Ducati Deel #121 Xmas edition

En een Triumph dan, is dat iets? Zo’n dikke driepitter is mooi spul.
Ik heb proefgereden op een 1200 GT Pro. Wat een fijne motor. ! Rijdt zo soepel en de quickshifter is de beste die ik ooit op een motor heb meegemaakt Het leek wel een automaat. Vering top. Remmen top. Maar dan kom je terug. Kijkt nog eens naar de vormgeving en op de tank staat geen Ducati 🤣🤣 Dus is de keus toch op een Enduro 1260 gevallen
IMG_1892.jpeg
 
Het is volgens mij nog nooit zo lang over andere merken gegaan… nog even en het topic gaat op slot. 😅😉🙃
 
Laatst bewerkt:
Nou, even voor de goede orde: er is een zoekopdracht gegeven want ik heb geen zin in om stad en land af te reizen. Dus hier bij 2 lokale motorbedrijven wordt voor mij uitgekeken. Ohja, daarnaast heb ik as zaterdag hier bij de dealer een proefrit op een bmw S1000 R ingepland….kijken of dat ‘iets’ is.

Kortom, zoekende…..


Ducati wordt niet wat, dichtstbijzijnde dealer is Startwin en daar ben ik geen fan van nadat ik 20 jaar voor snotblaag aan de balie uitgemaakt werd voor caliber/hoedjes voor de klepspeling. Moet je bij mij niet mee aankomen….. ;)

Das andere koek zo een bmw :Y
 
Das andere koek zo een bmw :Y
Ach, ik hou het bij die ene en neem de tijd voor uitstapjes en wie weet….hangt ook af van de VFR inruil. Bij de ene motorzaak weet waar ik aan toe ben en de andere moet maar zien of ze een klant kunnen binnen halen. Denk niet dat bmw veel aan doet want het gaat ze veel te goed en in het algemeen komen klanten binnen die veel te besteden hebben; prijzen van de motoren daar liggen rond of zelfs ver boven de 20k. Een enkele daaronder en daarom wil ik binnenkomen op de helft…… _O-
 
Ik zou ook nog even naar een street triple RS kijken, als ik de reviews daarvan zie baal ik altijd dat de portemonnee dat nog even niet toelaat.
 
Meestal zal een MT10 vergeleken worden met een Speed triple maar mijn voorkeur zou de Street Triple hebben door het lagere gewicht en de kortere gearing.
 
Ander kettingwiel op je mt10 zetten..klaar?
Ik klooien er altijd mee..hoef niet per se z'n 6 te hebben..maar wil meer het koppel voelen.
Heb ik ooit op de 888 een andere tandwiel verhouding gehad….vooral in de stad beviel het. Later met origineel kwam ik tijdens een rit erachter dat ik een versnelling over had, had zojuist daarvoor ongemerkt tientallen kilometers in de 5 gereden…… :X
 
Vandaag de proefrit met de Hypermotard 698 gehad:
IMG_3821.jpeg

Hier naast de trouwe 1100.

Erg leuk speelgoed en heel knap wat ze met het blok neer hebben weten te zetten. Het blok loopt zo ontzettend soepel, niet wat ik verwachtte van een dikke eencilinder. Je kan m gerust stationair laten rollen en dan vol op het gas gaan, geeft geen krimp. Wel spectaculair om een mono tot 10k toeren door te trekken en vervolgens met de quickshifter door te blaffen naar de volgende versnelling. De quickshifter (up/down) is een pareltje en werkt erg goed. Maar…. Het is allemaal wel erg makkelijk en soepel. Bijna een beetje karakterloos.

Wat verder opviel is dat het ‘plaatwerk’ van de standaard rode versie er erg goedkoop uit ziet. Ik moest direct aan een Derbi Senda (brommertjjd) denken die gekleurd plastic als kappen gebruikten, zonder lak o.i.d. dus. Sprak twee heren en die hadden exact dezelfde associatie.
IMG_3818.jpeg

Hier een foto waar je het aan kan zien. Gloedjenieuw showroom exemplaar maar nu al doffig. En dat hadden ze allemaal. Ducati onwaardig naar mijn mening. De RVE had hier door de bestickering geen last van.

Al met al een leuke eerste indruk van een echt wel leuke motor. Het mooiste kwam echter toen ik weer op m’n ‘bejaarde’ 1100 stapte en wegreed. Glimlach in m’n helm en een enorme portie hernieuwde waardering voor deze heerlijke motor. Soms moet je even wat anders rijden om (extra) te waarderen wat je hebt.
 
Rob is meteen lekker aan het sleutelen gegaan en de gisteren aangeschafte Mistral-demper onder de Scrambler geschroefd. Het klinkt meteen een stuk minder braaf en blikkerig *D
Het scheelt bovendien een paar kg _O-
Die demper hebben we trouwens gehaald bij Stein Dinze. Voor ons al jaren een bekende zaak voor veel Duc-gerelateerd spul (ook de Pantahs), waar we ook best vaak iets hebben besteld. Gisteren waren we vrij en zijn we eens in de winkel gaan kijken. Mocht iemand een keer die behoefte krijgen: niet echt de moeite, helaas. Ze hebben veel, ook op voorraad, maar in de winkel hangt vooral kleding, terwijl we eigenlijk graag wat accessoires voor de Scrambler hadden willen zien.
 
Rob is meteen lekker aan het sleutelen gegaan en de gisteren aangeschafte Mistral-demper onder de Scrambler geschroefd. Het klinkt meteen een stuk minder braaf en blikkerig *D
Het scheelt bovendien een paar kg _O-
Die demper hebben we trouwens gehaald bij Stein Dinze. Voor ons al jaren een bekende zaak voor veel Duc-gerelateerd spul (ook de Pantahs), waar we ook best vaak iets hebben besteld. Gisteren waren we vrij en zijn we eens in de winkel gaan kijken. Mocht iemand een keer die behoefte krijgen: niet echt de moeite, helaas. Ze hebben veel, ook op voorraad, maar in de winkel hangt vooral kleding, terwijl we eigenlijk graag wat accessoires voor de Scrambler hadden willen zien.
We willen wel foto's zien natuurlijk! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan