Ducati 1199 Panigale deel 2, wat zal 2013 ons brengen?

tyraps, ductape en hij staat alweer ingekrat om naar Portimao te gaan.... donderdag vlieg ik er achteraan...
full
 
hallo mensen . zeg , wie gaat er op circuits redelijk hard op een panigale base ( 2013) ? of , wie weet wat snelle jongens van de standaard panigale marchochi en sachs achterveer vinden ? ik rijd regelmatig op de nurburgring en vind dat de fiets erg onrustig is , onrustiger dan mn vorige fietsen ( r1 2004 en r1 2009 ) . wordt de vering van de base als 'goed 'aangemerkt ? heb mn vering door mile pajic laten instellen en die kan er wel wat van dus vandaar de vraag . ( heb hem vergeten te vragen ) zie hier , alhoewel de onrust niet echt te zien is behalve het slaan in het stuur soms
 
hallo mensen . zeg , wie gaat er op circuits redelijk hard op een panigale base ( 2013) ? of , wie weet wat snelle jongens van de standaard panigale marchochi en sachs achterveer vinden ? ik rijd regelmatig op de nurburgring en vind dat de fiets erg onrustig is , onrustiger dan mn vorige fietsen ( r1 2004 en r1 2009 ) . wordt de vering van de base als 'goed 'aangemerkt ? heb mn vering door mile pajic laten instellen en die kan er wel wat van dus vandaar de vraag . ( heb hem vergeten te vragen ) zie hier , alhoewel de onrust niet echt te zien is behalve het slaan in het stuur soms
Ik rij 1.48.1 op een Pani base, met TTX achtershock en NIX30mm cartridges
 
hallo mensen . zeg , wie gaat er op circuits redelijk hard op een panigale base ( 2013) ? of , wie weet wat snelle jongens van de standaard panigale marchochi en sachs achterveer vinden ? ik rijd regelmatig op de nurburgring en vind dat de fiets erg onrustig is , onrustiger dan mn vorige fietsen ( r1 2004 en r1 2009 ) . wordt de vering van de base als 'goed 'aangemerkt ? heb mn vering door mile pajic laten instellen en die kan er wel wat van dus vandaar de vraag . ( heb hem vergeten te vragen ) zie hier , alhoewel de onrust niet echt te zien is behalve het slaan in het stuur soms

Gezien het niet al te hoge tempo op de ring en je beleving in verschil van vering tussen je ex r1. Denk ik dat het meer wennen is aan het Ducati gevoel / bouw van de fiets. Misschien heeft de Ducati wel een kortere wiel basis waardoor alles onrustiger wordt. Misschien kan je ook even iets beter aangeven wat je voelt en waarom je denkt dat het je vering is?
 
ik denk dat het vering is omdat ik met mn oude r1 uit 2004 vooral daar veel heb gereden , en daar een tempootje harder mee haalde met een stabiele fiets . de pani begint te sputteren op meerdere manieren terwijl ik een daar nog niet een echt goede ronde mee heb kunnen halen ( tot nu toe niet 4 a 5 ongeluk/gele vlag/olie/te druk vrije ronden) ik de fiets door pajic heb laten afstellen ( nurburgring genoemd) , die weet er wel wat van , dus ik ga ervan uit dat zelfs als die afstelling niet helemaal optimaal is , ik dat met mn beperkingen niet zou merken . ik had namelijk 8 jaar lang een r1 2004 , die ooit afgesteld is door wp mannen op assen en nooit meer naar om gekeken , ook nooit problemen . de motor soort van hapt in de apex van langzame bochten met grote hellings hoek , alsof die achter te slap is . bij op het gas gaan slaat ie snel in het stuur , alsof ie te slap is achter . maar mijn motor stond te slap toen ik m kocht , pajic heeft m harder gezet , ik ben gaan rijden , mn achternband leek op oorlog , pajic heeft m toen iets minder hard bijgesteld , en mn band ziet er goed uit nu . van alle motorfietsen die op de ring reden afgelopen weekend had ik het snelste tempo , en mn achterband zag er het beste uit . dus tegenstrijdige dingen waarop ik mij afvraag hoe mensen die racen tegen deze veringselementen aankijken . en vergis je niet in het tempo , de video is een 9.09 ofzo BTG , terwijl ik een gele vlag heb van 20 seconden en het stuk bergwerk-klostertahl compleet laat lopen , dus qua tempo is het een potentiele 8.40 ofzo . ik wil wel vering upgraden als het ndig is , maar ik kan het me niet voorstellen dat een pani met inferieur afstelbaar matteriaal gebouwd zou zijn


edit ; kijk eens op 5.31 van de video , vlak na de apex van een flauwe bocht ( niki lauda's waterloo) slaat hij in het stuur , 100 meter daarvoor ga ik door exmule , een krappe rechter met daarna een steile helling ( hoe steil is niet op video te zien) , hij trekt powerwheelies in de 4e versnelling , gaat allemaal prima , geen krimp , en in een flauwe bocht met vlak wegdek notabene ( uitzondering daar) en hij word onrustig
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even een hele andere vraag, hoe voelt die op bijvoorbeeld het klaverblad bij Apeldoorn (zie dat je uit Vaassen komt)? De Nordschleife is nou niet echt erg strak asfalt, je omschrijft het probleem op zo'n brede manier dat het toch niet echt duidelijk is. Het probleem kan bijvoorbeeld ook in je banden zitten. Hoe rijd die verder op straat als je een beetje sportief rijdt? Ikzelf had op de ring bijvoorbeeld het idee dat me vering op temperatuur moest komen. Daarbij moet ik wel zeggen dat de enkele rondes die ik heb gereden op een 999 een ducatie heel "hard" aanvoelde maar, dat de bochten en aanremmen wel stabiel voelde. Enkel de trillingen en oneffenheden kwamen duidelijker over.
 
op straat geen probleem , maar daar push ik het niet zo hard . 2 verschillende banden op de pani gehad , alsook bandenspanning geexpirimenteerd en maakte allemaal weinig verschil .
 
Goedemorgen iedereen,

Zal me ff voorstellen op dit Panigale forum : ik ben Arno, 43 jaar kom uit Uithoorn en sinds april vorig jaar in het bezit van een schitterend mooie 1199.
Heb al aardig wat kilometertjes gereden en zal volgend jaar de 24000 beurt moeten laten doen.
Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die deze beurt al hebben laten doen en wat de kosten hiervan zijn?
Ook tips zijn welkom voor waar ik evt het beste naartoe kan gaan of weten jullie goeie adresjes?
Alvast bedankt voor de tips
 
hallo mensen . zeg , wie gaat er op circuits redelijk hard op een panigale base ( 2013) ? of , wie weet wat snelle jongens van de standaard panigale marchochi en sachs achterveer vinden ? ik rijd regelmatig op de nurburgring en vind dat de fiets erg onrustig is , onrustiger dan mn vorige fietsen ( r1 2004 en r1 2009 ) . wordt de vering van de base als 'goed 'aangemerkt ? heb mn vering door mile pajic laten instellen en die kan er wel wat van dus vandaar de vraag . ( heb hem vergeten te vragen ) zie hier , alhoewel de onrust niet echt te zien is behalve het slaan in het stuur soms
Origineel er eigenlijk direct afgehaald... onrustig zijn aan de achterkant kan ook komen door een te hoge rijhoogte achter, waardoor je te weinig grip achter hebt.. De rijhoogte komt erg precies bij een Pani..
 
aha ok , ikzelf had al het idee dat het van achter komt . alhoewel het meer te voelen is dan te zien heb ik wat korte clips aan mekaar geplakt waar het ook in het stuur te zien is alsook aan de motor te horen is . zou je hier eens naar kunnen kijken ?
 
aha ok , ikzelf had al het idee dat het van achter komt . alhoewel het meer te voelen is dan te zien heb ik wat korte clips aan mekaar geplakt waar het ook in het stuur te zien is alsook aan de motor te horen is . zou je hier eens naar kunnen kijken ?
Op een gegeven moment zie je m klein beetje slaan in t stuur en de TC ingrijpen, op welk standje staat de TC? Ingrijpen van TC geeft ook een reactie in de vering..
Hoe zwaar ben je en welke veer zit erop?
 
de motor staat in race modus zoals die standaard is dus tc op 1 . de tc brand heel soms maar ik ga ervan uit dat dat olie is , tenminste dat denk ik , ditgebeurt nogal eensop de nurburgring en daarbuiten doet ie dat nooit . ik ben 70 kilo en de vering is standaard . pajic heeft hem afgesteld en die zei nog dat ik zijn postuur en gewicht was dus dat was makkelijk voor hem . wat ik het meest vervelendst vind is de onrust in de fiets ( te zien aan dat slaan in t stuur) die groter is dan het stuur doet vermoeden , het zet in na de apex , en laat mij even stuurloos . en dat is nou net wat je je niet overal op de ring kan veroorloven . kan het zijn dat de achterveer te slap is ? bedankt voor je input alvast
 
de motor staat in race modus zoals die standaard is dus tc op 1 . de tc brand heel soms maar ik ga ervan uit dat dat olie is , tenminste dat denk ik , ditgebeurt nogal eensop de nurburgring en daarbuiten doet ie dat nooit . ik ben 70 kilo en de vering is standaard . pajic heeft hem afgesteld en die zei nog dat ik zijn postuur en gewicht was dus dat was makkelijk voor hem . wat ik het meest vervelendst vind is de onrust in de fiets ( te zien aan dat slaan in t stuur) die groter is dan het stuur doet vermoeden , het zet in na de apex , en laat mij even stuurloos . en dat is nou net wat je je niet overal op de ring kan veroorloven . kan het zijn dat de achterveer te slap is ? bedankt voor je input alvast
nee een te slappe achterveer gaat bandenvreten of in het midden van de bocht wijdlopen om dat op dat moment de veer helemaal in is en onderin staat.

Pani is een erg beweeglijke fiets en denk ook niet dat je het er uit gaat krijgen.
 
Ook al heb je alles perfect staan zul je dit houden bij de panigale jeremayah en andere zeggen het al ligt aan de flexibiliteit van de panigale.
 
Even een vraag tussendoor..

Ik kan voor m'n 899 panigale een volledig nieuw termignoni systeem kopen zonder up map (is eigenlijk voor een 1199 maar schijnt ook op 899 plug and play te zijn? )
Voor zo'n beetje hetzelfde geld kan ik ook de 899 termignoni slip on kit kopen incl up map..


Wat is wijsheid?
Compleet systeem zorgt natuurlijk van begin af aan voor betere flow, maar aan de mapping verandert natuurlijk verder niets... Zo'n 899 kit is weer specifiek voor de 899 afgestemd...

Alvast bedankt!
 
he kawaracing , hoezo zit er bij een nieuw voledig systeem geen map ? ik heb een volledeg termi systeem en daar zit een map en een luchtfilter bij , niet dat ie daarmee zo goed staat afgesteld maar het zat er wel bij . is zon map niet te downloaden ofzo ? ik zou voor het voledig systeem gaan en hem daarna desnoods af latenstellen op een testbank . een set demper is normaal gesproken de helft van het geld dat een voledig systeem kost .
 
Terug
Bovenaan Onderaan