Ik ben in 2013 begonnen met een 2011 1200s, in 2017 een 950 en nu een 950s gekocht. Geen rare dingen mee gehad qua alle stukgaatie verhalen wat de standaard grap is. Met de 1200s 2x een lekke keering van de voorpoot en de achterrem had je niet veel aan. De fuelsensor is ook wel een ding wat je vaak voorbij ziet komen. Dat zijn wel de dingetjes.Goedemiddag Ducati rijders,
Momenteel ben ik trotse bezitter van een KTM RC8 R van 2011.
Omdat er privé wat zaken veranderen, waaronder mijn vrouw die bezig is met haar motorrijbewijs en mijn zoontje die ook graag mee wil op de motor, ben ik aan het oriënteren voor een andere motorfiets.
Vooralsnog heb ik alleen gekeken naar wat ik mooi vind en dan komt de Multistrada elke keer terug. Ik vind het een toffe motor om te zien en toch ook nog sportief. Nu heb ik echter geen enkele ervaring met Ducati, zowel op technisch vlak als het rijden met een Duc.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van ervaringsdeskundigen. Hoe rijdt de Multistrada? Kun je er ook nog sportief mee rijden, o.a. bochten. Het is natuurlijk geen racer, maar het gaat mij met name om een goede all-round motor met een hoog fun gehalte.
Wat zijn aandachtspunten van de motor, waar moet je goed op letten als je voor een Multistrada gaat kijken? Met welke kilometerstand kun je een Duc nog acceptabel kopen, qua kwaliteit? Kun je er makkelijk zelf aan sleutelen (ik ben technisch) of moet je eigenlijk al snel naar de dealer? Zijn ze bekend met technische gebreken? Beinvloed zij- en topkoffers het rijgedrag heel erg?
Hebben jullie tips om een bepaalde site, forum o.i.d. door te lezen om meer te weten te komen over de Multistrada?
Alvast hartelijk dank voor degenen die de moeite kunnen en willen nemen om ervaringen te delen.
Met vriendelijke groeten Nico Flikweert
Omdat velen gek zijn op plaatjes, hier een foto van mijn huidige motor.
Bekijk bijlage 1386206
Hoi Nico. Sorry, maar kan je niet heel erg helpen op een paar puntjes na aangezien ik hem zelf pas sinds deze week heb opgehaald.
Wat betreft de koffers, ja, een all-road met koffers is windgevoeliger dan een racer. Heb ik er last van? Zeker niet, en is mijn eerst motor met standaard koffers. Systeem werkt ook heel mooi, en zijn in seconden te demonteren zonder lelijke beugels in het zicht over te houden.
Heeft het een hoge fun factor?
Hypermotard (821sp en 939sp) sturen net wat speelser. Maar de multistrada heeft toch echt een ongekend hoge fun factor voor dit segment.
Aandachtspunten zou ik zo ook even niet weten.
Wel had ik nog een duurtest gelezen waar ze na 50.000km alles tot op het blok uit elkaar haalden, en dat er eigenlijk geen overmatige slijtage te zien was. Niet erger dan een Honda bijvoorbeeld na die km's. Dus gewoon een uitzoeken die zijn beurtjes heeft gehad bij Ducati dealer.
Waren wel een paar terugroepacties geweest dacht ik.
Sowieso voor iets met de teller. Als deze vervangen is(zoals bij mij) klopt de km stand dus ook niet meer. Vraag dit dus even na.
Dacht dat er ook nog iets met de middenbok of zij standaard was, maar weet ik niet zeker meer
Ik ben in 2013 begonnen met een 2011 1200s, in 2017 een 950 en nu een 950s gekocht. Geen rare dingen mee gehad qua alle stukgaatie verhalen wat de standaard grap is. Met de 1200s 2x een lekke keering van de voorpoot en de achterrem had je niet veel aan. De fuelsensor is ook wel een ding wat je vaak voorbij ziet komen. Dat zijn wel de dingetjes.
Zijkoffers op de 1200s had ik geen last van, de alu topkoffer op de 950 merk ik ook niks van.
De DVT vinden de meeste de minst leuke om mee te rijden.
Je kan je er prima mee vermaken op het circuit.
Zandvoort, Lelystad en Assen mee gedaan.
Heb meerdere filmpjes op mijn kanaal staan.
De meeste aktiviteit zit op Facebook. Ik zit in deze groep.
Dat zijn de "bmw" stekkers. Er zit ook een 12v aansluiting linksvoor achter een kap. Die tussen de tank en zijkap.Las trouwens ergens in een ouder multistrada iets over een 3e 12v aansluiting. Weet iemand hier meer van?
Voor zover ik weet heb ik er 2. In de buurt van de duo steps
De angel gt is een vd meest gebruikte banden onder de Multi !Nog 4 weken en dan naar Griekenland op de Duc binnendoor via de Balkan.
Nu heb ik alleen nog een nieuw setje banden nodig. Zitten nu pilot road 4 onder. Geen slechte band, maar lees op internet dat de opvolger(road 5) een stuk korter mee gaat.
Bridgestone t30 en 31 heb ik heel wat setjes van versleten op verschillende motoren, en heel tevreden over geweest.
Pirelli angel GT2 komt ook goed uit de testen.
Iemand ervaring met de Pirelli of Bridgestone op een multistrada?
Kwam zelf van eenDucati supersport en was op zoek naar een rechte zit met toch de ervaring van een supersport !Goedemiddag Ducati rijders,
Momenteel ben ik trotse bezitter van een KTM RC8 R van 2011.
Omdat er privé wat zaken veranderen, waaronder mijn vrouw die bezig is met haar motorrijbewijs en mijn zoontje die ook graag mee wil op de motor, ben ik aan het oriënteren voor een andere motorfiets.
Vooralsnog heb ik alleen gekeken naar wat ik mooi vind en dan komt de Multistrada elke keer terug. Ik vind het een toffe motor om te zien en toch ook nog sportief. Nu heb ik echter geen enkele ervaring met Ducati, zowel op technisch vlak als het rijden met een Duc.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van ervaringsdeskundigen. Hoe rijdt de Multistrada? Kun je er ook nog sportief mee rijden, o.a. bochten. Het is natuurlijk geen racer, maar het gaat mij met name om een goede all-round motor met een hoog fun gehalte.
Wat zijn aandachtspunten van de motor, waar moet je goed op letten als je voor een Multistrada gaat kijken? Met welke kilometerstand kun je een Duc nog acceptabel kopen, qua kwaliteit? Kun je er makkelijk zelf aan sleutelen (ik ben technisch) of moet je eigenlijk al snel naar de dealer? Zijn ze bekend met technische gebreken? Beinvloed zij- en topkoffers het rijgedrag heel erg?
Hebben jullie tips om een bepaalde site, forum o.i.d. door te lezen om meer te weten te komen over de Multistrada?
Alvast hartelijk dank voor degenen die de moeite kunnen en willen nemen om ervaringen te delen.
Met vriendelijke groeten Nico Flikweert
Omdat velen gek zijn op plaatjes, hier een foto van mijn huidige motor.
Bekijk bijlage 1386206
bij verschillende motorzaken hebben ze kussentjes die je kan bevestigen op je zadel !ik zoek een of vervanging of iets anders voor de passagierszetel omdat de dame van het huis na 1h rijden niet meer kan zitten .
Ik had iets gevonden maar met alle geluk dat ik heb word dit dus niet meer gemaakt , heeft er iemand een goed idee ?
Airhawk Zadelkussen