Ducati Deel #121 Xmas edition

Nou nee, maar wel de site…….een 750 sport voor 60k…...8-)

Ik vraag me af hoe lang dat nog goed gaat, klassieke markt met hoge prijzen….:?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe lang de klassiekers nog echt geld waard blijven. Op dit moment is alles duur, zelfs Paso's lijken geld waard te worden.

Ben zelf wat aan het rondkijken naar een Alfa GT Junior, maar die zijn ook serieus geld waard. De zogenaamde "barn finds", compleet verrot aan alle kanten en dan nog 10k vragen. Hoe lang gaat dat nog goed?
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe lang de klassiekers nog echt geld waard blijven. Op dit moment is alles duur, zelfs Paso's lijken geld waard te worden.

Ben zelf wat aan het rondkijken naar een Alfa GT Junior, maar die zijn ook serieus geld waard. De zogenaamde "barn finds", compleet verrot aan alle kanten en dan nog 10k vragen. Hoe lang gaat dat nog goed?
idd, alles wat riekt naar klassiek veranderd in ‘goud’. Maar in de werkelijkheid voor hoeveel gaan ze ‘van de hand’…:?

en wellicht overbodig, aankoop laten keuren bij een alfa specialist, teveel oplichters in autoland.

Hier de mijne:



ACDEE33E-E99B-4297-AB69-C47BD83388FC.jpeg

En overstapt op deze:

66378E83-78C3-44BE-8C54-1AA946F47EFC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jaar of 10 deze gereden gewoon dagelijks gebruik
Valt niet mee om ze roest vrij te houden
Wel leuk rijden met een 2 liter korte overbrenging hete nokkenassen en hoge compressie zuigers
Hij lag zo laag dat ik zo nu en dan de carterplug moest vervangen omdat ie weg sleet
Een keer te laat geweest , grote rookwolk gelukkig betaald de verzekering de schade en het snelmaken van het blok
3CFB0B69-F217-4645-A91E-2B1408BF8453.jpeg


Mis hem nog wel eens , behalve de rekeningen
 
Ik heb een jaar of 10 deze gereden gewoon dagelijks gebruik
Valt niet mee om ze roest vrij te houden
Wel leuk rijden met een 2 liter korte overbrenging hete nokkenassen en hoge compressie zuigers
Hij lag zo laag dat ik zo nu en dan de carterplug moest vervangen omdat ie weg sleet
Een keer te laat geweest , grote rookwolk gelukkig betaald de verzekering de schade en het snelmaken van het blok Bekijk bijlage 1698609

Mis hem nog wel eens , behalve de rekeningen
Ik ook, vanwege de roest….
 
Daarom ben ik ook op zoek naar een zo groot mogelijke roestbak. Liefst 1 die compleet gedemonteerd is en waar de huidige eigenaar geen heil meer in ziet. Mooi project om te doen en zeer waarschijnlijk vind ik het oplappen leuker dan het rijden..

Ik zie ook Juniors voorbij komen met roestgaten erin... werkelijk ongeloofelijk!! 😄😄😄
Zo vreselijk veel rotterij er in zo'n auto kan zitten!
 
idd, alles wat riekt naar klassiek veranderd in ‘goud’. Maar in de werkelijkheid voor hoeveel gaan ze ‘van de hand’…:?

en wellicht overbodig, aankoop laten keuren bij een alfa specialist, teveel oplichters in autoland.

Hier de mijne:



Bekijk bijlage 1698599
En overstapt op deze:

Bekijk bijlage 1698601
Klopt ook weer hoor, zit een groot verschil in te koop zetten en daadwerkelijk verkopen.
Dat zie ik bij Ducati ook best veel.
 
Daarom ben ik ook op zoek naar een zo groot mogelijke roestbak. Liefst 1 die compleet gedemonteerd is en waar de huidige eigenaar geen heil meer in ziet. Mooi project om te doen en zeer waarschijnlijk vind ik het oplappen leuker dan het rijden..

Ik zie ook Juniors voorbij komen met roestgaten erin... werkelijk ongeloofelijk!! 😄😄😄
Zo vreselijk veel rotterij er in zo'n auto kan zitten!
Let op.. hier kunnen jaren tijd en loon in kruipen.
 
Let op.. hier kunnen jaren tijd en loon in kruipen.
Klopt absoluut en ben ik me van bewust hoor. Maar een complete zoals ik hem graag hebben wil kost bizar veel geld in 1x en is voor mij de lol ook niet. Het opbouwen is voor mij wellicht wel leukste om te doen.
 
Als je plaatwerk zelf kan doen, dan zit er gewoon jouw tijd in. Moet je het laten doen dan ben heel veel uren (geld) kwijt.

Daarom ben ik bijna 3 jaar op zoek geweest voor een goede, tis gelukt en std is hij gelukkig verzinkt…;)

En met een moderne heb je geen last van roest ellende:

ACC58B61-79BA-435E-9D7F-258416CB3061.jpeg
 
Als je plaatwerk zelf kan doen, dan zit er gewoon jouw tijd in. Moet je het laten doen dan ben heel veel uren (geld) kwijt.

Daarom ben ik bijna 3 jaar op zoek geweest voor een goede, tis gelukt en std is hij gelukkig verzinkt…;)

En met een moderne heb je geen last van roest ellende:

Bekijk bijlage 1698715
Is dit de jouwe nu?
 
Eind oktober had ik het laatste ritje van het jaar gemaakt met de 848, maar sindsdien was het op de momenten dat ík tijd had om em schoon te maken steeds kloteweer. Vandaag regende het eindelijk een keertje niet, dus lekker de duc even de tuin in gerold en ff gewassen. Daarna nog even voor de garage gezet om warm te draaien en daarna nog even heen en weer door de straat om het water van de remmen te rijden, nu kan ze lekker naarbinnen voor een fijne winterslaap aan de druppellader.
63D40241-8F64-4671-91E9-423E4CDBD828.jpeg


Het wachten is nu alleen nog even op wat spulletjes voor @kloin-moidje dr Monster,dan is mn werkplaats weer vrij voor een onderhoudsbeurtje, en misschien nog even een rondje poetsen/waxen, en nog een carbon toevoeging O-)
68EEF94F-D95B-438A-91B6-BD7ACE11D579.jpeg
 
De mijne is gepoetst, en het enig wat ik nog zou kunnen doen is de uitlaatspruitstuk/kruistuk en vettigheid vh blok. Om eerlijk te zijn: geen zin want door het kuipwerk je ziet er niets van….:+

En op naar 2022 want de laatste rit was het voor mij veel te fris voor een aangenaam rondje.

DA088921-3601-4CB4-8271-C01E0D0AD901.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk vind ik het wel goedzo, tot in het extreme poetsen is niet aan mij besteed. Motorfiets is heel netjes verder maar het blok bijv. hoeft van mij niet brandschoon te zijn…ooit een keer de kuipen aan de binnenkant schoongemaakt.

Ik heb hier geen kast vol met exotische poetsmiddelen, slechts turtlewax en autoglime voor lichte krasjes en spuitflacon s100 schoonmaakmiddel.
 
Mijn opmerking ging over het rijden in de kou met een begin '90s ducati.
Persoonlijk vind ik dat je ook aan een duc mag zien dat er mee gereden wordt.
 
Mijn opmerking ging over het rijden in de kou met een begin '90s ducati.
Persoonlijk vind ik dat je ook aan een duc mag zien dat er mee gereden wordt.
Ok, vroeger de handschoenen nog tussen de cilinders vd 750 gedrukt….maar dat lukt niet meer bij de 888.
 
Terug
Bovenaan Onderaan