DUCATI 848/1098/1198 *deel 9* blijft de 848 nog lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb kuip eraf gehaald en het is alleen linkerkant waar ik nog wat olie spoor kan zien. Verder nog even contact gehad met Motorverduyn en eventje fotos opgestuurd en volgens hun is het typisch probleem bij Duc en oorzaak ligt bij dynamo .. dus 3-4 uur aan werk verwacht hij :(

[~[url="http://thumbnails109.imagebam.com/32928/7fb3e3329276577.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails112.imagebam.com/32928/653105329276579.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails111.imagebam.com/32928/22d0ff329276581.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails110.imagebam.com/32928/458d35329276583.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik zou zeggen goed schoonmaken en in de gaten houden, zowel oliepeil en linkerkant van blok. Ze bedoelen waarschijnlijk dynamodeksel.
 
klopt, zoals ik al zei perst de olie bij de dynamo door de buitenmantel en electradraden door naar buiten.

Alle 848/1098/1198 hebben er wel eens last van, maar niet allemaal.
1,5 jaar mee geracet, en geen druppel olie laten vallen..

1098 tricolore als racer omgebouwd... verder ook nul problemo!
 
Laatst bewerkt:
Beste 1098 (s) rijders,

Ik ben serieus aan het overwegen om een 1098 s uit 2007 aan te schaffen. 15000km.

Ik heb tot nu alleen ervaring met bmw en Honda. Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten bij Ducati en de 1098 s?

Ik lees weleens iets voor Spanrollen enz



Graag jullie menig.

Aangezien er niemand advies wil geven, begrijpelijk. ^^

Als je een fiets met kinderziektes wil, dan heb je de juiste te pakken. (1098 2007)
Het eerste wat je zou moeten doen is vragen naar, wat voor modificaties de fiets vanuit de dealer heeft gehad. Er zijn nogal wat terugroepacties geweest.
 
Aangezien er niemand advies wil geven, begrijpelijk. ^^

Als je een fiets met kinderziektes wil, dan heb je de juiste te pakken. (1098 2007)
Het eerste wat je zou moeten doen is vragen naar, wat voor modificaties de fiets vanuit de dealer heeft gehad. Er zijn nogal wat terugroepacties geweest.

ja, kunststof sanrollen, niks mis mee, maar dan moeten de riemen niet te strak staan. Alle zuigers kunnen scheuren, Termignoni uitlaten kunnen scheuren, ontploffen en kunststoftank kan niet tegen hoge concentratie"s Ethanol in de benzine. Ook kan er vocht in de tellerunit ontstaan. Massa kabel kan vervangen zijn, evenals het achterste kettingwiel.er zit speling op de gashandle..... kan met een yammerbak R1 gashandle opgelost worden en op het circuit kan het gebeuren dat je krukas doormidden breekt.

Maar een Ducati koop je met je hart en niet met je gezonde verstand ;)
 
Z.g.a.n. / altijd binnen gestaan / van een oud vrouwtje geweest _O-

Bouwjaar 2008 en maar 5000km???
Heeft ie eerst vijf jaar in de showroom gestaan ofzo?

is de huidige tellerstand
ivm vocht en kras issue is er vorig jaar een nieuwe klok opgekomen (staat in het boekje); huidige werkelijke stand is circa 28K ;)
 
vond ik ook sportmax, maar ze zijn wel zo netjes dat ze direct aangeven dat de motor een nieuwe teller heeft gehad 5000 km geleden en wat de daadwerkelijke km stand is. (zonder dat je daarnaar vraagt!) Het is een beetje een verkoop truuk dus, niet een oneerlijkheid. Maar ben het wel met je eens, het zou netter zijn om dat op marktplaats erbij te zetten.
 
Dan is op z'n zachtst gezegd "niet zo netjes" dat ze de motor aanbieden met slechts 5000km.
En dat bij een officiële Ducati-dealer? :?
Och bij MotoPuro kun je wel terecht hoor, ik ga zelfs alleen nog maar naar puro (al is het voor mij een pokke-end rijden) aangezien mijn ervaringen met motoportassen en ducatizaltbommel niet zo geweldig zijn. -O- :N :N

Maargoed zo zal iedereen zijn voorkeur wel hebben O-)
 
Laatst bewerkt:
vond ik ook sportmax, maar ze zijn wel zo netjes dat ze direct aangeven dat de motor een nieuwe teller heeft gehad 5000 km geleden en wat de daadwerkelijke km stand is. (zonder dat je daarnaar vraagt!) Het is een beetje een verkoop truuk dus, niet een oneerlijkheid. Maar ben het wel met je eens, het zou netter zijn om dat op marktplaats erbij te zetten.
Als ze het toch vertellen (met de nadruk op als), waarom spelen ze dan geen open kaart en vermelden ze op hun site niet gewoon de werkelijke km-stand?
Als ik op basis van de advertentie op de website naar Nuenen zou afreizen om te gaan kijken, zou ik mij zwaar ver..... voelen als ik er terplaatse pas achter kom dat de motor in werkelijkheid bijna 6 keer zoveel heeft gelopen.
Zoiets schept niet bepaald een vertrouwensband. :N


Vanmorgen proefgereden op een 899.
Rijdt op zich lekker strak en lichtvoetig. Maar ondanks dat ie in RACE-mode stond, vond ik het maar een tam fietsje -O- vergeleken met mijn 1198.
Scheelt weer; hoef ik niet iets nieuws te kopen O-)
 
Ze kunnen de fiets beter aanbieden met de huidige stand en bij verkoop aangeven dat er een nieuw klokkie in is gekomen
 
De tellerstand is de correcte
In de beschrijving zou ik het er overigens wel bij zetten zelf idd; voorkomt onnodige verwarring

Aan de andere kant, als je niet zo'n nette vorige eigenaar heb gehad die de boekjes er niet meer bij heeft en hem zo bij de dealer inruilt dan weet je het echt niet.....bij diverse 848/1098/1198 zijn de klokken vervangen, en je ziet derhalve wel meer hele lage standen op marktplaats staan
Hier zit alles bij de motor, dus ook alle originele delen en de volledige historie met notitie van ducati zaltbommel van de tellerwissel met de toenmalige kmstand
Gezien de staat en compleetheid staat de motor er met 28k op de klok ;) voor een marktconforme prijs imo

Mijn ervaring met motopuro is overigens tot op heden erg positief, je wordt er als klant behandeld met aandacht en passie voor motoren en dat is tegenwoordig gek genoeg vaak ver te zoeken lijkt het wel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan