DUCATI 848/1098/1198 *deel 9* blijft de 848 nog lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een ontzettend gaaf ding! Veel plezier er mee.
Ik ben gister overeen gekomen met de 848. Dinsdag wordt hij afgerekend. Kan nu al niet
Wachten
 

het kan zijn dar er langsde kabels van je startmotor een beetje olie lekt, kruipt door overdruk in je carter door de buitenmantel naar buiten en veroorzaakt een beetje lekkage, kuipen eraf en met een doekje op zoek naar de bron.
 
het kan zijn dar er langsde kabels van je startmotor een beetje olie lekt, kruipt door overdruk in je carter door de buitenmantel naar buiten en veroorzaakt een beetje lekkage, kuipen eraf en met een doekje op zoek naar de bron.
Denk eerder oil drain leiding van de airbox. Door overdruk in je carter gaat olie via carterontluchting naar airbox. Weet niet bij 848/1098 maar bij eerdere modellen Ducati zit er links vooraan aan airbox een oil drain slangetje die links voor onderin kuip uitkomt. Kijk maar ns of olie vooral links onderin je kuip zit. Je kan ook in je airbox kijken of daar nog wat olie inzit of vettig is van olie.
 
Denk eerder oil drain leiding van de airbox. Door overdruk in je carter gaat olie via carterontluchting naar airbox. Weet niet bij 848/1098 maar bij eerdere modellen Ducati zit er links vooraan aan airbox een oil drain slangetje die links voor onderin kuip uitkomt. Kijk maar ns of olie vooral links onderin je kuip zit. Je kan ook in je airbox kijken of daar nog wat olie inzit of vettig is van olie.

Ik heb geen tools om kuip eraf te halen maar ga morgen even verder kijken. Alweer zoveelste shit :) niet met motor maar ik heb zoveel pech met alles :)
 
Denk eerder oil drain leiding van de airbox. Door overdruk in je carter gaat olie via carterontluchting naar airbox. Weet niet bij 848/1098 maar bij eerdere modellen Ducati zit er links vooraan aan airbox een oil drain slangetje die links voor onderin kuip uitkomt. Kijk maar ns of olie vooral links onderin je kuip zit. Je kan ook in je airbox kijken of daar nog wat olie inzit of vettig is van olie.

:^

valt mee denk ik, heb je net olie bijgevuld, niet te vol gedaan?
 
Ik heb geen tools om kuip eraf te halen maar ga morgen even verder kijken. Alweer zoveelste shit :) niet met motor maar ik heb zoveel pech met alles :)

Hoeft niks ernstigs te zijn, keer van lekker vol op gas je gas dichtgooien kan even wat overdruk in carter geven waardoor ie er wat olie via carterontluchting uitgooit, zeker als oliepeil hoog is.

En het kan altijd nog veel erger....

Dit was ooit een zuiger van een 2-klepper:
Foto800-ZTTIUJUN.jpg


en dit de bijbehorende kop:
Foto800-7X7RHJCZ.jpg
 
Welnee een 1198/1098/848 is veel mooier dan de pani fietsen maar smaken verschillen nu eenmaal.


Fons

Gelukkig is het idd geen schoonheidswedstrijd maar enkel een kwestie van smaak ;)
Ik vind de 1198/1098/848 nog altijd prachtig ondanks dat ik nu gevallen ben (en om ben) op de moderne panigale

Nice! Benieuwd hoe het rijdt tov de 848, veel plezier ermee.

Thnx, eerste ervaringen, geeft heel veel vertrouwen, heeft ontzettend veel grip uit de bocht, is meer ontspannen qua zit en is snel en erg luid :9~
De quick shifter is de gaafste uitvinding na de sportuitlaat btw :}
 
Wat een ontzettend gaaf ding! Veel plezier er mee.
Ik ben gister overeen gekomen met de 848. Dinsdag wordt hij afgerekend. Kan nu al niet
Wachten

Thnx en ook proficiat
Lees ik het goed dat je mijn 848 heb gekocht? Zou leuk zijn en ga je veel plezier van hebben :]
 
Hoeft niks ernstigs te zijn, keer van lekker vol op gas je gas dichtgooien kan even wat overdruk in carter geven waardoor ie er wat olie via carterontluchting uitgooit, zeker als oliepeil hoog is.

En het kan altijd nog veel erger....

Dit was ooit een zuiger van een 2-klepper:
[afbeelding]



en dit de bijbehorende kop:
[afbeelding]


't kan idd ook wat ernstiger zijn....

full
 
Beste 1098 (s) rijders,

Ik ben serieus aan het overwegen om een 1098 s uit 2007 aan te schaffen. 15000km.

Ik heb tot nu alleen ervaring met bmw en Honda. Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten bij Ducati en de 1098 s?

Ik lees weleens iets voor Spanrollen enz



Graag jullie menig.
 
Hoeft niks ernstigs te zijn, keer van lekker vol op gas je gas dichtgooien kan even wat overdruk in carter geven waardoor ie er wat olie via carterontluchting uitgooit, zeker als oliepeil hoog is.

En het kan altijd nog veel erger....

Dit was ooit een zuiger van een 2-klepper:
[afbeelding]

en dit de bijbehorende kop:
[afbeelding]

Heb kuip eraf gehaald en het is alleen linkerkant waar ik nog wat olie spoor kan zien. Verder nog even contact gehad met Motorverduyn en eventje fotos opgestuurd en volgens hun is het typisch probleem bij Duc en oorzaak ligt bij dynamo .. dus 3-4 uur aan werk verwacht hij :(

 
Gelukkig is het idd geen schoonheidswedstrijd maar enkel een kwestie van smaak ;)
Ik vind de 1198/1098/848 nog altijd prachtig ondanks dat ik nu gevallen ben (en om ben) op de moderne panigaleThnx, eerste ervaringen, geeft heel veel vertrouwen, heeft ontzettend veel grip uit de bocht, is meer ontspannen qua zit en is snel en erg luid :9~
De quick shifter is de gaafste uitvinding na de sportuitlaat btw :}
Dan moet je echt nog de termignoni slipons kopen, dikke knallen/vlammen bij quickshiften *O* *O* 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan