Ducati 750 ss

Die wijsheden haal ik van mn dealer. Mn Monster 620 moet elke 5k km nieuwe olie, en elke 10k km een beurt waarbij de kleppen gecontroleerd worden (en gesteld indien niet binnen toleranties), en op 20K nieuwe riemen


mag je hem achteraf ook zoennen na je beurtje


roy als ik genaait woord wil ik zoennen ook
 
jij bent dus duidelijk iemand die niet bij de tijd is..
Want ja.. vroeger was het inderdaad zo dat het veel onderhoud kostte..
en dat het onderhoud duur was..
Tegenwoordig is dat niet meer zo..
Dus ja..
(moet je natuurlijk niet een ouder model kopen!)
En tjah.. als je in hart en nieren een ducati-fan bent.. zoals ik..
dan maakt het je niet uit wat het kost..
Het is je hobby.. daar moet je wat voor over hebben!!
Maar dat is je eigen beslissing.. en hoe belangerijk vind je het zelf. :9

Nee, jij hebt makkelijk praten want jou pappie betaalt alles :+
 
Nee, jij hebt makkelijk praten want jou pappie betaalt alles :+


mijne betaald af en toe een tank bezine voor :}

maar rij ook ducati en kan ook vertelen dat de keuzen voor ducati heel simpel was ook wat die jongen dus zegt als je echt ducati gek ben en je heb de kans

ik zou het wel weten hoor wat er ook gebeurt er komt een duc in de schuur

roy
 
Wow, die koplampies zijn ook nog wel redelijk aan de prijs, zeker als je m nog moet spuiten... :o
 
Amnesia,

hier een medestudent die alles uit eigen zak betaalt.
Ik heb ff snel alles een beetje gelezen, en er zitten wat reacties bij waarvan ik denk; jammer dat ze er tussen staan, want het geeft je een verkeerde indruk.

Ik ben zelf begonnen met een supersport 750 nuda. Heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 21 was (2 jaar geleden nu) zodat ik direct zwaar kon en geen 25kw.

Ik ben (in de winter) een motor gaan zoeken toen der tijd en heb er een gevonden. Alles wat ik wilde; een mooie prijs (ben student), dikke uitlaten, monozit + duozit, oliekoeler, zwarte velgen, dubbele remschijf, stalen remleidingen etc...
Motor was uit 1991 en had 28000 gelopen zoiets. Geen onderhoudshistorie erbij!
Veel belangrijker is hoe de motor loopt. Ik ken genoeg mensen die een nieuw gekocht motor hebben en dealer onderhouden is etc... nou ik heb echt medelijden met de volgende eigenaar, want die koopt letterlijk en figuurlijk een stuk stront!!

Kijk gewoon hoe die motor loopt, neem iemand mee die het kan weten, trek gewoon de kuipen eraf en kijk zelf of het een en ander vervangen is zoals de riemen. De banden kunnen je ook een hoop vertellen tenzij ze er andere op gezet hebben (met opzet dus). Met mijn supersport probleemloos 13000km gereden op een spanningsregelaar na en dat zonder onderhoudshistorie. Als het erbij zit is natuurlijk altijd beter!! Beurten hoeven niet veel te kosten, tenzij je een gare bak koopt waarvan de koppeling aan vervanging is, de banden, ketting, kleppen die gesteld moeten worden etc... Dan gaat het geld kosten, maar dat is met elke motor.

Dan de keuze 600/750/900.

Duidelijk voor jou als beginner de 750!!! De 600 zul je snel merken dat je wat vermogen mist, de 750 is helemaal perfect voor je en de 900 is veel te fel, iets wat je nog lang nie nodig zult hebben. De 750 ligt lekker op het gas, kan je goed mee knallen en je haalt er toch nog niet uit wat je eruit kan halen. Stond laatst een bink bij mij op de stoep met een firblade met 130pk op het achterwiel uit 1995. De schaamranden zaten op de banden, een enorme fluimer dus, zo iemand rij je dus duidelijk zoek op de dijk als je de 750 hebt leren kennen, en dat met je 70pk??!!!!

Ik rij nu een 748, een 916 zou sneller zijn, maar er rijden er zo veel rond op een 916, die amper het vermogen eruit halen...

Een tip waar je voor mooie prijzen een supersport kan aanschaffen. Om te beginnen NOOIT bij de dealer!!!!!!
Vriend van mij heeft het gedaan bij star-twin... een grote PROBLEMENBAK!!! Denk je meer te betalen zodat je een goeie fiets hebt, mooi niet dus!!
Kijk op www.mobile.de naar de supersportjes van ducati en je hebt voor minder de 3000 euro een dikke supersport op de stoep staan naar keuze incl kenteken en bpm. Voor de supersportmodellen zijn de bpm kosten weinig!
Om de bpm kosten te berekenen zoek ff bij www.google.com naar "bpm calculator".
Wachttijd is zo'n 6 weken... plus keuringskosten 88euro. Klaar ben je!

Succes ! ! ! ! ! ! ! !

Voor foto's van mijn inmiddels verkocht supersport voor 3600 euro kijk op http://cambridge.shacknet.nu/fugen

groet Paco!!!
 
Een tip waar je voor mooie prijzen een supersport kan aanschaffen. Om te beginnen NOOIT bij de dealer!!!!!!
Vriend van mij heeft het gedaan bij star-twin... een grote PROBLEMENBAK!!! Denk je meer te betalen zodat je een goeie fiets hebt, mooi niet dus!!
Kijk op www.mobile.de naar de supersportjes van ducati en je hebt voor minder de 3000 euro een dikke supersport op de stoep staan naar keuze incl kenteken en bpm. Voor de supersportmodellen zijn de bpm kosten weinig!
Om de bpm kosten te berekenen zoek ff bij www.google.com naar "bpm calculator".
Wachttijd is zo'n 6 weken... plus keuringskosten 88euro. Klaar ben je!

Succes ! ! ! ! ! ! ! !

Voor foto's van mijn inmiddels verkocht supersport voor 3600 euro kijk op http://cambridge.shacknet.nu/fugen

groet Paco!!!

euh als tip zelf invoeren en niet via een dealer (euh wiens motor had ook al weer problemen omdat de eprom er niet in zat ?????

roy

ps konh het ff niet laten
maar voor de rest wel met je eens een dealer onderhouden fiets is niet de garantie dat het geen problemen fiets is
zelf heb ik me ss600c ook niet via een dealer gekocht
kreeg allen wel de tip van me dealer dat de vrouw waar die van was er van afwilden (net als haar 748sp)
ben het niet helemaal eens dat je op de 600 snel een vermogen tekort zal hebben
(ik durft het zelf wel aan om met mijn 600 tegen een 750 of een 900 optenemen)
de 600 is motorisch op de cilinderinhoud na helemaal gelijk aan de 750
en met niet al te veel kosten is het vermoeg zo op te poetsen (k&n filter en goeie uitlaat + afstellen geeft je een hoop koppel winst
de 750 en 600 hebben bijde wel als nadeel dat de voorvering troep is (het is japans) te zacht waardoor je snel met hard remmen tot het einde van de vering komt
voor de rest is het echt een probleem loos fietsje
en je hoef je echt niet aftelaten schrikken met de verhalen van ducati hard gaat i stuk gaat i want dat is al een tijdje gelul in de ruimte

roy ss600c
 
bij mat zat er inderdaad geen eprom in... was puur omdat de motor nieuw voor mij was qua techniek. Ken hem nu helemaal uit mijn kop door dat euvel. Inmiddels zit er een vet getunde race eprom in... jammer dat de vlammen nog net nie uit mijn uitlaat komen zetten!
 
Hallo Ducrijders!

Ten eerste een 750 is een prima beginners/gevorderden motor.
Ik rijd ongeveer 12.000 km per jaar met mn 750ssc uit 97.

Heb ze al zo'n 4 jaar.

Het onderhoud doe ik bijna allemaal zelf.
Gewoon je onderdelen bestellen bij:
[spam]
En voor kleppen stellen daar moet je gewoon wel wat geld voor over hebben
en ga je naar een vakman.

Verder heb ik ook nog een monster 900!
Ook een monster op de weg wat een koppel!
Het is een genot om te rijden met de ducs.

Ben van plan om nog een 900ss erbij te gaan kopen.

Ik heb ook jaren jappen gereden maar die geven niet de voldoenning als ducati.
Maar goed sommige hebben gewoon geen duc gevoel.

Als je een 750 koopt kijk dan goed of de motor achter de kuip(volle)
geen schade verscholen zit.

Ik hoop dat jullie hier wat aan zullen hebben!

geniet van elke dag met je duc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ducrijders!

Ten eerste een 750 is een prima beginners/gevorderden motor.
Ik rijd ongeveer 12.000 km per jaar met mn 750ssc uit 97.

Heb ze al zo'n 4 jaar.

Het onderhoud doe ik bijna allemaal zelf.
Gewoon je onderdelen bestellen bij:
[spam]
En voor kleppen stellen daar moet je gewoon wel wat geld voor over hebben
en ga je naar een vakman.

Verder heb ik ook nog een monster 900!
Ook een monster op de weg wat een koppel!
Het is een genot om te rijden met de ducs.

Ben van plan om nog een 900ss erbij te gaan kopen.

Ik heb ook jaren jappen gereden maar die geven niet de voldoenning als ducati.
Maar goed sommige hebben gewoon geen duc gevoel.

Als je een 750 koopt kijk dan goed of de motor achter de kuip(volle)
geen schade verscholen zit.

Ik hoop dat jullie hier wat aan zullen hebben!

geniet van elke dag met je duc.

Niet geschrokken van oma.... kolere, dit topic is 4 jaar oud... :z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach laat die mensen toch zeuren over ducati!
Ik rijd er met 2 een ss750 en een monster 900!

Superfietsen!!!!!

Nooit gaan ze weg ik koop er liever een bij!

Moet nog een superlight 900 hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan