niet op je kuipwerk zet maar deze gaat los door het frame...
[afbeelding]
Remmenset
Volledige remmenset (hendel, potje voor vloeistof, bimota leidingen, van een ducati afkomstige Brembo remklauwen met SRS remblokjes .. retegeil
Gezien m'n remhendel van de vodkat ook geschaafd is .. is dat probleem ook weer van de baan. Bovendien is de remhendel aanpasbaar aan de lengte van je vingers .. lekker.
[afbeelding]
Weet weer wat gedaan ...
En nog een vraagje erbij ... heeft iemand 'n idee waar je stickers kan kopen. Ik heb het dan niet over de logo'tjes e.d. maar de rode, donkerblauwe en lichtblauwe vlakken op de NC30 zijn hoofdzakelijk stickers .. geen verf.
Dit is een stuk goedkoper en zou ik ook willen doen voor m'n racer .. maar waar kan ik dit soort stickers vinden?
Maar een standaard NC30 remhendel kan je ook afstellen aan de lengte van je vingers hoor
Ga je ook nog motorisch het één en ander aanpakken, of laat je hem standaard?
Blijft standaard, mogelijks wissel ik nog de demperts maar voor blijft ie vooralsnog standaard .. al weet je nooit wat de toekomst brengt natuurlijk ^^
Gisteren moest ik maar 2uurtjes les geven (in de ochtend) dus de hele middag heb 'k ongestoord kunnen klussen!
...
Aan de achterkant zag ik ook dit geinige dingetje. Dacht eerst dat het dient om m'n vluchtgegevens bij te houden (zwarte doosje, black box, ... gettit?) ... daarna dacht ik dat het misschien 'n relais of zo iets was om m'n richtingaanwijzers te doen knipperen maar toen ik het had losgekoppeld bleek de motor niet meer te draaien ... toch maar weer aangeschakeld. Iemand 'n idee wat 't is? De batterij?
[afbeelding]
Aangezien de knippers, koplampen en ook de toeter (de toeter van de Vodkat was al kapot van voor het ongeval dus heb ook de toeter van de Sander op die van Vodkat gezet) kon ook het besturingsapparaatje op het stuur weg. Ziet er nu wel wat goofy uit met al die lege ruimte op de stang ... iemand een voorstel wat ik daar best mee doe?
[afbeelding]
Als laatste ook het Brembo Remsysteem dat ik van MicPec heb overgenomen geïnstalleerd. Eerst de remhendel met aangepaste potje ... 't is wel wat frankenstein met het gouden kleurtje tussen al dat zwart (misschien doen we daar nog wel wat aan, eerst zien waar we uit gaan met 't zilverkleurige carbon .. heeft iemand daar nog wat van liggen dat ie kwijt wil?) maar de foto toont 't niet helemaal goed:
[afbeelding]
En dan natuurlijk de remblokken zelf ... de kabels zijn ook wel iets te lang maar storen doet dat niet. Telkens als ik naar deze remmetjes (incl. adapters) kijk hoor ik in m'n achterhoofd "Sexy Motherfuckerrrr" (op een bepaald melodietje).
Heb ook al de blokken zelf eens moeten opendoen want de remmen stonden dicht. Ging inderdaad zeer snel en handig zoals je zei Jason. Vraag me wel af wat die goudkleurige substantie is die in de blokken zit?
[afbeelding]
Jason, je sprak ook over een aanpassing aan 't stuur opdat de valblokken hun werk goed zouden doen .. heb je daar 'n linkje of wat meer info van wat ik precies moet halen?