Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Hoi Sybe,

Mooi weer een MTS1000 /1100 rijder erbij, vind ik leuk.
Hoe meer mensen er hier op het forum zitten, hoe beter het mij is.
Kun je toch met meer mensen ervaringen uitwisselen, of gewoon een beetje beppen.

Heet trouwens officieel Sybren, maar men noemt mij Siep.
En zoals je al begrepen hebt, ben ik ook van 1959.

En als je zondag 21 April nog naar Arnhem komt, geef dit dan even aan op het Motor-Forum onder het Topic Evenementen - MF Multistrada Meeting.
Leuk dat je ook komt, altijd leuk om te zien wie er achter een bepaalde naam schuil gaat.

Groet Siep
 
Fijne Pasen iedereen!

Hoi Sybe, welkom terug op het forum.

Mijn MTS 1000 staat ook nog in de schuur. Ben nu de voeding voor de garmin erop aan het zetten.
Heb ervoor gekozen om hem achter het linker kuipdeel te monteren.

Ook moet ik nog ff een afspraak maken om de motor opnieuw te laten afstellen.
Bij koude motor loopt hij te laag waardoor hij de neiging heeft om af te slaan.

Daarna goed poetsen en dan 18 april naar het eerste weekend weg! Lekker met twee vrienden naar Luxemburg.

Voor de rit heb ik sowieso een topkoffer. Daarnaast neem ik denk een bagagerol mee. Iemand nog tips hoe ik deze goed vast maak ivm de uitlaat onder het zadel?

Groeten, Imre
 
Hoi,

Vandaag de Multistrada naar eens uit de schuur gerold.
Het moest er nu maar eens van komen, tegen de 10 graden en een flauw zonnetje.
Toch nog een ritje gemaakt van een dikke 100 km. Lekker de binnenweggetjes rond Apeldoorn, even een stuk van de dijk Deventer / Zwolle, nog even een bakkie gedaan bij de mannen van Star Twin. Nog even door de bossen van Hoenderloo / Hoog Soeren en weer richting huis ( Apeldoorn ). Het kon ook net kwa temperatuur, het was toch nog fris zat, vooral in de bossen.
Zijn er hier op het forum nog meer Multistrada rijders / rijdsters die uit Apeldoorn en omgeving komen, misschien leuk om een keer af te spreken om samen een keer een ritje te doen.
Hoor het graag van jullie.

Groet Siep
 
Laatst bewerkt:
Hoi Siep,

Oh, ben jaloers op je. Had helaas een volgepland weekend, dus heb de motor niet kunnen pakken. Maar, nog anderhalve week en ik zit lekker in Luxemburg!

Kom zelf uit de Bollenstreek, dus niet echt uit de buurt.

Groeten,

Imre
 
iemand nog een mooi sportuitlaatje liggen voor de 620 van de vrouw ? en verse koppelings/rempotdekseltjes


Ik heb nog een Arrow demper liggen, nieuw. Er moet alleen een linkpijp voor gemaakt of gekocht worden. Ik wilde hem eerst zelf monteren, maar twijfel hier nu over.

De demper is geschikt voor zowel de 1000 als de 620.

Mag weg voor € 300,-

Groeten,

Imre
 
full


Deze demper is het. Is nog helemaal nieuw, allen heb ik de originele doos niet meer.
Maar 1 blik naar de binnenkant van de demper bewijst dat hij nog nooit is gebruikt.
De zit ook een houder bij voor de kentekenplaat en voor de originele verlichting.
 
[afbeelding]

Deze demper is het. Is nog helemaal nieuw, allen heb ik de originele doos niet meer.
Maar 1 blik naar de binnenkant van de demper bewijst dat hij nog nooit is gebruikt.
De zit ook een houder bij voor de kentekenplaat en voor de originele verlichting.
ja das een leuke demper, is deze met E-keur ? en ik ga even zoeken naar de link pijp maar heb je een idee wat deze kost ?
 
in de achterhoek zit een gast die heet pajic racing ,die maakt allerlei linkpijpen en ook uitlaten voor elke motor en klaar terwijl je wacht.
ik heb bij hem ook een ander uitlaat op de multi laten zetten.
 
in de achterhoek zit een gast die heet pajic racing ,die maakt allerlei linkpijpen en ook uitlaten voor elke motor en klaar terwijl je wacht.
ik heb bij hem ook een ander uitlaat op de multi laten zetten.

Pajic Racing ken ik idd. Helaas woon ik in de Bollenstreek en is het dus een heel eind rijden voor een linkpijp. Kan de motor niet met de auto vervoeren en moet dan met de uitlaat achterop die kant op.
Zocht daarom ook iemand in de buurt die dit kan, maar nog niet gevonden.
De Arrow ligt daarom ook op zolder en twijfel ik of ik hem eronder moet bouwen of niet.
Heb ff niet de €250 over om het nu te doen.
Dus ja, wachten tot ik het geld wel heb of de uitlaat verkopen.

Dilemma's....blijven lastig.
 
Hoi Imre,

Je kan ook in overleg met Pajic Racing de Arrow dempers naar hun opsturen ( 6,75 euro TNT of met DHL voor 5 euro ) en vragen of ze je een mailtje sturen als de dempers bij hun zijn gearriveerd en dat doe je met je orginele dempers precies anders om. Dan kun je rustig naar Pajic met de MTS rijden ( jammer trouwens dat je zover weg woont, anders hadden we nog eens samen een ritje kunnen maken ). Ik zou de Arrow dempers zeker niet verkopen, ga je spijt van krijgen.

Vandaag ontvangen uit de VS en gekocht via www.ebay.com.
Een setje Rood en een setje Zwart geanodiseerde CNC Ducati Bar Ends.
WAAROM nou 2 setjes ???
Nou, ik heb nu op de MTS een Rood geanodiseerd superbike stuur en heb ook nog het orginele stuur liggen, deze heb ik ooit zwart laten poedercoaten.
Weet nog niet welke combinatie ik ga doen.

Groet Siep
full
 
Hoi Siep,

Bedankt voor je tip over pajic. Zal er nog eens goed over nadenken. Kan idd een afspraak maken en dan 's ochtends over de snelweg heen en binnendoor terug. Zal ze eens mailen wat het mag kosten en hoelang zo een afspraak duurt.

Hele gave stuurgewichten trouwens. Zoiets zou ook heel mooi staan op de monster van mijn vrouw.
Wie weet een leuk kado voor haar.
 
Hello all,
Kwam toevallig de MTS fora weer tegen, vind het zelf ook jammer dat het gesplitst is maarja, dan had ik hier maar meer moeten komen.
Zit er aan te denken om voor het eerst eens zelf de olie te wisselen. Weet iemand hier welk type er best in gaat, heb een multi 1000uit 2006

Groet
 
Hoi Metung,

Welkom terug hier op het forum, vind het wel prettig als er meer MTS 620/ 1000 /1100 gebruikers bijkomen hier op het forum.
Kunnen we elkaars ervaringen en tips makkelijker met elkaar delen of misschien eens afspreken voor een ritje, je weet maar nooit.

Kan je niet helpen met tips t.a.v. het olie verversen, doe het interne onderhoud van mijn MTS 1000DS 2005 niet zelf, laat ik aan de "echte" monteur over.

Had je trouwens al vernomen dat er a.s. zondag 21 April een Multistrada Meeting is in Arnhem ( je kan er alles over lezen onder het Topics - Waar is wat te doen, alhier op het Motor-Forum, je kunt je daar ook opgeven. Zou leuk zijn als je ook zou komen, het is bedoelt voor alle MTS rijders en sters, 620 / 1000 / 1100 en de 1200 maakt niet uit wat je rijdt.

Groet Siep
 
Inderdaad goed Meissie Siep!
Voor allemaal, ben een tijdje (nou ja, lange tijd...) niet op HET Duc MS forum geweest, maar vond het vanavond weer effe terug...vind het wel jammer dat het opgesplitst is in 1200 en de good old luchtgekoelde MS-en, wat uiteindelijk gewoon ook de oorsprong van de 1200 is! Ik weet nog dat ie uitkwam, de 1000 DS. Heb er voor het eerst op gereden tijdens een rit naar het WDW met Affetto, Leo had er eentje en daar mocht ik 'avonds even de 48 tornanti van de Stelvio mee beklimmen. Ik reed toen zelf een 999, maar dit ding beviel wel heel goed. Affijn, dus ook een aangeschaft (zie al mijn posts hier en in oude edities van het Mutiforum). Ik rijd nog steeds de 1100S, en die moet nodig gepoetst worden voor het nieuwe seizoen! Ben afgelopen winter erg veel bezig geweest met inrichten van VW bus camper...

Overigens denk ik er ook aan om de MS1100S te wrappen naar voorbeeld van de Pikes Peak..wel anders dan wat ik hier gezien heb overigens. Er moet wat meer swung in..
Zal eerst maar eens een offerte aanvragen...

RideRick, jammer van je MS...zal toch wel weer eentje komen denk? ben het met je eens qua lucht/olie koeling, 2 cil ducs etc,

Siep59...grappig, ik heet Sybe en men noemde me als jongetje Siep...ben van 1959...

Greetz aan allen!

p.s. 21 april is wel een goed idee!

Hoi Sybe,

Zou het leuk vinden als je de 21 ste April ook naar Arnhem komt voor de MTS Meeting.
Weet niet waar je vandaan komt, maar wij ( een man of 3 /4 ) hebben om ongeveer 10.00 uur afgesproken bij het Texaco Benzine Station "de Brink "aan de A 50 net na Apeldoorn.
Twee komen er uit de richting Hoogeveen, 1 uit Enschede en ik zelf uit Apeldoorn.
Hoor het wel van je en een groet,

Siep
 
Hello all,
Kwam toevallig de MTS fora weer tegen, vind het zelf ook jammer dat het gesplitst is maarja, dan had ik hier maar meer moeten komen.
Zit er aan te denken om voor het eerst eens zelf de olie te wisselen. Weet iemand hier welk type er best in gaat, heb een multi 1000uit 2006

Groet
Olie en filter wisselen is een koud kunstje, alleen wat doe je me de oude motor olie??? Die moet je opvangen en afvoeren. Dat is het meeste gedoe.
 
Zo vandaag de Multi ook uitgelaten.
Naar Brabant gereden en daar de Warme Sjoko Tour gereden.
Gestart bij Motoport Velshoven, sjee wat di die groot.
Deel van de route gereden en toen binnendoor Belgie terug naar Zuid Limburg gerede.
Aardig wat kilometers erop vandaag dus.
Morgenvroeg pak ik hem weer en maak ff rondje Eifel denk ik zo.
:) Lekker!

Ik ga toch echt voor een ander ruitje kijken.
Man wat heb ik een rijwind op de snelweg.
Nog niet meegemaakt zo erg.
 
Zo vandaag de Multi ook uitgelaten.
Naar Brabant gereden en daar de Warme Sjoko Tour gereden.
Gestart bij Motoport Velshoven, sjee wat di die groot.
Deel van de route gereden en toen binnendoor Belgie terug naar Zuid Limburg gerede.
Aardig wat kilometers erop vandaag dus.
Morgenvroeg pak ik hem weer en maak ff rondje Eifel denk ik zo.
:) Lekker!

Ik ga toch echt voor een ander ruitje kijken.
Man wat heb ik een rijwind op de snelweg.
Nog niet meegemaakt zo erg.
Ja je boft maar zo lekker dicht tegen de Eifel aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan