Ducati Multistrada 1200 Topic

Errug rustig in dit draadje, beetje jammer wel. Gisteren de matjes al binnen! vanmorgen direct aan de slag ermee. Alles bij elkaar nog geen half uur werk, 1 matje vervangen en beide handvatten worden weer warm! Ik vind het altijd leuk als je voor een fraktie van het normale bedrag de boel kan repareren. In dit geval kost het mij 6 euro en 77 cent, en ik heb nog een matje als reserve.
 
Dag mensen.. even mezelf voorstellen...
Ik ben Ivo, 41 jr oud en na 15 jr Aprilia’s te hebben gehad sinds afgelopen weekend een Multistrada 1200S gekocht uit 2017...

voor de eerste keer géén racer of (hyper)naked .. benieuwd hoe het me gaat bevallen...

heb er nog niet echt op kunnen rijden, hoop na dit weekend mijn eerste ritten te kunnen maken...

Twijfel nog over een quickshifter.. misschien zijn er hier mensen die dit erop gemonteerd hebben?

paar foto’s .... betere volgen later 😀
 

Bijlagen

  • 4DE7EF37-97C7-4DE2-83A5-3ED7643BA9FA.png
    4DE7EF37-97C7-4DE2-83A5-3ED7643BA9FA.png
    280,5 KB · Weergaven: 64
  • 11E38A0E-E8C2-4127-A216-B838346E5B46.jpeg
    11E38A0E-E8C2-4127-A216-B838346E5B46.jpeg
    56,5 KB · Weergaven: 63
Goedenavond! Ik ben nieuw op dit forum. Sinds drie maanden ben ik eigenaar van een 1200s uit 2010. Vorige week heeft een Ducati-dealer mijn öhlins voor een service gegeven. Sindsdien lijkt mijn voorrem wat fading te vertonen. Mijn fiets remt wel, maar veel minder bijterig dan voorheen. Het lijkt dat ik eerst moet “pompen” om dat bijterige weer terug te krijgen. De dealer heeft er, zonder kosten, naar gekeken. Meerdere keren ontlucht. Maar het probleem blijft. Heeft iemand een idee van wat er mis kan zijn?

En een tweede probleempje: sinds kort werkt het indicatie-lampje van knipperlicht links niet meer. Super irritant. En sowieso vind ik het display wat gekkigheid vertonen. Soms knipperen wat lampjes mee met het knipperlicht-lampje. Niets ernstigs, maar toch. Bekend?
 
Hoi Arjan, dat meeknipperen van die lampjes op het dashboard herken ik wel, het lijkt wel alsof er een massa probleempje is. De andere zaken herken ik niet, voelt het remhendel wel hard aan? Zou het kunnen dat er wat olie op de schijf is gekomen?
 
Hoi Arjan, dat meeknipperen van die lampjes op het dashboard herken ik wel, het lijkt wel alsof er een massa probleempje is. De andere zaken herken ik niet, voelt het remhendel wel hard aan? Zou het kunnen dat er wat olie op de schijf is gekomen?
Hai! Dank je wel. Vandaag even in het zonnetje gereden. Meeknipperen was na paar minuten voorbij. Ik denk dat massaprobleem vooral optreedt na natte rit... Ff in de gaten houden. Inzake de remhendel: deze voelt de eerste keer knijpen niet superhard, maar ik kom wel tot stilstand. Twee keer knijpen = direct bijten. Wellicht zit het in rempomp bij de hendel?
 
Vandaag de garage opgeruimd en kwam een gietstuk tegen die ik als los onderdeel meekreeg met de KTM 1290 SAS die ik gekocht heb. Heel vreemd want het blijkt na bestudering een Duc onderdeel te zijn. Weten jullie wat het is??
 

Bijlagen

  • IMG_20210711_160408__01.jpg
    IMG_20210711_160408__01.jpg
    397,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20210711_160415__01.jpg
    IMG_20210711_160415__01.jpg
    297,4 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210711_160448__01.jpg
    IMG_20210711_160448__01.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20210711_160455__01.jpg
    IMG_20210711_160455__01.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210711_160515__01.jpg
    IMG_20210711_160515__01.jpg
    302,4 KB · Weergaven: 19
Misschien als je dat onleesbare onderdeelnummer even doorgeeft. 8301, dan een letter, drie cijfers, en nog een letter.
 
Als een nieuwe Ducati rijder (heb altijd Aprilia’s gereden, en recent een R1200GS) ben ik op zoek naar wat technische info.

Ik heb een Multistrada 1200S Touring/Sport gekocht. Deze heeft de originele Ducati Termignoni carbon einddemper.

helaas vind ik het geluid van de Duc wel erg tam. Daanaast vind ik de catalysator onder de motor een lelijk groot stuk ijzer.

Het liefste vervang ik de standaard Katalysator en bochten dus voor een stel mooie slanke pijpen. Het geluid hoeft echter niet veel harder te worden, alleen voller/mooier.

Weet iemand of ik een bochtenset/systee, van een Multi 1200 van voor 2015 (zonder DVT) kan gebruiken op mijn 2015 met DVT?
 
Gefeliciteerd met jouw mooie Multi.

Ik weet niet of de bochten van de 2015 op een eerder model passen. Ik weet wel dat wanneer je een korte termi hebt en je hier een katvervanger voor zet, je onwijs veel herrie gaat maken.
De meeste demping zit in de katalysator.

Dus houdt er rekening mee dat je misschien ook een andere demper nodig hebt.
 
Als nieuwe Multistrada rijder kom ik me hier even melden!

Afgelopen weekend heb ik mijn Hypermotard na 6 jaar trouwe dienst ingeruild voor een 1200s Pikes Peak. Ik vroeg me af of ik het mezelf ooit kon vergeven om de hyper weg te doen maar dat was zaterdag voordat ik bij de dealer de straat uit was al gebeurd _O-.


IMG-20210901-WA0000[1].jpg
 
Dat is ook mijn ervaring idd, geen gehaast en voor m'n oude motor kreeg ik gewoon een fatsoenlijk bedrag terug. Was er al een aantal keer eerder geweest maar nog nooit een motor gekocht.
 
dag beste mensen,
vandaag m’n Hypermotard verkocht en nu kan de zoektocht naar een mooie Multistrada van start gaan.
zijn er nog mensen die wat moois in de aanbieding hebben of dit binnenkort van plan zijn ?
budget Max 12500
 
Het is erg rustig hier moet ik zeggen maar gisteren sellaronde gereden ik zie toch erg veel mooie Duc voorbij komen incl die van de politie .
 
Even afstoffen en tevens een terugvinddingetje. Ik ben mij aan het oriënteren voor een een MTS. Nu zoek ik allemaal dingen erbij die niet nodig zijn en zo. Nu lijkt mij een keyless start wel een fijn iets. Maar waar ik mij nu blind op staar is eigenlijk wel de Ohlins. Ik had het idee gevat om daar een ander SCU of een 2013 model te nemen voor de semi actieve vering. Of is dat skyhook goed genoeg maar dan zonder de blingfactor?

Oja, ik vind rood een verschrikkelijke kleur dus dat beperkt mijn keuze wel. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan