Ducati Deel #121 Xmas edition

Panigale V2 vandaag opgehaald en vanochtend voor het ging regenen nog een klein rondje gemaakt. Vergeleken met de KTM alvast een betere blipper/QS en wat een geluid zit erin! En dat ondanks die Euro5. Erg blij mee iig.
Nu even in de woonkamer om ernaar te kijken. Heb ook DDA en een duo afdek kap, maar die moeten nog binnenkomen.
Overigens in het instructieboekje een optie gevonden om de verwarmde handvatten te bedienen, maat deze zijn nog niet als optie te koop.
Wel waardevol heb ik gemerkt!

BD4EEBC6-C333-4C42-A735-654B56DFB9D3.jpeg


C2672A15-FCF1-470C-AB58-9D412A8E4CDB.jpeg
 
Gefeliciteerd!!! Mooie fiets en zo'n beetje alle testen zijn lovende over de V2. Mooie plek om te overwinteren ook zo!
 
Panigale V2 vandaag opgehaald en vanochtend voor het ging regenen nog een klein rondje gemaakt.
Gefeliciteerd!
Dit is zo typisch; iedereen, en bijna iedereen post uitsluitend foto's van de rechterkant.
Bij google search, op de web site van Ducati bijna uitsluitend foto's van de rechterkant :? Waarom?
Alleen om te laten zien dat die lelijke 959 uitlaat vervangen is?

Ik vind de linkerkant juist mooier; daar zit die prachtige vering constructie :9
 
Inderdaad erg fraaie fiets, congratulazioni! Maaruh die taartschep achterop, die was er bij mij al lang af geweest. En die reflector op remklauw voor, is dat niet voor de Amerikaanse markt?.
 
Voor die taartschep is nog even niks te krijgen. De reflectoren zijn een Euro4/5 ding. Die gaan er nog af, moet een opvul ringetje hebben, maar er gaan straks iets kortere titanium bouten in voor het borgen.
Sticker geplakt gisteren en alle meuk eraf. Sweet! Ook een iets langer ommetje gemaakt gisteren. Moet het ding nog inrijden, dus geen toptoerentallen gedraaid, maar wel normaal door gereden en doorgetrokken met sneller dan gemiddelde motorrijder tempo en wat me opviel was het verbruik! 1:23!! Gemiddeld!

Wat ook opviel is het zeer makkelijke en intuitieve sturen voor een superbike/supersport. Ook bij langzame bochten is hij te sturen als een naked. Gasreactie ook top in alle modi. Remmen ook top. De zithouding is ook fijn (maar wennen als je van een 1290SAS afstapt), kan zelfs de achterrem bedienen!
Heerlijke fiets!

7B009AEE-885A-45FF-8C5A-AFAE5CA86F9B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Voor die taartschep is nog even niks te krijgen. De reflectoren zijn een Euro4/5 ding. Die gaan er nog af, moet een opvul ringetje hebben, maar er gaan straks iets kortere titanium bouten in voor het borgen.
Sticker geplakt gisteren en alle meuk eraf. Sweet! Ook een iets langer ommetje gemaakt gisteren. Moet het ding nog inrijden, dus geen toptoerentallen gedraaid, maar wel normaal door gereden en doorgetrokken met sneller dan gemiddelde motorrijder tempo en wat me opviel was het verbruik! 1:23!! Gemiddeld!

Wat ook opviel is het zeer makkelijke en intuitieve sturen voor een superbike/supersport. Ook bij langzame bochten is hij te sturen als een naked. Gasreactie ook top in alle modi. Remmen ook top. De zithouding is ook fijn (maar wennen als je van een 1290SAS afstapt), kan zelfs de achterrem bedienen!
Heerlijke fiets!

Bekijk bijlage 1458760
Mooie fiets!
Waar heb je die agip stickers vandaan?
 
Inderdaad erg fraaie fiets, congratulazioni! Maaruh die taartschep achterop, die was er bij mij al lang af geweest. En die reflector op remklauw voor, is dat niet voor de Amerikaanse markt?.

als je rondjes in luxemburg wil doen zou ik die reflectoren toch maar laten zitten. Als ze je aan de kant zetten zonder reflectoren kost je dat een mooie duit.
 
Vandaag naar Zaltbommel gereden om die nieuwe V2 te bekijken. Ik was ook erg benieuwd naar de uitlaat.

DSC00686C.jpg


En inderdaad een hele mooie motor :9
Maar ik ga er mijn 899 niet op inruilen.
Die V4 met zij vleugels stond er ook. Damned, wat zijn die vleugels lelijk :X
 
Volgens mij past de tail tidy van Evotech van de V4 ook op de V2. Iemand die dat zeker weet? Ze hebben niet hetzelfde artikel nummer, maar volgens mij zijn ze exact hetzelfde.
 
Die V4 met zij vleugels stond er ook. Damned, wat zijn die vleugels lelijk :X

Ik kijk weinig meer naar nieuwe Duc's, vind ze al lang niet mooi meer.
Door bovenstaande nieuwsgierig geworden en de website van Ducati weer eens geopend.
En inderdaad, wat is dat afgrijselijk lelijk: kieuwen in de kuip en die enorm uitstekende delen aan de neus: het lijkt wel of ze bij het designen naar een hamerhaai hebben gekeken 🤮
 
Ik kijk weinig meer naar nieuwe Duc's, vind ze al lang niet mooi meer.
Door bovenstaande nieuwsgierig geworden en de website van Ducati weer eens geopend.
En inderdaad, wat is dat afgrijselijk lelijk: kieuwen in de kuip en die enorm uitstekende delen aan de neus: het lijkt wel of ze bij het designen naar een hamerhaai hebben gekeken 🤮
Ik rij op het moment zelf met veel plezier op een 1299 panigale s en mocht bij Ducati Zaltbommel demo rijden op een v4 s ,dat rijd erg goed .
anders dan een dikke twee cilinder maar leuk
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar ik zou hem toch zo inruilen voor een v4r met dikke vleugels .😁🤩
 
Ik kijk weinig meer naar nieuwe Duc's, vind ze al lang niet mooi meer.
Door bovenstaande nieuwsgierig geworden en de website van Ducati weer eens geopend.
En inderdaad, wat is dat afgrijselijk lelijk: kieuwen in de kuip en die enorm uitstekende delen aan de neus: het lijkt wel of ze bij het designen naar een hamerhaai hebben gekeken 🤮
Je wordt oud.... :+

Ik ben allang afgehaakt, al die vernieuwingen heb ik niet nodig want voor mij voegt het niets toe aan het motorrijden. Dus waarom veel geld uitgeven aan een machine met 200pk ofzo waar ik niks mee doe, 100 is zat voor mij dan...

Mocht je racen op circuits dan heb je veel nodig, en daar zijn de ontwikkelingen wel van belang: wet mode etc...._O- Trouwens, racen interesseert mij ook niet, ik rij liever hier op mijn lompe hok in mijn omgeving zelf gewoon rond.

Maar de enige ducati die ik in overweging zou nemen is een latere model multistrada.

Misschien Utrechtse motorbeurs bezoeken om te kijken meer niet.
 
Ach ja, de eeuwige discussie.. de koningsasserfans vonden de riempjes Duc's geen Duc's meer. Toen trellis frame en droge koppeling verdween zijn dr ook wat liefhebbers afgehaakt. Ik persoonlijk kan de ontwikkeling van techniek wel waarderen en vind de V4 ook met vleugels zeer interessant! Op de weg complete overkill natuurlijk...
Helaas is mijn circuithobby abrupt gestopt wegens zware crash, anders had een V4 zeker in de schuur gestaan!
 
Je wordt oud.... :+

Ik ben allang afgehaakt, al die vernieuwingen heb ik niet nodig want voor mij voegt het niets toe aan het motorrijden. Dus waarom veel geld uitgeven aan een machine met 200pk ofzo waar ik niks mee doe, 100 is zat voor mij dan...

Mocht je racen op circuits dan heb je veel nodig, en daar zijn de ontwikkelingen wel van belang: wet mode etc...._O- Trouwens, racen interesseert mij ook niet, ik rij liever hier op mijn lompe hok in mijn omgeving zelf gewoon rond.

Maar de enige ducati die ik in overweging zou nemen is een latere model multistrada.

Misschien Utrechtse motorbeurs bezoeken om te kijken meer niet.

Heel graag :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan