De koppeling van mijn aprilia was ook zwaarder dan als mijn SF1098s.
Aangrijpen heb ik sterk verbetert door de platen in te vetten.. serieus!!
Google dry clutch en grease maar eens.
Nog steeds blij met de 1098 ipv de 848 , uiteindelijk wil je toch de dikste hebben hebben hebben. Minder gas kan makkelijk met je rechter handje.
Just my 2 cents.
Bij de 848 is de koppeling constant ingevet,dus daar ieder geval geen last van
Verder is het een persoonlijke keuze om voor een 1098 of 848 te gaan,persoonlijk heb ik
geen behoefte om 155pk te hebben,ik heb een motor met 200 achterwiel pk,s gehad,
en ik ken mijzelf te goed om te weten dat ik dat dan ook ga gebruiken,dus uit rijbewijs en
zelf bescherming niet voor de dikste gegaan,maar een motor die meer dan snel genoeg is
om alsnog mijn rijbewijs te verliezen.
,maar verder niet constant uitnodigt dat te doen.
Ook word ik in de gaten gehouden door ex collega's van Koos Spee,en die gaan gehakt maken van mijn rijbewijs als ik nog 1 keer in de fout ga
Daar komt nog bij dat ik een verzekering afsluiten wel kan vergeten als ik nog 1 keer
zo,n geintje flik,dan is het einde motorrijden
Kortom 848cc is voor mij meer dan voldoende,1098cc heb ik niks aan als je toch niet harder mag dan wettelijk is toegestaan.
Wat ook mee woog is dat in de testen de 848 de betere fiets was wat bruikbaarheid betreft.
De 1098 vonden ze te veel vermogen hebben voor normaal straat gebruik.
Dat gevoel had ik ook bij mijn 200pk fiets,leuk voor op het circuit,maar onbruikbaar op
de openbare weg.Ook had mijn laatste motor 10pk,dus ben er al flink op vooruit gegaan
Verder is het een persoonlijke keuze als je kickt op de grootste en de snelste te willen hebben ga er voor zou ik zeggen,voor mij is dat tegenwoordig totaal onbelangrijk.
Lekker kunnen motorrijden vind ik veeeeeeeeel belangrijker,veel vermogen is dat voor
mij niet meer.