Beste mensen,
Ik ben net nieuw op dit forum, hoop dat het de bedoeling is dat ik mijn vraag hier in het sportforum post.
Mn vraag is de volgende: ik ben na 2 jaar Suzuki GS500E erg hard toe aan een "grote" motor.
Aanvankelijk ging ik voor de BMW's (K1200RS en R1100S), maar na op beide een proefrit gemaakt te hebben ben ik afgehaakt. De K1200RS reed me veel te steriel, en de R1100S trilde me écht teveel.
Stiekem droom ik al heel lang van een Ducati, dus een afspraak gemaakt voor een proefrit op een 999 (op slag verliefd toen ik hem zag). Verdacht veel mensen hadden me gewaarschuwd dat het zo'n agressieve motor was, maar na een halfuur rijden vind ik dat echt reuze meevallen. Tot zover een fantastische motor.
Daarna ook nog een rit gemaakt op een Daytona 955i op een natte weg, dus de motor niet echt "uitgeprobeerd", maar de 130 PK's onder mn kont deden het prachtig.
Als ik puur op gevoel moet beslissen, zou ik voor de Ducati gaan, ondanks het prijsverschil van bijna 3000 euro. Mijn twijfel is echter; ik wil hem heel veelzijdig gebruiken; buitenweg, stad en snelweg. Is de 999 een beetje handelbaar in de stad? Het viel me namelijk op dat je onder de 50 km/h eigenlijk alleen in de eerste versnelling kon rijden. Kan me voorstellen dat snelheden van onder de 30 alleen met slippende koppeling te doen zijn.
Heel verhaal, maar dan is de achtergrond van mn vraag in ieder geval bekend
PS. Iemand ervaring met de Daytona?
Ik ben net nieuw op dit forum, hoop dat het de bedoeling is dat ik mijn vraag hier in het sportforum post.
Mn vraag is de volgende: ik ben na 2 jaar Suzuki GS500E erg hard toe aan een "grote" motor.
Aanvankelijk ging ik voor de BMW's (K1200RS en R1100S), maar na op beide een proefrit gemaakt te hebben ben ik afgehaakt. De K1200RS reed me veel te steriel, en de R1100S trilde me écht teveel.
Stiekem droom ik al heel lang van een Ducati, dus een afspraak gemaakt voor een proefrit op een 999 (op slag verliefd toen ik hem zag). Verdacht veel mensen hadden me gewaarschuwd dat het zo'n agressieve motor was, maar na een halfuur rijden vind ik dat echt reuze meevallen. Tot zover een fantastische motor.
Daarna ook nog een rit gemaakt op een Daytona 955i op een natte weg, dus de motor niet echt "uitgeprobeerd", maar de 130 PK's onder mn kont deden het prachtig.
Als ik puur op gevoel moet beslissen, zou ik voor de Ducati gaan, ondanks het prijsverschil van bijna 3000 euro. Mijn twijfel is echter; ik wil hem heel veelzijdig gebruiken; buitenweg, stad en snelweg. Is de 999 een beetje handelbaar in de stad? Het viel me namelijk op dat je onder de 50 km/h eigenlijk alleen in de eerste versnelling kon rijden. Kan me voorstellen dat snelheden van onder de 30 alleen met slippende koppeling te doen zijn.
Heel verhaal, maar dan is de achtergrond van mn vraag in ieder geval bekend
PS. Iemand ervaring met de Daytona?