Mijn koffers zijn gewoon zwart...Volgende week paar Hyperstradas bekijken, wie weet..
Valt me wel op dat de koffers allemaal zo verkleurd zijn. Zeker die van de eerste generatie.
1400 km gereden, heerlijk! Waar ben je geweest?
Piccies posten, ja dat moet ik eens doen, maar weet niet zo goed hoe. Op Scrambler forum kreeg ik al een tip dus zal eens kijken of me dat lukt.
Hoop morgen weer wat te kunnen rijden. Ik heb in ieder geval geen belemmering meer om met vrienden een leuke meerdaagse trip te plannen! Jij toevallig nog wat tips voor België?
Ik zeg maar jij want het lijkt een beetje ons persoonlijk forum
@ Salami
Zoals je gemerkt heb is foto's plaatsen niet mijn sterkste punt inderdaad
Nou toen ie nog niet zo lang uit was wilde ik dat doen maar als ik hem nieuw zou kopen met het aantal km's wat ik toen reed (25k) zou hij mij te hard afschrijven. Toen een tijd Versys en GS gereden.
Ik werk tegenwoordig veel dichter bij huis. Wel rijd ik nog regelmatig Amsterdam op en neer of verder en dat gaat verbazingwekkend prima in weer en wind. Ik heb nauwelijks last van hinderlijke turbulentie bijvoorbeeld wat ik wel op de Versys of GS had. Bij regen of als de wegen baggerig zijn kun je op je rug wel nat/vies worden maar dat was op mijn Scrambler nog veel erger! En op de GS was mijn hele linkerkant dan onder de bagger maar goed dat is wel op te lossen bij de HS.
Op snelwegen rijdt ie nog veel beter dan ik had verwacht. Tot hoge snelheden prima stabiel en heel eenvoudig de files door ook met koffers.
Laat maar weten als je specifieke vragen hebt. Of je kunt even langskomen of ergens afspreken als je toch zo dichtbij woont.
Reed jij ook niet een Versys trouwens? Zou wel grappig zijn want zowel Clown, ik als jij hebben dat dan gedaan. HS is ook net een Versys maar dan veel sneller, veel pittiger, veel unieker, veel cooler en veel roder
Hee, leven in de brouwerij
Ik ben er eigenlijk vooral in geïnteresseerd hoe ie het doet als ie echt gebruikt wordt in weer en wind. De doorsnee koper van dergelijke motoren zijn toch recreatieve rijders en liefhebbers
Je leest nogal eens wat over slechte gasreactie ed, en Duc heeft een prijzige reputatie als het over onderhoud gaat...
Verder heb ik momenteel idd weer een Versys, de 2e. Een 2015 model, bevalt prima. Hij is wat volwassener geworden tov. de 2010 versie die ik eerder had. Maar
Weer en wind kan ie zeker net zo goed aan als de Versys. Tja hij is prijziger in onderhoud dan de Versys. Echter dat komt waarschijnlijk mede omdat je in een klap meer moet betalen. Die Versys moest elke 6k en deze elke 15k voor een beurt. En je zit nou eenmaal met kleppen bij Ducs. Je kunt ze beide niet echt vergelijken. HS is echt stapje hoger. Ook qua gevoel en rijbeleving. Heb zelf al een aantal HS-en gezien met ruim over de 30k aan kilometers.
Ik noem het geen slechte gasreactie, hij rijdt rukkeriger en nukkiger. Maar dat is op te lossen met andere mapping. Hij heeft net als alle luchtgekoelde GS-en ook het KFR syndroom. Maar ook dat is minder met een Rexxer mapping heb ik van meerderen begrepen. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik het wel fijn vind dat het zo geen allemans motor is. En dat hoort een Duc ook niet te zijn in mijn beleving
HS heeft een vrij hoog zadel, wel minder hoog dan de HM maar hoger dan mijn Versys destijds. Een vriend van mij is 1.97m meen ik en dat is wel wat groot voor een dergelijke fiets. Maar je moet gewoon even gaan rijden en laat een foto van je maken als je op de fiets zit. Kun je altijd zo zelf terugzien of je eruit ziet als een beer op een circusfiets of dat het prima gaat